Salt og pepper-nytt

For deg som kjenner Pepper og Salt fra før, så vet du at de på vinterstid liker alt fra Harry-turer til Strømstad…

 

…til turer på skateboard på Gardermoen….

 

De elsker en real skitur , når snøen daler og det er TØFT å vente på julaften…

 

De kan fordrive den HELVETES vente-tiden med strikking av julegaver…

 

Men….akkurat nå på sommeren… liker de så klart alt det vi andre liker…

…en real klatretur i et tre…

…Eller å ligge i en blomstereng og lukte på BLOMMORNA… <3

Og for deg som ikke kjenner disse to krabatene ennå: Dette er Salt..

Og dette er Pepper…

Og her er Salt og Pepper..og de er begge to verdenskjent…

Eller i det minste Norges-kjent..her på bloggen. Og for ikke å fornærme dem bør du være klar over en ting når du omtaler dem: De er ROTTER!! Ikke mus…

 

Du får nok se mer til dem framover… 😉 Lurer du på noe mer om dem, så må du lese i kategorien på høyresiden som har med KRYDDER å gjøre…

ELLER se i arkivet på Julekalender/adventskalender

 

Kjenner du Salt og Pepper fra før?

Har du tøydyr boende i sofaen din?

 

#saltogpepper #krydder #rotter #kjendiser #sommer 

 

62 kommentarer
    1. Så herlige rotter 😀 Dette var mitt første møte med de, og gleder meg til å følge de på turer overalt 🙂 Ingen tøydyr i sofaen, men en slange i den ene gardinstanga og en ape i den andre – det har jeg 🙂

    2. RisRosOgKlaging: Hm…jeg skulle jo nektet …og sagt at de er FØDT av en rotte oppi gata her…Men nei…de kom nok opprinnelig fra Ikea. Men JEG fikk dem av en bloggvenn, Cuskima, som jeg også har truffet. Jeg har en haug her hjemme 😀 Jeg fikk nemlig FØRST en hvit en, som heter Vaniljeogpepper, som jeg også fikk av en bloggvenn. SÅ fikke jeg en heklet høne av en annen bloggvenn, Fru Stussli… Så ble de to borte, når de reiste på bloggferie til bloggvenner i Norge… Og borte var de i nesten et år.. Så laget jeg to heklede rotter selv… Og det visste ingen om…så da fikk jeg to rotter av Cuskima, Salt og Pepper 😀 Kaos?? Plutselig kom første rotta og høna tilbake, og plutselig var de 6 😀 Hvis du lurer på mer om dem, har de egen kategori på høyresiden…Og mye ligger også på julekalenderkategorien 😀 Herlig med en kjempebamse da 🙂

    3. Så utrolig koselig, veldig fine rotter 🙂
      Er de fra IKEA? Jeg kjøpte en svart rotte på IKEA for noen år siden, til kaninen min 🙂
      Jeg har en brun og en svart bamse, begge på ca 90 cm, boende på sofaen min. Jeg har sydd den brune og søsteren min den svarte etter mønster fra Stoff og Stil.

    4. Vera Lynn: Ååå, så herlig, jeg må få se dem en gang 🙂 Jeg har sett sånne små grå og svarte, rotte-babyer 🙂 Herlig . Og de blir veldig levende innimellom 😀

    5. Jeg kjenner godt til “Rottenikkene” dine, og følger med iver med på det de bedriver dagene med når de dukker opp på bloggen :o))
      Jeg har kosedyr sittende øverst på sofaen, en gris som grynter, Bamsen Harry fra Harrods, grisemor med barn som grynter forskjellige sanger, strikketrollet og selen Seline fra Harrods :o)) Kattene mine har også to rotter, som Salt og Pepper, men de er grå!

    6. Hanne Beate: Ja, du er jo kjent med dem 🙂 Og nå har de holdt seg i ro her en stund, men dukket opp i undervisningen for noen uker siden..DA ble det liv 😀 Ha en fin dag du også Hanne Beate 🙂

    7. karidansen: Nei, ikke sant, de blir jo dødelig fornærmet..Noen har kalt dem det, og det vet jo ikke at disse er ganske hårsåre på sånne ting 😀 Så må bare informere 😀

    8. tepausen.blogg.no: Ja, skjønner at dine har bånd, men det skulle jammen disse hatt noen ganger også… 😀 Ha en fantastisk dag 🙂

    9. Turid: De er “verter” på julekalenderen min hvert år, og jeg fikk dem av en bloggvenn jeg har truffet. Jeg har 5 rotter og en høne, og 4 av dem har jeg fått av bloggvenner 😀 He-he..Livlig på julekalender og påskenøtte-tiden 😀 Takk skal du ha, ha en nydelig dag du <3

    10. Kjenner de fine der ja..koselig å få se dem igjen :)) Har ingen kosedyr fremme..men burde kanskje ha det..hehe… Kos deg med dagen videre 🙂 Klem <3

    11. Ja, jeg kjenner godt til både Salt og Pepper og resten av gjengen, – de lager så mye herlig moro på bloggen din. Da jeg kikket innom bloggen din første gangen, var de travelt opptatt med påskenøtter. Det hender 6-åringen i huset har noen tøydyr i sofaen. Ellers kom pusekatten inn med ei svær jordrotte idag, død heldigvis. Mannen måtte ta den i halen og kaste den ut, så pus kunne spise den ute. Ønsker dere en fin dag!🌞

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Ååå, jeg så Salt og Pepper VRI SEG når de hørte om dette med å ligge strødd rundt med hunde-munner i nærheten 😀 ha-ha…nei, sånn får de tåle.. Slektninger de ikke KJENNER en gang, ..Og de høres jo ut til å ha et livlig og lekende liv, selv om de blir litt SLITNE av det :- Dhe-he

    13. margarites: Neida, de ligger ALDRI nedpakket, og nå har det vært i bruk på skolen til og med 😀 Det var stas kan du tro 🙂 Klemmer <3

    14. Min matgale verden: Uff, så det er umulig med besøk av tøydyr også da, eller må man bare passe ekstra godt på da?? 😀 Det ekte dyret ditt er jo så skjønt da, så man kan vel gjerne bli gnafset litt på av henne 😀 Klemmer <3

    15. Det var et virkelig koselig innslag på bloggfronten. Har ventet på å få hilse på dem igjen. Ja jeg har et kosedyr i sofaen og det er en hund. Den er lang i overkroppen og har fire små bein. Den er liksom bare der i sofaen i vinterstuen, den sofaen hunden til og med får ligge i. Der koser vi oss masse

    16. Jeg har noen av slekningene til Salt og Pepper liggende rundt her! MEN de er ikke så flotte i drakten sin lengre..for det er kosedyrene til hundene..Sist jeg skulle hente hjem flere, ja så var det utsolgt!! så da ble det noen miniutgaver..og de er ikke så populære.. Så de godt brukte og lite pene mine, ligger rundt i stua og får med seg hundelivet her i huset! De trives med å være med på alt her også!! Koselig når du lager små “stillben” med disse tassene!! Herlig! Håper å få følge de mer i sommer!

    17. Så koselig å se at de to herlige rottene fortsatt er ute og nyter sommervarmen, og ikke ligger langt ned i en kasse med julepynt 🙂 Alt hva de finner på, er bare så herlig å følge dem i deres rotteliv også. Jeg ønsker både dem, og deg, en herlig torsdag. Klemmer <3

    18. Eileen: Været er merkelig i dag. Meldt fint vær, men helt skumle grå skyer 😮 Det kan bli vått pås små poter 😀 Ha en nydelig dag Eileen <3 klemmer <3

    19. Der er de ja! Ett fllott gjensyn!! Jeg har ikke noe tøydyr, men min yngste datter har det.. En liten tøff hvit tiger som heter Tigi.. Han har fått vært med på mye opp gjennom årene.. 🙂
      Ønsker deg og alle små i familien en nydelig dag videre!! Klem fra meg!

    20. Unni: Din også Unni! Kjempeglad nettet er tilbake 🙂 Får gjort andre ting enn på mobil og nettbrett 🙂 Ja, disse to må fram litt nå i sommer, var ikke framme i påsken en gang 😮 God torsdagsklem <3

    21. SÅ glad for at du har fått nettet tilbake! 😉 Og det var virkelig et herlig gjensyn med Salt og Pepper! <3 Gleder meg til å se mere til de to skjønningene igjen ja! 😉 Tihi..
      Og en stor klem til deg flotte Frodith! <3 Måtte dagen din bli super!

    22. De to der kjenner vi ifra før, lager liv og røre på så mange plan, alt lært av folk på to bein. Jeg støvsugde sofaen godt i går og fant kun 2 hårstrikker etter siste damebesøk men ingen tøydyr. Har Salt og Pepper planer for sommeren? Er blitt litt forkjøla i varmen, hoster og har halsbrann, men ved hjelp av vann og papirlommetørkler er det borte iløpet av helga håper jeg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg