Når “hun andre” tar over…. ;-)

Ja…noen har kanskje hørt om “henne” før…

Det er altså sånn, at den finnes en “annen” som tar over litt her til tider… Hun låter som en stemme i hodet, og kan være riktig så plagsom innimellom…Og NEI, jeg har IKKE stukket av fra noen psykiatrisk institusjon eller noe……. 😉

Det er mer som at jeg har en ond tvilling som dukker opp og banker på hos meg sånn i 18-tida… For egentlig er jeg ganske kjekk og grei og full av gode forsetter om morgenen…en Frodith som enhver mor ville vært stolt av..  Jeg har hodet fullt av gode tanker om sunt og godt kosthold…om INGEN sjokolade og snop i uken….om muligens en økt med trening utover dagen…Ja… fullt av sånne tanker som får en til å gro englevinger på mårrakvisten…


 

Og engle-Frodith hun holder seg lenge hun…Hun er i full gang med NULL snop og trenings -tanker også kl 12 hun…..OG kl 14…. Og 16….

 
 

Det er først i 18-tiden at hun med horn i pannen dukker opp….


 

Brått og neeesten uten forvarsel står hun i døra der… med alt snopet sitt og kose-dressen… Helt umerkelig har “hun andre” tatt over igjen…, og jeg er fullstendig vippet av pinnen..


 

Plutselig er det NULL kontroll… Sjokolader inhaleres, store plater… og treningstøyet ble IGJEN byttet ut med kosedressen.. 18-o`clock- Frodith har nok en gang overtatt dagen….

Og hun kommer HVER dag….;-)

 

Har du en “ond tvilling” som prøver å styre livet ditt? 😀

Kjenner du deg igjen?

 

(En liten reprise på et innlegg som tar opp et tema som gjelder daglig… Jeg har mange nye lesere så ville se om noen kjente seg igjen…;-) )

 

#trening #sjokolade #dårligkontroll #forsetter #viljesvak #snop

57 kommentarer
    1. Margrethe Hjertaas: Jeg er egentlig sånn som deg, når jeg bestemmer meg SKIKKELIG…sluttet å røyke på den måten, og har gjennomført måneder med trening på den måten..men NÅ er jeg helt sløv. Jeg tror jeg ikke har bestemt meg NOK ennå 😀 For hvis jeg VIRKELIG bestemmer meg, så pleier det å gå 🙂

    2. Haha – nei, jeg er “singel” uten tvilling… har en tvilsom greie med at om jeg har bestemt meg for noe , så måååå jeg gjøre det. Uansett om det er trening, rydding eller hva det måtte være….. grrrr – kanskje jeg burde hatt en bøllete tvilling som fant på spikk? <3

    3. Hanne Beate: Her hjelper det ikke å IKKE ha…for det finnes rett rundt hjørnet…eller i underetasjen… Sånn er det å bo midt i byen 🙂 man kan løpe ut når som helst :-/ Håper dagen har vært god…Klemmer <3

    4. annebe: Det er det som gjelder…å arbeid det inn…for gjør man det så forsvinner søthungeren tror jeg…Men sånn som jeg er NÅ, så forsvinner den ikke…den blir bare verre og verre 😮 Må komme på riktig spor…kaste ut hun med de svarte vingene 😉 klem <3

    5. margarites: Her har været ingenting å si…jeg har vært sånn i hele år… 😀 Jeg prøver jordbær og div annet, men det er jo ikke søtt nok overhode 😀 Klemmer <3

    6. Ja en sånn ond tvilling bor det her også. Hun kommer svevende inn når jeg kommer hjem fra jobb – og før jeg kommer igang med middagen. Tror jeg må sette frem noen gulrøtter som står klar, sånn at andre fristelser kun blir det. Det hjelper liksom ikke at jeg har bestemt meg for ikke å gå i fellen, tramper uti med begge beina… Kanskje været er med på å forsterke lysten på noe godt? Satser på at sol og ferie hjelper. Klem <3

    7. Artig betraktning og supre tegninger…har hørt om den tvillingen før ja..hehe.. Har mine ting jeg ikke er like flink med ..men er ikke så veldig godtesjuk, var det mer før..nå koser jeg meg med brød eller rundstykker om kvelden ..og eventuelt et appelsin eller noe..dette er så “innarbeidet”nå..at jeg ikke tenker på godterier 🙂 Klem <3<3

    8. Jeg jobber ikke borte for tiden, så her dukker hun opp med jevne mellomrom hele tiden så sant jeg har godteri i hus da. Mannen har gjemt godteri i bilen, så han bare spiser det når han kjører bil. Enten må man visst la være å kjøpe, eller gjemme det på et vanskelig tilgjengelig sted så det ikke bare er å åpne skapet.

    9. SV: Huff ja! :-/ Men hun kommer til alle døgnets tider.. Poff og plutselig er hun der og tar over!
      Lykka her er at det er langt til nærmeste butikk! :-p

    10. He-he……..Hadde det enda bare vært snopet………Jeg har en ond tvilling som jevnlig dukker opp jeg også. Hun kan tenke stygge tanker, være sur, fornærmet og sinna som bare rakker’n. Jeg holder henne stort sett innenfor husets fire vegger…om du skjønner……. men noen ganger kommer hun “Ut av skapet” og skremmer Fanden på Flatmark! 😛

    11. fruensvilje: Ja, jeg må si du har flaks der… Her er butikken i underetasjen omtrent… SÅ jeg må kanskje si jeg er FLINK som ikke ryker utpå ENDA OFTERE?? 😀 he-he

    12. Etdiktomdagen: Ååå, du har ENDA en der du da, som hjelper deg litt 😀 med overtaling på den sunne linjen… Her hjelper ikke å ikke kjøpe godis. Butikken ligger omtrent i underetasjen her i byen vet du … He-he… en halv eplekake ja 😀

    13. Ja jeg har henne jeg også!! og hun tar mer og mer over!! hihih. kjedelige greier.. 🙂

    14. uffda den tvillingen må du bli kvitt hi hi.Jeg har ikke en slik tvilling,og en god ting her langt utpå bygda er att vi ikke har butikk hi hi,så uten søtsaker i hus så hjelper det uansett lite om en slik tvilling skulle dukket opp

    15. Hahahhaahhaaha joda jeg kjenner igjen den der 😀 Men foreløbig er det fornuften som er min bedre del 🙂 Når jeg får lyst på noe godt så snur jeg det hele til at frukt og kesam er godis det 🙂 Så sitter jeg der med frukt og kesam 🙂 Det som er kluet hos meg er at jeg IKKE kjøper godis for da blir det spist opp på null komma null.
      Men jeg vinner ikke alltid………… her en kveld (for en uke eller to siden) fant plutselig den andre i meg ut at jeg hadde en halv eplekake i fryseren i kjelleren………… og vips så var den fortært…….. så………

    16. Hihi! Jeg tror en dag er et liv i miniatyr. Når du våkner om morgenen er du i 20-årene. Når kvelden kommer er du i 50-årene. Og da skal man jo nyte, skal man ikke det?
      Et år er litt på samme måten. På høsten skal man kose seg. Med høsttakkefest og oktoberfest og gud vet hva.
      Alt har den samme rytmen.

    17. Hvordan kan du vite hva som er sunt? Tror du ikke kroppen din vet det bedre enn deg?
      Nytelse er viktig. Livet er ikke bare ytelse. Må være en balanse. Man må belønnes når dagens strev er over.

    18. Ja, men hvorfor ikke bare akseptere det? Det gjør da ingenting! Det skal være avveksling i løpet av dagen. Yin/Yang. Sunnhet/kos. Jobb/hvile. Osv. Det er som tidevannet. Det skal inn og det skal ut. Ikke noe problem. Et sunnhetstegn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg