Nattlige problemer… ;-)

Altså…det blir ikke noen dyneløfting…

Men du som har kjent meg en stund kjenner jo til en del problemer jeg hatt på natta før…Alt fra ondskapsfull nabo, til plagsom seng…  

Enten HJEMME….

Eller borte…

 

 

Og når senga sluttet å “bølle”, fordi vi anskaffet oss ny, så var det dynene som ikke kunne oppføre seg.. De krøp enten helt oppunder haka, HELE dyna….

 

Eller ALT la seg nede ved beina…


Nå i det siste har jeg sovet rimelig godt…Inntil for et par dager siden…

 

NOEN har flyttet inn på utsiden av vinduet….NOEN som på lyden likner mistenkelig på en UGLE, som holder baluba hver natt. Og den starter ikke før i 4-5 tida…vekker meg…og når jeg først er våken så får jeg jo ikke sove igjen… 

Men ugler bor ikke i byen, gjør de det da?? Så antagelig er det en due som er synderen….

Og hvis den ikke holder fred i natt, og jeg IGJEN må lukke vinduet på natta,…. VEL….da skal den få med meg å bestille i mårra tidlig!!

 

Blir du vekket på natterstid av gale fugler??

 

#natt #fugler #ugler #duer #vekking #våken 

 

 

39 kommentarer
    1. Jeg sover utrolig dårlig med lyder rundt meg, så jeg bruker ofte ørepropper. De har jeg ALLTID med på nye steder, for trafikk, snorking, snakking, fuglepiping og alt mulig kan ødelegge min nattesøvn.
      Håper du får sove godt i natt, og ladet opp skikkelig. 😀

    2. Hahahahaha ugler er det ikke så mye av akkurat her men en diger løve, i alle fall brummer den like høyt hele natta, bare at jeg sover like godt for det heldigvis 🙂 Gooodklæmme <3

    3. Jepp det er ugler i byen! Her holder kattugla på om natten. Litt morsomt å høre den, men ikke lett når man ikke får sove. Duene, holder de på om natten tro? Ikke vet jeg, selv om det er mengder av duer her omkring. Jeg hører dem aldri om natten? Håper det blir stille snart da. Klem til deg 🙂

    4. Huff, ja. Det er ikke bare bare hele tiden ;o Vi har masse folk vi som tydligvis fester enten det er mandag eller helg. Som må stå å skrike å skråle utenfor her ;o

    5. Så fryktelig plagsomt…ugle-due fugler høres ikke bra ut. Var utsatt for noen måker en natt jeg var på besøk…der hadde de skikkelig bråket måker. Føler med deg, og håper natta di blir god igjen.

    6. Hahah..så flotte tegninger..ja det er ikke noe gøy når naturen holder leven om natten..De får holde på hele dagen.. men IKKE om natten..helt enig..nei, jeg har det stille og fredelig her..om jeg hadde hatt noen utenfor, så hadde jeg puttet i sov i ro i ørene! MEn du skal antagelig høre vekkeklokka..så da går vel ikke det..uff..så kjedelig..håper den snart flytter til en annen gren!

    7. Uff, men får håpe de holder seg borte nå da, for det er ikke greit å bli vekket så tidlig! Jeg blir ikke vekket av noe spesielt, men hører småfuglene kvitre når jeg våkner. Det er bare koselig.

    8. Tone: Trafikken er jeg vant til, den går det fint med. Det er de uvante lydene som ødelegger her, som f eks ugler eller duer 😀 He-he

    9. Unni: Hvis jeg hadde bodd der, og var vant med lydene går sånne ugler og duer helt fint 😀 Jeg sover jo til bråket fra trikken på utsiden…Det er når det PLUTSELIG er en annne uvan lydt, det blir kluss i hodet mitt midt på natta, og jeg ikke klarer sovne igjen 😀

    10. Helge: Det høres deilig ut faktisk. Og når man legger seg ut er sånne lyder annerledes, da forventer man dem 🙂 Det er når de blander seg midt i by-lydene det blir noe feil 😀 He-he Ha en fin dag 🙂

    11. Skal nok ligge ute noen netter når det blir litt varmere om natta. Her blir man vekt av biler og ikke fugler. Det bliir fint og sove på balkongen, luft er det nok av. Vil støvsuge balkongen først og legge en pressening før jeg legger madrassen ned.

    12. Jeg må si at jeg er godt vant! Vi bor så og si i skogen, og her er det mange fugler! Og jeg liker dem.. :-p Det er mere irriterende slik som nå, når bøndene sprer møkk, DEN lukta er ikke god, og får meg til å lukke vinduet.. :-p

    13. Her blir jeg ikke vekket av fuglene. Det er ikke trær sånn helt oppi huset her, og duer er det heller ikke her – men jeg kan nok høre småfuglene innimellom. Heldigvis ikke fra soverommet – eller jeg sover i hvert fall… Men det er ikke kjekt å bli vekket, så jeg håper den duen finner seg et annet sted å kurre. Be den plage en annen nabo lenger borte 🙂 Håper du får en litt lenger morgen på fredag. Klemmer <3

    14. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Nei..jeg tenkte det var et en-gangs-tilfelle…men i natt var den jammen der igjen :-/ Jeg krysser fingrene for at den ikke VEKKER meg i det minste 😀

    15. Å guri så irriterende! Har sjelden fugler som er plagsomme, men jeg har en lodden samboer som noen ganger ikke får bestemt seg for om han vil være ute eller inne om natta – så da må jo mor bare høre på han da. Gjør jeg ikke det kan det hende at han slår meg med poten, gjerne rett på nesa :-/ eller så sitter han utenfor vinduet å gauler og gjerne krafse litt på ruta samtidig, slik at jeg virkelig våkner.

    16. Det høres slitsomt ut å våkne så tidlig! Hører mye fuglesang her jeg bor (bor så å si midt i en skog) men det synes jeg er veldig koselig :)) Håper duen eller uglen du har utenfor roer seg ned (!) eller flyr et annet sted og uler…. :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg