5 ting du kanskje ikke visste om meg.. ;-)

Nå tror du kanskje at det nesten ikke er en TING du ikke vet om meg… for jeg skravler jo til tider så mye her inne at det kan ikke være mange hemmeligheter igjen liksom… Men joda.. det er nok en del hemmeligheter igjen….. Og mange vil jeg nok ALDRI dele her inne… Jeg liker å ha en viss privatsfære, vil ikke dele hele meg her inne, og synes vel også at det er totalt uinteressant for de som titter innom også en del ting.. Vel, jeg har likevel sittet å tenkt litt på noen småting som bare er gøy å dele, ganske så ufarlig, men likevel ting du kanskje ikke visste om meg fra før. 

1) Jeg veide 5, 5 kg da jeg ble født, og var 54 cm lang.. En skikkelig trulte, men også lang… Hadde masse svart hår da jeg var nyfødt, så de satte rød sløyfe i håret på meg på fødestuen. Så Lille Frodith har altså aldri vært helt liten 😉

Jeg er  ikke akkurat nyfødt her da….men dere skjønner dette med størrelsen… 😉

2)  Jeg ble operert for skjeling (øynene)  da jeg var ca 5 år, og jeg lærte å lese nesten i samme slengen 

Det som er litt morsomt er at fordi jeg leste så tidlig,og var en stor jente i forholdt til mine jevnaldrende, så forsøkte foreldrene mine å få meg inn på skolen et år tidligere… Var igjennom en skolemodenhets-test, som det het på den tida… Men DEN klarte jeg ikke 😀 Så jeg trengte nok å henge et år til hjemme skjørtene til mor..He-he..

 

3) Jeg har aldri løpt 60-meteren fortere enn 10. 3,

så det med at jeg løper som en flodhest er ikke bare fjas 😉 Jeg kan løpe lenge…men IKKE fort eller lett..

4) Jeg hater all mat som er surt og klissete: Majones, dressing, remulade, yoghurt, filadelfia-ost osv… (du visste kanskje denne? )

Det er et helvete uten like i disse dager å få kjøpt mat ute på kafe, uten å få minst EN av disse tingene smørt utover den ellers så gode maten…  Jeg må til med dobbelkontroller og ekstra-forsikringer, utspørringer og kors på halsen… fra personalet… før jeg får i meg en eneste liten bit kafe-mat. Det blir mye moro av å ha en sånn fobi…. latterdøra er stadig åpen når jeg og min søster er på kafe samtidig… hun lider nemlig av samme FOBI 😉 

 
 

Jeg er derimot veldig glad i LEVER, som mange andre mennesker på jord får spy-fornemmelse av…

  

5) Jeg satt et år som 20 åring og skrev dikt og noveller, i et kolletktiv i Gamlebyen.

Sendte inn til mange forlag, men fikk så klart ikke utgitt noe. Det var likevel et lærerikt og spesielt år, hvor jeg brukte hodet til å tenke på en litt annen måte enn jeg har gjort i ettertid. 

Har du noen småmorsom info du har lyst å dele med meg ? 😉

(Dette er en liten reprise fra et par år tilbake…Mange nye lesere det siste året, og har noen innlegg som er viktig at de får se… Alt dette gjelder fremdeles 😉 )

 

#info #hemmeligheter 

33 kommentarer
    1. Hihi…. så herlig! Moro med litt info! 🙂 Jeg veide 3 kg mindre enn deg da jeg ble født…. hadde ikke fått mye næring…….. Så ut som ei ribba høne…….. Har en fææææl høydeskrekk……. Er veldig pertentlig på jobb, men ikke hjemme…………. jobber du i tilknytning til Signo???? Det lurer min kjære veldig på! <3

    2. Så fint at du deler litt sånt også. Jeg var også stor ved fødselen, – ble tatt med keisersnitt én måned før tida og veide ca 4,5 kg (moren min hadde diabetes og da blir det gjerne store barn). Jeg har ingen søsken. Lesing lærte jeg i 1. klasse, og har bl.a. et lydopptak hvor jeg leser ei bok (med store bokstaver) til jul det året. Jeg spiser det meste, men kan godt klare meg uten lever, hihi.

    3. Jeg snakker med meg selv, og inni hodet mitt på engelsk istedenfor norsk.
      Jeg leser sinnsykt fort og når jeg først leser en bok er den utlest på 1-2 dager (kommer an på tykkelsen).
      Jeg liker helst serier av ting. Tv-serier, bok-serier og film-serier. Jeg hater når ting slutter og kunne helst tenke meg at alt varte evig.
      Jeg klarer ikke å tisse hvis jeg har jakke på :p
      Visste du noe av dette? 🙂

    4. Tihi 😀 Så morsomt 🙂
      Jeg hadde de 3 ifra Pokemon som usynlige venner da jeg var mindre 😛 (Ble mye mobbet og jeg var mørkredd, så hadde “de” å snakke med så jeg ikke ble så redd :P)
      Jeg var lett og lita, så jeg var den raskeste jenta på skolen 🙂
      Jeg banket gutter som var slemme med andre jenter, så de kom løpende til meg, og da løp gutta når de så jeg kom 😛
      Jeg var veldig interessert i dinosaurer da jeg var mindre 😛
      Brukte en hel sommer med forskningsettet til min bror for å studere på ting i forstørrelsesglasset 😛 Han var med i en sånn monsterklubb og fikk masse kule ting der ifra ;P
      Har masse rare ting om meg for å si det sånn 😛

    5. Så fine fakta 🙂 Syns slike innlegg er så fine 🙂 Dette var nytt for meg, bortsett fra nr 4, den viste jeg 🙂 Selv husker jeg ikke hvilken tid jeg hadde på 60 meter’n, løp den gjorde jeg ihvertfall ikke x-D haha
      For en nydelig frøken du var, og enda er <3

    6. Morsomme fakta 🙂 Jeg hadde lest dette før, men det er bare artig å lese igjen. Jeg var litt mindre enn deg (6 cm kortere og litt over 2 kilo lettere – liten og tykk mao). Jeg har sovet i samme seng som kongen eller dronningen (men den gangen var de kronprins og kronprinsesse. Kongeskipet hadde brent eller var under oppussing, sånn at de brukte en militærbåt som kongeskip – og der var jeg ombord i kronprinslugaren en helg i 1989). Jeg har gått på danseskole i mange år i ungdommen og har dansemerke i latin og standarddans. Ikke det jeg drar mest frem i dag, for dansing er det mange år siden jeg bedrev 🙂 Ha en fortsatt strålende lørdag, klemmer <3

    7. her var det mye nytt om deg ja ) og jammen var du en stor baby hi hi ,men lita var nu nok alikavel hi hi.mulig jeg kan finne noen småglimt fra mitt liv ,må tenke litt

    8. renate1981: Ja, jeg hadde nok også egnet meg og gjort det mye bedre NÅ 🙂 Har jo skrevet mye jeg er fornøyd med her på bloggen av noveller 🙂 Men jeg liker å jobbe, få impulser, og ikke måtte ha FRI for å gjøre det 🙂

    9. annebe: Jeg likner Ingrid Espelid: Så juksa me litt 😀 He-he, vi tøyset mye med det da jeg vokste opp, at jeg liknet henne 🙂 Nå er det lenge siden jeg har skrevet noen novelle, jeg må ha noe nytt snart 🙂 Men hadde vært gøy å få de ned i bokform ja 🙂 En liten en 😀

    10. Anne Grethe: SÅ gøy at du også leste tidlig 🙂 Jeg hadde to søsken som brukte meg som “elev” for lek tror jeg 😀 Men skolemoden var jeg altså ikke. Stor og så klar ut, men var det ikke 😀

    11. Så moro 🙂 Sønnen min var 4525gram og 53 cm lang og han var stor…. Så… ja, jeg sier ikke mer 🙂
      Ellers så leste jeg også som femåring, men jeg gikk gjennom den testen og startet ett år før, så flink var jeg 😀

    12. Var en god del nye ting her ja som jeg ikke viste, men også noe jeg med årene har fått med meg:) morro å lese !
      Hmmm morro småinfo om meg?
      Jeg var ca 4kg letter en deg ved fødsel! Haha prematur.
      Jeg har traktorlappen,båtlappen,dykkerlappen, men ikke Billappen- haha
      Synst TV titting er utrolig kjedelig.
      Jeg er førdtehjelpsinstruktør og har holdt over 40kurs innen førstehjelp blandt annet innen obligatorisk førstehjelpskurs for nye bilfører og noen i barnehager.
      Der var noen morrofaktaer om meg som jeg ikke tror er nevnt på bloggen? Haha

    13. morsomt,men eg visste mesteparten allerede 😀
      eg var også fødd med langt mørkt hår og mørk hud så de trodde eg hadde gulsott eller mamma hadde et sidesprang fordi min far var blond med lys hud og blå øyne….men eg har anene til forfedrene mine så derfor ligner eg ikkje min far og ikkje så mye på mamma heller 🙂
      Eg brekker meg om eg får noe i munnen eg ikkje har kontroll på..så tannlegebesøk eller å hive noe ned fort eller ta store piller etc fønker dårlig…fører til brekning og i enkle te tilfeller retur……veldig slitsomt da eg ofte må ha mye forståelse og pause hos tannlegen og håndkle og pose hahaha 😀
      Eg trodde eg sku bli indianer når eg ble voksen
      Eg lærte megselv å svømme under vann ved å hoppe utenfor bryggekanten etter min bror og hans venner -som lot meg bli igjen….den dag i dag svømmer eg bedre under vann enn med hodet over vannet
      Eg hadde en kanin Pelle som ble 13 år <3

    14. Moro å lese og artige tegninger…og veldig søtt bilde av deg :)) Jeg vet faktisk ikke hva jeg har løpt 60-meteren på..var vel ikke av de raskeste..men ikke av de tregeste heller..hehe…
      Kanskje du skulle forsøke å få gitt ut noe nå, du skriver jo så koselige noveller ..men du gir dem jo ut på en måte på bloggen også :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg