Og hvem vant påskenøtt-premie??

Det er ikke BARE lett å gjette på Frodiths Påskenøtt, når du ikke kan tegnspråk.. Men noen gjorde en iherdig innsats i går. Noen GJETTET, noen lette i arkivet på greier jeg har liggende,noen bare SER det og noen bare KAN det fra før. Godt jobbet folkens, jeg må si jeg liker at folk LETER litt, det er moro 🙂 

Når folk har jobbet så hardt med saken, har jeg bestemt meg for å  dele ut  premier til alle som vant denne gangen også jeg, Jeg sier så klart ikke HVA premien er…Time will show! Du får vite senere 😉

Her er svarene på årets ene påskenøtt: 

Dette tegnet betyr:

venner    (jeg har oggså godtatt vennskap, kamerat)

 

og dette betyr:

Sommerfugl

 

Mange hadde ETT rett svar, men de som hadde funnet fram til to rette svar, etter litt undring, leting og gjetting var: 

Søtmonsen

Missmusicalqueen

Fruensvilje

Daddaogveien

Akbhandy

Eilasverden

 

Ta deg en tur til disse bloggerne og titt også. Fine folk alle sammen <3

 

Ha en flott dag! 

 

 

#premier #konkurranse #påskenøtt #påske #vinnerene 

 

 

 

 

 

56 kommentarer
    1. Gratulerer til de som fikk det til 🙂 !!!! Yohoooo 🙂
      Jeg misforstod nok din påskenøtt litt jeg ser jeg. Jeg trodde man skulle sette sammen til en setning hihihi jaja sommerfugl visste jeg jo (eller fugl) men å la det bli til en setning var verre hihihi sånn er det 😀

    2. Jeg kikket på konkurransen, men gjettet ikke denne gangen! Jeg husker du brukte bildet av “Vennskap” i oppgaven jeg ga deg om “hender”. 🙂

    3. Gratulerer til alle vinnerne og dem har jammen gjort litt av en jobb for og klare påskenøtten din ja:-) Ser du sliter med hodepine nå og jeg ønsker deg god bedring:-) Så håper du får en fin dag videre.

    4. du gjettet hvertfall riktig hahaha,men eg sender ingen premie 😀
      eg har fått medisiner,men føler eg har influensa uten snott og sår hals, bare hodepine vondt i kroppen feber og slapp….
      klemmerier <3

    5. cuskima: Ja, du var NÆR vil jeg si, hvis ingen hadde hatt riktig to svar, hadde nok du blitt valgt ut. For det er riktig TENKT på en måte, med samhold, sammen osv , men de har egne tegn, og nå kunne dette vært kollega, enig osv også, men det var venn som jeg tenkte på 🙂 God bedring til deg også. Helvetesild igjen eller? 😮 håper ikke <3 Klemmer <3

    6. Den rutete skjorta: Kommer nok mer sånt 🙂 Jeg pleier å ha mye påskenøtter, fotokonkurranser, julekalender osv. Men i år var jeg bare sliten, så det ble bare denne ene nøtta 😀

    7. margarites: Ja, nå må du skjerpe deg Grete 😀 Ha-ha, bare tuller 🙂 Du klarte jo halve da 🙂 Ja, nå har jeg klart å sette på en vaskemaskin, så det kommer seg 🙂 Klemmer <3

    8. eg prøvde på alt mulig…sammen nær etc men ikkje venner…..jaja……eg er syk og hodet føles som bomull mulig derfor 😀 Gratulerer til alle vinnere!!!
      god bedring frodithen <3<3<3

    9. Jeg ser at jeg ikke har fulgt godt nok med i timene, men jeg er fornøyd med at jeg klarte halvparten i det minste 🙂 Grattis til dem som klarte begge. Skal skjerpe meg. Ha en rolig og fin innedag. Klemmer <3

    10. tepausen: Ja, det er viktig med ansiktet og bevegelsen i tegnet for at det skal være TEGNSPRÅK, og gi noen betydning. Så dette blir mer en liten morsom vri for å se noen TEGN bare. Mimikken er all grammatikken og betydning for tegnet. Så hvis jeg skulle lært dere tegnspråk, så må jeg til med videoer. Og det er jeg ikke noe god på. Så jeg er helt enig, dette er ikke tegnspråk, men håndformer for tegn 🙂

    11. Vennskap ja! Hendene var litt for løse til at jeg kunne tro det men ja jeg ser det og når jeg vet det. Men tegnspråk, der er en også avhengig av å se personens ansikt for å få med seg alt…
      Flott av deg å lage slike nøtter. Gleder meg til neste gang og håper at det ikke blir lenge til

    12. Så morsomt å vinne da!
      Her må jeg takke mitt søskenbarn som er døv.. Hun har lært meg mange tegn og selv om jeg ikke husker alt så godt så sitter noen tegn enda.. Tegnspråk er morsomt og jeg får pratet alt for lite med det.. Til og med barna synes det er morsomt med tegnspråk!

    13. Herlig og artig. Hadde siste dager her med eldste sønn og familie og kortspill og kos så det ble ikke så mye tid til annet. Har jo vært 12 her i huset på det meste.. og de siste reiste tidlig i morges.. 🙂 Men får komme sterkere tilbake 🙂

    14. Så morsomt. Disse mente jeg at jeg husket fra barnehagen. Men må innrømme at jeg måtte dobbeltsjekke inne i arkivet ditt. :-)) Håper hodepinen slipper taket slik at du kan nyte den siste påskedagen.

    15. Søtmonsen ): så gøy at du fant det da 🙂 Det er mange tegn som kunne vært venn-tegnet. For jeg har jo ikke med ansiktet, og tegnet er ikke i bevegelse. Men det er også tegnet for : Kollega, å være enig og noen flere. Men jeg tenkte på venn denne gangen, og skal jeg gjøre dette SKIKKELIG må jeg bruke tegn i bevegelse.. Så fint du fant ut da 🙂

    16. Hanne Beate: Ja, her siler det ned i dag også…. Ikke så moro, men jeg har vondt i hodet og blir nok bare inne og blir frisk uansett 🙂 Ha en fin dag da, og gleder meg til å se bildene dine 🙂

    17. Gratulerer til vinnerne! Jeg fant den siden med over 4000 tegn og så igjennom alle + at jeg søkte på tegnordbok.no. Likevel fant jeg ikke ut av det, men tenkte nok på sommerfugl på det nederste tegnet. Det øverste trodde jeg var takk, men fikk ikke det til å stemme på de sidene jeg fant. Imorgen blir det ballong-fotoshoot, men håper på bedre vær enn i det siste, – her har det blåst og regna.

    18. Min matgale verden: Her er det hodepine igjen, så jeg blir inne i dag i regnværet. Har sittet og sløvet i 5 dager 😀 Men litt godt også. Snart er det skikkelig vår, og da må jeg komme i gang med litt traving ute :-DKlemmer <3

    19. dvergpinschere i mitt hjerte: Du gjettet gift, giftemål, ekteskap osv, og det var JAMMEN ingen dum gjetting. Og dette tegnet KAN bety: kollega, å være enig, og noen flere også, det kommer egentlig an på “munnbevegelsen” også. Men her var ingen munn med… Og jeg mente venn/vennskap denne gangen, men du var JAMMEN nær, og du “leser” tegnet godt på en måte, men de har et eget for kjærlighet og ekteskap osv

    20. fruensvilje: Hvis du googler tegnordbok.no, så finner du den som er den som er offesiell. Og der er tegnene også i bevegelse. Tegnene kan nok se litt anderledes ut når man er i fart, og de vil være LITT forskjellig fra person til person. Man kan ikke være SÅ nøye, når det skjer i “fart” om du skjønner. Som med tale også, vi slurver og drar sammen ord litt innimellom, men skjønner hva det er likevel, vi som har vokst opp med det. Som at tommelen blir OPP i en sammenheng, men ned i en annen, mens resten av hånden er lik..osv..Samme tegn likevel 🙂

    21. Gratulerer til vinnerene..! ja da hadde jeg en rett..husker ikke helt hva jeg gjettet på den første..men var tydeligvis feil..hihih.

    22. jeg fant en side hvor det var over 4000 tegn ,det gikk i alfabetisk rekkefølge ,og jeg skal love deg att eg bladde gjennom alle sidene 3 ganger fortsatt uten å være helt sikker.Du og hun på bilda holdt ikke hendene helt likt,du har tydeligere tegn synes eg

    23. god morgen ) ja nå må jeg si att jeg ble svært overasket ) sommerfugl fant jeg i ditt arkiv men det andre googla eg i mange timer uten å føle meg sikker ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg