Lykke-challenge-SELVIRONI

SELVIRONI- hva betyr selvironi for din lykke?

Som jeg skrev om i helga her, så er humor viktig for meg for å kjenne meg lykkelig. Jeg liker å le, og jeg liker å få andre til å le. Og å spøke litt om  meg, ikke ta meg så høytidelig, det kan få meg selv til å le, og helt klart også andre 😉

En ting er f eks når man skal “TA SEG UT” og se flott ut,  og valse avgårde på partyer etc. For slike tilstelninger blir jo bare verre og verre jo eldre man blir…For det trengs faktisk en del hjelpemidler, for å se sånn NOENLUNDE ut når man skal avgårde… Så i fjor vår da jeg skulle på reunion med folk fra russe-tiden, og det liksom var godt 30 år siden vi var russ!!!, da kan du vel skjønne at noen og enhver trenger litt hjelp…

 

Jeg startet opp litt sånn saggete, blek og med frissi hår… For det er faktisk sånn jeg ser ut uten hjelp…

 

Så var det bare å få strøket håret flatt…. som en liten start…Og farget var det jo for lengst…

 

Så begynte jobben med KROPPEN…. Og som de fleste jenter vet er det bare “HOLD-in”  og “SHAPE-up”- strømpebukser som funker…Men det er LITT av en jobb å få de på…. For først presser de jo bare det som SAGGET bare LITT oppover…

 

Så LITT til…. Og man er litt usikker på hvor alt skal ende opp hen… et sted må det jo bli av…alt det løse ….

 

Men til slutt har man kommet seg HELT ned i strømpebuksen, og det løse ligger heldigvis på plass oppe i bh-en, og man kan ta på kjolen…..

Og håpe at INGEN vil avsløre hvilken triks du har brukt 😀

 

Jepp, sånn er hverdagen for en på snart 50… Men sånn blir det jo litt humor av. Så for meg er selvironi en viktig del av livet, og noe av det som får meg til å bli LITT ekstra glad…

…om ikke det akkurat er HOVEDINGREDIENSEN  på lykkeskalaen min kanskje 😉

Dette var dagens bidrag i Sejordlias lykkechallenge

 

 

#challengelykke #utfordring #seljordsliabloggno #selvironi

20 kommentarer
    1. Heheheh, veldig morsomt å lese! Sånn er det også for oss yngre som har litt til overs på kroppen. Krangling med hol-in-strømpebukse hører liksom med hvis det er fest xD Det er om og gjøre å gå på do så sjeldent som mulig så man slipper å slite seg helt ut ^^
      Tror selvironi er viktig å ha jeg 🙂

    2. margarites: Ja, deilig å ta av ja 😀 og jeg slasker rundt i pysjen for det meste ellers, og løse ledige klær på jobb 😀 Gode klemmer <3

    3. Det er viktig med selvironi, og jeg kjenner meg så godt igjen i din beskrivelse og i tegningene dine. For det er ikke fort gjort å tre seg selv inn i en sånn trang sak. Men man føler seg jo litt mer vel noen ganger (spesielt sammen med folk man ikke omgås med hver dag) når man lyver på seg en figur som ikke er helt ekte – men som er litt mer lik den man ønsker man hadde. Og så er det bare ubeskrivelig godt å slippe alt ut igjen når festen er over og koseklærne kommer på igjen med en gang jeg er innenfor døren hjemme. Ha en fin og ledig kveld. Klemmer <3

    4. ..hehe..har inntrykk av at du har mye av både humor og selvironi i innlegg og tegninger..og det liker jeg veldig godt :)) Klem … og kos deg med kvelden <3

    5. karidansen: Jeg synes sånne hold in og push up er helt grusomme egentlig. Kan verken puste eller spise 😀 Men av og til må de til. Men som oftest finner jeg andre løsninger, som slappe kjoler og løse strømpebukser 😀

    6. Ha-ha….ja, litt selvironi er viktig. Å være ironisk overfor andre skal man være litt forsiktig med, for det kan så lett bli misforstått. Det gjelder særlig når man skriver, for da hører man ikke tonefallet og ser ikke mimikken. Jeg kjøpte også hold i- truse på Lindex i fjor- etter tips fra ei bloggvenninne. Da ble jeg mer “Strømlinjeformet” under kjolen og “Love-handlesene” ble mindre synlige! Ellers sverger jeg til å bruke strømpebukser som er litt faste. Minst 40 denier, for de holder inn og glatter ut en del de også! 😉

    7. Så artige og beskrivende tegninger…:) Men Frodith, du må ikke stryke krøllene dine…
      Jeg gidder ikke det med mitt hår, jeg ser litt rufsete ut, men det er jo slik jeg føler meg…:)

    8. For noen herlige tegninger søs 😀 Bare gjett jeg kjente meg litt igjen der hahaha men sånn strømpebukse …om man får den på får man den jo aldri av igjen hel hahaha gooodklæmme <3

    9. Flott bidrag! og ja, vi må ty til litt hjelpemidler! hihih. Flotte bilder/tegninger! Du viser det så fint! hihih Ha en god dag!

    10. he he ja kan du skjønne hvorfor slike hold inn skal være så trange )) har flira noen ganger selv i forsøk på å iføre meg et slikt klesplagg,fint innlegg

    11. Hehe, ja man må ikke ta seg selv så høytidelig, for da blir alt så alvorlig. Sånne selvhøytidelige mennesker er noe av de mest slitsomme jeg vet, for da er man redde for å gjøre feil. Ønsker deg en nydelig dag!🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg