Nesten arrestert…. ;-)

Ja,…..nå var det rett før jeg ble satt inn her…

Og det etter at noen faktisk har bedrevet “terror” mot MEG!!

Statistisk Sentralbyrå sendte for noen uker siden et brev om at jeg var blitt TRUKKET UT til å måtte svare i en undersøkelse. Det var understreket i brevet at det IKKE var muligheter for å trekke seg fra dette, for det var PLIKTIG!! “Hørt noe sånt sludder og vås”, tenkte jeg… Og bestemte meg for å ikke svare.. Infoen i brevet var at de skulle ringe,og jeg MÅTTE svare.

Så nå har det hengt på telefonen her i dagesvis, og jeg har tenkt at det MÅ da skjønne at jeg ikke VIL siden jeg ikke tar telefonen.. Jeg hater sånne telefonsituasjoner, og det står ingenting i Norges Lover om at man MÅ gjennomføre sånt, for ikke å bli fengslet….

 

I dag kom det en SMS, om at dette MÅTTE jeg svare på , da det er pliktig, og jeg ble bedt om å ringe for å gjøre avtale. Jeg synes dette var ordentlig ekkelt, ringte dem og startet med en skikkelig kjeftesalve. For jeg KAN om jeg vil!! Ta folk litt hvis jeg mener det er ekle.. Og jeg mener de henvender seg på en ekkel måte med dette her. Damen i røret beklaget veldig, men sa hun ikke kunne gjøre stort. Hun kunne fjerne meg i DAG, men om et par uker ville jeg være inne igjen, og da ville telefonene starte igjen… Er det MULIG???!! Jeg valgte minste motstands vei: å svare på det j….la greiene deres!!

Så nå har jeg akkurat gjennomført et SINT intervju. Med sint stemme og korte ord har jeg gitt damen svar, for å bli kvitt henne.

 

Har du blitt “truet” til å svare på slike undersøkelser?

 

#statistisksentralbyrå #sinne #telefonintervju

55 kommentarer
    1. Wow, visste ikke at man tvinges til å gjøre dette per telefon. Husker at da jeg bodde hos bestemor måtte hun svare på noe greier, men hun kunne levere på papir. De skal vel kanskje gjøre det så miljøvennlig som mulig, men det er da ikke noe i veien for å gjøre dette over mail?
      Har heldigvis aldri blitt kontaktet angående noe sånt, og jeg tar heller ikke telefonen hvis det ringer noen jeg ikke kjenner xD

    2. Uffda. Det er visst pliktig det der. Verre om du er bedrift og ikke svarer, for da tror jeg jammen du fpr bot. Mener at du ikke kan reservere deg mot dette med hemmelig nummer heller. Jeg trodde det ikke da jeg ble fortalt av noen andre at det var noe du måtte, men sånn er det visst. Jammen godt du er ferdig med et nå, Uansett så må de oppføre seg mot oss da! Klem fra meg 🙂

    3. Som privatperson? ?? Oi…. Nei. … men firmaer må jo stadig, og da er det trusler om fengsel og det som verre er dersom det ikke svares…. 🙂

    4. karidansen: Ja, det er helt samme greia. Når de ikke vil GI SEG liksom, og kommer med ekle ord både skriftlig og muntlig, som er litt skumle…:-o

    5. Marielle Bratthammer: Ja, jeg har aldri opplevd DETTE før. Når man ikke tar tlf gir de seg. Men her ville de ikke gitt seg på 2 år, og det SA hun 😛 Fysjom!

    6. eg har samsung det er genialt for da kan du blokkere telefonnummer og da kan de aldri ringe dg unntatt med nytt nr som eg igjen blokkerer fordi eg er hemmelig nummer og da har de nemlig ikkje LOV å ringe meg på slike undersøkelser-så det så 😀
      bra du ble sint.men fengsel ble det neppe 😉 nattinatten klemmerier <3

    7. Av og til må man ta den jobben som er å få vettu. jeg har vært telefonselger 🙂 Men har ikke ringt undersøkelser. Men det er ikke riktig at vi er nødt til å svare på ting. Lov å være litt sint okse da 🙂

    8. Æsj! Nei, ikke pr. telefon, men jeg fikk noen sånne “Statistiske skjema” da jeg satt med garden, og da fikk jeg “Skjenn” og nye påbud hvis jeg drøyde med å fylle ut….(Og det gjorde jeg som regel! ;P)

    9. Mariann Sæther Tokle: Jeg synes ikke synd på dem, de velger den jobben selv. Og det MÅ kunne gå an å gjøre ting på en annen måte?? Jeg følte meg truet på et vis, og det sa jeg til henne. Det med at det står OG blir sagt at det er PLIKITG. Fysj! Jeg blir litt skremt av sånt, så jeg liker ikke den tonen. Da tenkte jeg hun fikk smake LITT på Okse-Frodith .-D

    10. Man kommer liksom til en grense når de har ringt i månedsvis og vekka deg enten tidlig eller midt i ettermiddagstrekken hvor man ikke gidder mer og bare blir ferdig med skjiten. Oh oppfølging også, fyttiskjiten. Ta den med en gang å bli ferdig med det søs <3 goooodklæmme 🙂

    11. ladyaugust: Ja, en skikkelig verkebyll. Tenk hun sa de kom til å ringe i 2 år, før man liksom ble strøket av listen for godt. Helt SINNSYKT spør du meg. Tenk å prøve å gjøre et intervju med en sur agurk liksom 😀 Jeg var akkurat som prinsesse vil-ikke 😀 Og jammen må jeg være med på oppfølgings-runde i juli. Jeg skal være like sur da 😀 Ha-ha

    12. Sååå bra du kjefta 😀 De dagene man kan sove litt ekstra så ringer de grytidlig så det er lurt å ta skjiten å bli ferdig med det liksom… <3

    13. Søtmonsen ): Nei, det kan du si 😀 Jeg spurte om jeg ble arrestert om jeg ikke svarte liksom, med en spydig stemme… Og hun sa : Neeeei, det skjer jo ikke noe SÅNN da…. Men jeg får ikke TATT deg av listen. ELler jeg kan gjør det NÅ, men du kommer på igjen om 2 uker, og da fortsetter telefonene, og de vil holde på i 2 år!! Tenk for et system… 😛

    14. Mia: Ja, Hr Frodith sa det samme med dette med Brønnøysundregisteret. Jeg bør visst det, for dette var det DUMMESTE 😛 Men jammen fikk jeg ut litt gørr gitt 😀 He-he

    15. ladyaugust: Du skulle hørt jeg kjeftet altså, jeg som er så snill og greier til vanlig. Jeg ringte henne opp, og startet hele greia med en real kjeftesmelle herfra 😀 Jeg spurte rett ut om jeg ble satt inn om jeg ikke svarte. Og sa jeg synes dette var SKIKKELIG ekkelt. Og hun beklaget, men sa de kom til å ringe igjen og igjen i 2 år!!! Før man ble tatt av listen liksom 😛 Fysj for et system. Hun spurte så blidt hun bare kunne , for jeg skjønte jeg MÅTTE svare for å bli kvitt henne. Det var lettere. Men det er nok det sureste intervjuet hun har gjort 😀 Hun smørblid og jeg som en krukke sur eddik 😀 Ha-ha Ja, vi bytter neste gang 😀

    16. Hva i alle dager… nei, det skal da ikke være noen plikt. Reserver deg mot salg og markedsføring i brønnøysundregisteret! Har ikke fått noen telefoner etter at jeg gjorde det. MERK, da må du unngå å legge igjen nummeret på diverse konkurranser der det gjerne står med liten skrift at man kan bli oppringt 😉

    17. Ja bare gjett at jeg har, jeg blir alltid plukket ut til slike greier og jeg tar ikke telefonen før jeg får en melding om at jeg MÅ. Jeg synes dette er direkte feil å tvinge ut av folk på den måten. Gooodtrøsteklæm <3 Ps: neste gang kan jeg svare for deg og så svarer du for meg og da kan vi svare myyyye rart 😀 hahaha

    18. toveview: Ja, og dette er brev de sender ut til ALLE som de prøver å true til å være med… Fysjom, helt enig. Jeg har heller ikke vært borti mer ufyselig framgangsmåte :-/

    19. He-he! Jeg synes jeg hører deg. Jeg trodde virkelig ikke mine egne ører, aldri opplevd noe lignende selv. Men så hadde jeg mine egne ører, så da er det bare å si: Fysjom j……useriøst !!!

    20. margarites:Det var ikke MMI, men Statistisk Sentralbyrå. Og de er visst sjefene skjønner jeg 😛 De fikk så ørene flagret av meg 😀

    21. Dette syntes jeg ikke hørtes spesielt bra ut. Jeg har fått mange oppringninger, men har reservert meg mot telefonsalg eller noe sånt. Det hender jeg svarer på disse MMI greiene, men ingen kan ta meg for å svare akkurat det motsatte av hva jeg mener noen ganger, og noe sier jeg rett og slett at jeg ikke vil svare på. Det passer jo ikke alltid å ta telefonen heller – midt i middagen, eller midt i favoritt tv-programmet, eller når de ringer og jeg er på jobb. Var det en markedsundersøkelse eller? Kan ikke skjønne at de kan kreve at folk svarer… Håper du får fred fra dem nå da. Klem <3

    22. Fruemmel: Ha-ha, nei, og jeg tviler på om jeg er den første DE velger igjen 😀 Jeg MÅ være med på oppfølgingsrunde i juli også 😛

    23. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ja, og jeg er jo rimelig sindig og rolig og ikke SÅ lett å terge opp som du vet. Men når jeg synes folk blir “ugreie”, og det liksom står PLIKTIG, og jeg skjønner at de ikke vil gi seg. så blir jeg ARG. Hun sa hun kunne fjerne meg av listen NÅ, men om 2 uker ville jeg være PÅ listen igjen, terroren ville fortsette i 2 år til!! Hørt verre?? 😀

    24. Hehe jeg skjønte det, og jeg er helt enig med deg. Fremferden deres har sikkert også noe å si på velvilligheten til å stille opp igjen. Jeg tror kanskje ikke du tilbyr deg først, etter dette? 😉

    25. Fruemmel: Ja, det er sikkert nødvendig på noen måter, men jeg likte IKKE måten det ble gjort på. De virket liksom litt truende.. Det er PLIKTIG ble det understreket. Og når man ikke tar tlf, så fortsetter de altså med ekle sms… Jeg var ordentlig sint på damen i telefonen..

    26. Helge: Ja, bortkastet tid, og jeg likte IKKE måten de gjorde dette på… De skal nok ha forskjellige folk, og prøver vel litt forskjellige folk, men jeg synes de må oppføre seg ordentlig… Ha en fin kveld 🙂

    27. Jeg er evig takknemlig for mitt hemmelige tlf nummer, for da slipper jeg sånne ting. Men på den andre siden, så hender det jo at SSB faktisk kommer med en del interessant og brukbar informasjon da. Og grunnen til at man blir valgt ut er vel for at en stor nok gruppe skal være satt sammen av så og så mange forskjellige personer for at resultatene skal være representative for hele norges befolkning 😉

    28. Tror jeg har vært med på slikt noe en gang, det var en gubbe som ringte meg hver 3 mnd og spurte og ditt og datt om mitt liv. Hvorfor er mine svar så viktig i en slik undersøkelse? Er mine svar tyisk for hva folk gjør? Egentlig bortkasta tid og stå i telefonen så lenge slike saker tar. Ha en fin kveld.

    29. Movingon: Ja, jeg var litt stolt etterpå. Men jeg MÅTTE svare, eneste måten å bli kvitt dem på. SKulle hørt det sure intervjuet du. HUN var blir og jeg var GALL-sur 😀

    30. dvergpinschere i mitt hjerte: Sånne andre markedsundersøkelser, andre typer steder GIR seg. Men fordi jeg var blitt TRUKKET UT sånn, og hadde fått BREV, så var det PLIKTIG som det sto. Du skulle hørt smella gikk her 😀 He-he Sinte svar til damen på telefonen 😀

    31. Himmel og hav for noe tull og idioti!!
      Litt usikker på om jeg har skjønt alt som står her, er på mobilen ,big ds er det løkkeskrift som jeg ikke er så sykt flink og lese! Men tror jeg har skjønt det her!
      Men seriøst , e de lov og være så “på” nær det er undersøkelse? Fy fader, det der er sleipe greier asso!!
      Men så bra du har de i deg til og seie fra NPR det er sånn oppførsel!!!!
      Goodt jobba!!

    32. Nei det har jeg ikke..men jeg har latt være å ta telefonen når det ringer sånne rare nr..og vist jeg tar den, sier jeg fort..er ikke interessert..og legger på..Høres helt feil ut..de kan da ikke tvinge deg! hva var dette om da? markedsus? BRA du ikke ble sperra inne! hihihi

    33. fruensvilje: På andre ting har jeg også opplevd det sånn. Men statistisk sentralbyrå er visst velidg spesielt…. Jeg var skikkelig sint på dem 😀

    34. nei jeg har aldrig blitt truet på denne måten,jeg kan få en telefon hvor jeg blir spurt på en skikkelig måte om jeg har 5 minutter å avse,sier jeg nei,ja da beklager dei forstyrrelsen og legger på.

    35. Unni: Ja, man MÅ visst det!! Og jeg startet kjeftesmellinga mi med å spørre om jeg ble SATT INN om jeg ikke ville svare…Og hun sa …nei… det skjedde jo ikke noe SÅNT, men de ville fortsette å føre meg på listen, og fortsette å ringe i 2 år!!! Har du hørt verre?? Jeg var skikkelig aggressiv 😀

    36. Det er det verste jeg har hørt! Er det virkelig mulig? MÅ man svare? Dèt har jeg aldri hørt om!
      Skjønner godt at du var sint! Det hadde jeg også! :-p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg