Tanker…

Tankene kommer flyvende, på fjærlette vinger…når jeg ser bilder i svarthvitt..Enten lette og innbydende…eller såre og med rare undertoner..Men tanker…uansett tanker….som lett forsvinner igjen..

I farger har bilder en annen effekt på meg..Farger er livsbejaende, dansende, virkelighetsnært, og en kopi av verden slik jeg har den rundt meg.. I svarthvitt kommer drømmen..det noe uvirkelige..fantasien.. men også det litt mørke..

Jeg vet du har sett bildene under her før, men lurer på hva du tenker om dem i svarthvitt… Synes du de sier deg noe annet når fargene forsvant?

#foto #svarthvitt #tanker #tankefull 

16 kommentarer
    1. Svart hvitt gjør at d hele får en mer seriøs tone.. Man kan ikke lengre se fargene, da må man studere objektene i bildet.. 🙂 Nydelige bilder da.. 🙂 Både med og uten farge..

    2. Flott bilder, og det blir et helt annet inntrykk i sort/hvit en i farger. Man kan ikke si det ene er bedre en det andre for begge to uttrykker noe spesielt. Flotte bilder.

    3. Ja, de får liksom en slags tristhet over seg, og akkurat som om de på bildene bruker tankene mer. Med farger blir man mer opptatt av omgivelsene enn menneskene. Rart å tenke på igrunnen, at farger virker inn sånn, hm. Før i tiden, altså før sånn ca 1960 var det jo nesten bare svart/hvite bilder.

    4. For meg ble bildene fullle av drømmer og lengsler. Bildene blir helt annerledes i svart/hvitt.
      De to første bildene ble virkelig “såre” på en måte. Ensomheten i en litt “lut” rygg og i den “rake” ryggen.
      For meg ble dette noen sterke bilder i dag, fridith <3
      Takk <3

    5. Det er klart at når bildene er i svarthvitt får det en helt annen effekt for øynene. En tenker automatisk annerledes enn om det var fargerikt. Jeg syns det er noe spesielt med svarthvitt bilder. Det gir meg en indre ro og føler det er noe sårt og fortidsfølelse.

    6. Ja, svarthvitt blir et helt nytt uttrykk. Noen ganger kan et ganske kjedelig bilde, bli spennende om farnge tas vekk. Jeg likte best det med piken som ser utover.Klemsiklem 🙂

    7. Bilder i svar/hvit kan være lekkert! Men jeg er nok litt fargeglad, så syns det fort kan bli litt dystert og kjedelig i svart/hvit.. Men alt har sin sjarm! og noen ganger passer det bra uten farger! men for meg blir gjerne bildene dystre.. 🙂

    8. Mulig du tok disse bildene på turen du nylig var på. Bilder kan virke mere levende med farger men mere tankevekkende uten farger.

    9. god morgen.Tanken som tar meg når eg ser et bilde i svart kvitt er att bilde er tatt i en tid som var før min tid,fra tiden da mine besteforeldre levde ) du har et poen i att en lettere hengir seg til drømmer når bilda er uten dagens farger )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg