Tenk at det GÅR an!! <3

Tenk at verden kan være SÅ vakker, og at vi kan få til å forevige det på bilder. Det er egentlig ganske utrolig.

Gleden er stor i dag. Jeg har funnet ut at det er noe feil med kamera mitt, linsen er litt ødelagt. Så jeg har begynt å ta bilder med mobilen. Var slett ikke så fornøyd med hvordan kvaliteten på bildene ble egentlig, enda det skal være et bra kamera i mobilen… MEN, det var før Hr Frodith tittet litt på det..

Jeg har jo knipset i vei på MANUELL innstilling, og sånt kan jo ikke Frodithen gjøre, når hun kan NULL og niks om resten av innstillings-“greiene”. SÅ…når Hr Frodith fikk stilt inn på automatisk for meg, slik at selv “mor” kan klare det, så ble det riktig så gøy det her!

 Men nytt kamera skal jeg ha, et skikkelig fint et, med mye automatikk, men bedre linse… Og kanskje en gang lærer jeg meg mer om innstillinger og greier også 😉

 

Hvordan kamera tar du bilder med?

Blir du overrasket over naturen innimellom?

 

 

#foto #natur #blomster #kamera #fotokunnskap 


 

37 kommentarer
    1. Jeg så bilde no 2 på Insta i går, og viste det til en venninne. Begge to var helt satt ut hvor flott det var. Vet du, jeg blir overasket over naturens mange under hver gang jeg tar meg en runde med kamera, mobil eller noe annet. Det er så mye vakkert der, hvis man bare stopper opp å ser etter.
      I det siste har de få bildene jeg har tatt vært med mobilkamera, men jeg har jo flere kamera jeg kan bruke og gjør det. Et enkelt Canon kamera, click and go som er helautomatisk å stiller seg inn selv. Så har jeg et Nikon kamera med GPS og en del flere innstillinger, og til slutt Nikon speilrefleks med x-antall linser. Sistnevnte er det ikke ofte jeg har med, for jeg syntes det blir for tungt å drasse på…. Litt mange kanskje!!

    2. Tone: Ja, du har jo flott kamera, jeg må prøve å få tak i et fint kamera med muligheter for mange funksjoner, men med automatikk så jeg ikke MÅ 🙂

    3. Så flott at Herr Frodith fikk ordnet opp 🙂 flotte bilder blei d og 🙂 bloggbilder tar jeg som oftest med min canon eos 70d og canon 60 mm linsen. Men iphone tar gode bilder og men er ikke ofte jeg bruker mobilbilder på blogg.

    4. ladyaugust: Hi-hi, ja min linse er med flekker på, ødelagt, BÅDE den på mobilen og den andre, kameraet.. Jeg må få nytt 🙂 Men inntil da, kan jeg nå ta litt bedre bilder av blomster og sånt, pga Hr Frodith viste meg litt forskjellig, jeg TRODDE jeg tok på auto, men det var feil gitt 😀

    5. Anne Grethe: Jepp, nå skal det bli mer sånt framover, for jeg har hatt på manuelt uten å stille inn NOE selv, så da ble det litt mer flaks om det gikk bra 😀

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Da skal jeg sjekke det du har 🙂 Vil ha sånt fint som går av seg selv, så kan jeg fokusere på motivene i stedet for 🙂

    7. Tattavkvinnene: Ja, mobilen funker til mye 🙂 Jeg vil ha et speireflekskamera, MED automatikk, men som jeg på sikt kan lære meg litt 😉

    8. Utrolig bra bilder du har fått til med mobilkamera! 😀 Jeg tar helst bilder med mitt nikonkamera. Denne uken var jeg faktisk på Elite foto på senteret der jeg jobber, for å få hjelp med innstillingene på det, for jeg følte jeg hadde rotet meg helt bort. Det var visst ikke så ille, men jeg må helt klart lære meg en ting eller to når det gjelder innstillinger…

    9. margarites: Ja, jeg vil ha mobilen til småtteri, men også et speilrefleks som ikke er FOR stort 🙂 Greit med noen til å hjelpe seg litt 🙂

    10. spisogspar: Ja, det er bra, men er noe på linsa, noen flekker, som ikke går vekk, så ikke perfekt dette heller.. Ja-ja.. Skal ha nytt 🙂

    11. Nydelige bilder av en flott blomst <3
      Jeg har Nikon 5200 og har tusen ting å lære på det enda 🙂
      Og ja, noen ganger blir man overrasket over naturen. Bergtatt mange ganger også, og fascinert og det som er <3

    12. Wow, vakre bilder av fantastiske blomster. Så bra at Hr. Frodith kan hjelpe å stille på ting (mannen her i huset er mer teknisk enn meg). Jeg tar bilder med litt forskjellig. Litt med mobilen Iphone SE, litt med et litt stort Sony kamera (automatisk), og litt med et mindre som er greit å ha i vesken – Lumix (Panasonic). Bruker nok mest kamerabilder på bloggen, men Sony kameraet gir ganske smale bilder, så her er det noe med innstillingen som jeg ikke skjønner. Veldig greit å kunne ha et lite kamera tilgjengelig i vesken eller lommen.Klemmer <3

    13. Nydelige bilder! Vi har så mye fint det går an å fange på et kamera, det er jo faktisk bare fantasien som setter grenser for hva som kan fotograferes 🙂
      Jeg bruker stort sett speilrefleks og noen ganger mobil hvis jeg ikke orker å dra på det. Liker å stille inn de meste selv, men skal jeg ta bilder i farta går det i autofokus. Det hadde vært kjekt å hatt et litt mindre kamera som kan henge rundt halsen og bli med når jeg ikke har lyst til å se ut som DEN turisten! Men mobilen har fungert bra så langt ^^

    14. Jeg anbefaler deg det kameraet jeg har…jeg bruker det mest på auto..og stiller litt selv innimellom..men veldig enkelt, og kan brukes til alt..og mye automatisk her…Men du vet jo det..at jeg er fornøyd med mitt..Canon Powershoot kamera.. 😉 Men de sier at mange mobiler har bra kamera om dagen..Flott bildet av makroblomst..Herlig!!

    15. Nydelig! Flott å ha en Herr Frodith i huset! Jeg tar bilder både med mobilen og kameraet, men jeg kan ikke så mye om innstillinger og sånt! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg