Hvis jeg bare hadde hatt….

Hvis jeg bare hadde hatt: 

….en kjeller….

 

…da skulle jeg vært så sprek som bare det…. Da skulle jeg trent på tredemølla i kjelleren HVER DAG om så!! Og blitt den sprekeste du kjenner… MEN…jeg har jo ingen kjeller…og i den lille og rotete leiligheten vår, ville det bli en helse-risiko, mer enn en helse-gevinst, å bedrive altfor mye løping på noen tredemølle…. 

Så…da er jeg ennå ikke den sprekeste du kjenner da…. 😉

….større plass 

 

….da kunne jeg vært verdens ryddigste husmor ..faktisk den ryddigste du kjente…… Med større plass kunne jeg ha hatt verdens største kles-skap….et sånn man går inn i … og der skulle jeg så klart hengt alle Desigual-kjolene mine på rad og rekke….og ikke en sokk skulle vært ustrøket, eller uten kleshenger… Med større plass skulle alt hatt sin plass, med navn på til og med…sånn at det ikke var tvil om HVEM som bodde HVOR,.. og HVEM som var verdens ryddigste husmor her i verden… 

MEN….nå er det sånn at jeg og samboeren bor i verdens minste kott, med de to lange kroppene våre… som trenger så veldig mange og lange klær… Og de store walk-in-garderobeskapene får bare ikke plass på innsiden av leiligheten i hvertfall…

Så….da er jeg ikke den ryddigste du kjenner her i verden da… Ikke ENNÅ hvertall…. 😉

Er du ryddig?

Trener du ofte?

Finner du unnskyldninger for IKKE å rydde og IKKE å trene? 😉

 

 

#trening #rydding #rot #unnskyldninger

23 kommentarer
    1. Jeg har hatt et rydderaid akkurat nå og i dag gikk det en plastsekk med ting fra badet i søpla. I alle verden , vi har to kvadrat bad og enda plass til en sekk søppel. Det vil st at jeg er en av de som ønsker mere plass og som ikke har tredemølle å løpe på. Men jeg har en hund som liker seg ute naturen og jeg henger gjerne med den .

    2. Ganske ryddig.. og får helt åndenød når det er rotete på rommet..og kan faktisk stå opp om natten om jeg synes det er for rotete..
      Joda.. går mye tur, sykler og rir..tenker det er trening.. treningssenter er IKKE min stil.

    3. Jeg er en ryddig person men jeg har en mann som er vaskoman hahahha så jeg har det alltid strøkent når han er hjemme. Og trening er ikke noe jeg driver aktivt med nei….. :p

    4. Prøver å få inn litt hjemmetrening, men er dessverre ikke så flink til det 😛 Men prøver å ta det igjen ved å jogge litt når jeg går turer, men kondisen har en forferdelig evne til å forsvinne :p
      Jeg er en fin blanding av rotete og ryddig :p Liker jeg ihvertfall å tro selv haha
      Morsomt innlegg med herlige bilder 🙂

    5. He, he , tidig innlegg…
      Fra å bo 6 personer på 70 kvadrat til å bo alene på 120 kvadrat, da bare bør og må jeg være litt ryddig….
      Jegfinner maaaange slippe-trene-unnskyldninger. men du farter jo så mye , og får helt sikkert nok trening ila dagen…

    6. Nei, nei og ja… Bare for å svare på spørsmålene dine! Er du sikker på at ting hadde vært annerledes med større plass, knis. Vi er som vi er, og har vi større plass er det mer å legge fra seg på. Jeg hadde nok ikke vært mindre rotete, trur eg 😂
      For noen år siden fikk jeg låne en sånn “trimsykkel” av en venninne, og til å begynne med brukte jeg den hver dag… Så avtok treningen litt etter litt, og tilslutt fungerte sykkelen som klesstativ. Ble ikke mye trim på Pittbulljedda da gitt 😁

    7. Tihi.. Herlig innlegg! 😉
      Jeg har både kjeller og plass.. :-p Men er verken sprek eller ryddig!
      Håper dagen din er fin iallefall, og at nettet er på plass igjen i kveld! <3 Klem

    8. kanskje før tenkte jeg slik men ikke lengre. Men jeg prøver å se trening i det hverdagslige som støvsuging, gulvask hagearbeid og nå vil jeg ha en manuell plenklipper omjeg kan formulere meg slik, en jeg skyver selv og bruker min energi på, forundret står min mann og sønn og hører meg si det…..
      Å bruke tid å reise på treningstudio, for meg vil det si 1 time i reis, da kan jeg jo gjøre mye i huset istedet for…eller i hagen eller gå mer tur med hunden…. Øvelser kan jeg gjøre hjemme også
      Jo da jeg ser at det kan være kjekt å trene i gruppe eller å komme seg ut … men jeg er ikke et treningstudiomennekse …..

    9. Herlig skrevet 😀
      Haaater husarbeid, men gjør det når man må… som gjerne blir utsatt en, to eller tre ganger. Så da MÅ man virkelig til slutt.
      Skulle egentlig ha begynt med treningen hjemme, men har plassmangel. Men det skal det bli ordnings på straks man får kvittet seg med fryseboksen 😛

    10. he he ,siden sist du hadde dette innlegget har du jo flyttet inn i et palass hi hi og du har det nok koselig der du er tenker jeg ) jeg ønsker å ha det ryddigt men jeg har en bedre halvdel som ikke er like flinke så da blir det ikke så ryddigt til enhver tid ) men det skal jo synast att det bor folk i husan )

    11. Jeg er ikke så ryddig av meg, og vil at folk helst ringer før de kommer så jeg rekker å rydde, hehe. Vi har ganske stort hus, men det hjelper ikke. Da blir det til at man rydder ting inn på andre rom steden for å gi bort/selge/kaste. Jeg er dårlig på å trene for å trene, men liker å gå tur, sykle og jobbe i hagen. Ønsker deg en fin dag, – nå er det flott vær og nesten for varmt! 🌞

    12. Herlig!! ja, vist bare…Da kunne.. Da skulle…. Kjenner meg godt igjen!! hihihih. Alltid en unnskyldning! Flott innlegg! hihih. Jeg ER nok ryddig..litt for ryddig for mitt eget beste, for jeg stresser med at ting ikke er iorden, og plages med å se rot! Men har en kropp som ikke alltid vil det jeg vil, så må se på litt rot innimellom.. Men klarer ikke slappe av med det..og om jeg trener ofte..nei..men går turer..DET er treningen min! trening for kropp og sjel! Ha en god dag!

    13. Hihi…herlig 😀 Det er jo litt greit å vise at det bor folk i leiligheten da, at den ikke bare er til utstilling 🙂
      I mitt hjem er jeg den minst ryddige. Begge ungene mine er mer ryddige enn meg. Det betyr ikke at jeg roter så innmari, men at jeg ofte ikke orker å legge på plass ting alltid. Så det hender det blir noen skippertaksrunder her i gården.
      Trene skal jeg visstnok ikke gjøre mer. Pga. stoffskiftet. Men sånn ellers så kan jeg jo gå tur. Men forskjellige ting har hindret en del av det i det siste. Akkurat nå sitter jeg med betennelse i hoften, og har den siste uken vært ute av stand til å gå noe særlig. Veldig smertefullt. Men det er rart med det, når man sitter og IKKE kan gå noe sted, da har man så lyst til å gå alle steder…da slår abstinensene til. Sukk. Men snart…..snart er jeg oppe og gå igjen. Og det må jeg, for nå begynner jeg å føle meg litt ute av fysisk form.
      Ha en strålende dag kjære du <3 Klem <3

    14. Det blir bedre plass når man rydder, kaster det man ikke skal gi. Klær kan man gi til Fretex hvis ok nok.Etter det så må man vaske og prøve med litt system i rote. Trene blir det liten tid til nå pga leggen med det skal bli noen sykkelturer i sommer. Men jeg vil vente litt og startye i det små og trene opp musklaturen igjen. I dag blir det like varmt som i går. Ha en fin dag og husk drikke.

    15. Hihi, så levende beskrevet!
      Jeg er svært ryddig av meg, og koser meg når jeg rydder. Trening derimot, der kan jeg bli veldig mye bedre 😉 Det er LETT å finne unnskyldninger for å ikke trene…. 😉
      Ønsker deg en flott onsdag 🙂

    16. Haha, jeg har kjeller, og DER er det rotete der. For der lemper jeg ned alt jeg ikke har bruk for, ikke alltid så lurt med stor plass heller…. Som et ekstr akott som KUNNE vært et walk in closet, men som er fylt til randen av doruller som de unge håpefulle aldri fikk solgt…. Jeg trener IKKE for tiden, alt for forkjølet, og ja, jeg finner massevis av unnskyldninger for ikke å rydde, og ofte for ikke trene heller. Hjernen er en underlig skapning 🙂 God onsdag, i vente på nett. klemmer<3

    17. Ha ha ha, ja du kan drømme! Jeg har nok plass ( eller det får man vel aldri), men du verden – jeg klarer å rote fordet! Det blir ofte en del “mellomlagringer” før ting havner på sin rette plass….. Men et treningsrom mangler jeg, og hadde jeg hatt det så hadde jeg nok trent hver dag….hrmf… Det blir nok for lite trening, og rydding i skippertak innimellom. Men jeg er glad og fornøyd likevel 🙂 Alt Kunne jo vært så mye verre 🙂 Ønsker deg en flott onsdag. Her er det regn og 17 grader – og det skal visst bli opphold ut på ettermiddagen. Klemmer <3

    18. Haha:) artig innlegg! Vi skulle også gjerne hatt større plass, mer lagringsplass og gjerne plass til en tredemølle eller elipsemaskin:) hihi! Men jeg må tvinge meg selv til å rydde for jeg blir så veldig stresset av rot og da blir det bare surr:) trening kunne jeg vært flinkere til, men der går det mest på at det er for få timer i døgnet:) ha en super fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg