Hva er du flink til? :-)

Lever du etter Jante-loven? Det gjør ikke jeg. Jeg tror jeg kan mye, jeg tror jeg er flink til mye og jeg tror det er viktig å vite det selv, og å si det høyt for seg selv og for andre innimellom. Man trenger ikke å se ned på andre av den grunn. Det å være klar over at man har sider ved seg selv som er gode, det å vite at man er flink er da bare et pluss! Det å si at man er flink til noe betyr ikke at man tror at man er BEDRE enn noen andre. Man måler seg selv i forhold til seg selv, og ser at man kanskje har utviklet seg innen et felt, blitt flinkere enn før, og at for en selv er dette fint..

Jeg tror at man blir mer klar over sine positive evner, egenskaper og sider hvis man tør å ta de i sin munn. Kanskje må man tørre det litt stille og forsiktig i sitt eget rom først, ELLER man kan tørre å si det høyt her på bloggen hos meg 🙂 Det er mange måter å være flink på, alt fra ting som har med mennesker  å gjøre, til noe rent fysisk, det gjelder bare å SE de tingene, og å tørre å trekke de fram og gi de plass.

Det har vært folk her inne før, som har fortalt meg hva de er flink til… Og jeg forteller stadig hva jeg er flink til jeg, både her og i livet ellers. Jeg har noen ting jeg synes jeg er flink til, noen har jeg visst om en stund, og noen ting har jeg nettopp funnet ut jeg er litt flink til:

 

– jeg er flink til å undervise, til å se elever med spesielle behov og til å få disse til å skinne..

– jeg er flink til å skrive kreative tekster og lage rare og  morsomme blogginnlegg på bloggen her

– jeg har etterhverrt blitt litt flink til å tegne i Paint,ting som passer godt inn på bloggen min og innleggene mine


 

-jeg har utviklet meg og blitt flink til å ta fotoer med fine motiver. Teknisk skorter det litt ennå… 😉

Hva er du flink til? 🙂

 

(En liten repetisjon over et innlegg jeg skrev for noen år siden. Innholdet står jeg fremdeles for. Jeg har byttet ut til nyere bilder)

 

#flink #evner #selvtillit #ros #jantelov 

23 kommentarer
    1. Du har mange positive egenskaper! Jeg synes også du har en god evne til å spre glede her på bloggen og stelle i stand ting som vi kan være med på 🙂
      Jeg er faktisk ganske flink til å fortelle meg selv hva jeg er flink til. Jeg er flink til å lage mat, jeg er flink i jobben min og jeg er flink til å ta bilder 🙂 Det er viktig å si til seg selv at man duger til noe, ellers tror jeg hverdagen hadde blitt ganske dyster! 🙂

    2. Jeg er rimelig flink til å strikke, jeg er kjempeflink å lage Muffins og Cupcakes, jeg er verdens flinkeste til å rote og skape kaos rundt meg, jeg er også ganske flink til å planlegge ting slik som jul. Og har lange nøye lister med hva som skal kjøpes. Hvem som skal få hva, hva som skal lages nårtid og ikke minst julemenyen fra 23.12 – 01.01 er ingenting overlatt til tilfeldighetene. (Mannen kaller meg en jule-nazi)…

    3. Jeg er vel ganske flink å skrive,, er flink å ta mine tak i husarbeidet. Jeg har gjennom mitt yrkesaktive liv vært flink til å ta utfordringer og tror jeg har lyktes med en del. Jeg er ikke så verst flink å kommentere noe her på bloggen.. men gudhjelpe meg det er ikke like lett alltid 😀

    4. Hmm..jeg er flink til å jobbe sammen med barn, flink i den jobben jeg gjør i barnehagen.
      Jeg er flink til å ri (fikk beskjed at en ridelærer i helgen å si dette om meg selv, fordi jeg har undervurdert meg selv så lenge) og flink med dyrene jeg passer.
      Jeg er er flink venninne, datter og søster. <3

    5. Oi, nesten et vanskelig spørmål.. Hva er jeg flink til? Kan jeg si sykling? Syns jeg er litt dyktig på å sykle 🙂 har skrevet 2 romanbøker ( ligger på pc bare) syns jeg var dyktig der litt he he

    6. Janteloven er et dikt og burde ikkje diktere hvordan folk sin egen selvfølelse er
      Alle er fantastiske flinke unike og verdifulle <3
      Eg er flink til å se folk..får dem til å føle seg hørt......eg er flink til å hjelpe folk til å hjelpe segselv i å velge segselv igjen 🙂 <3 <3 <3

    7. Herlig innlegg! Det er så viktig å kunne gi seg selv en klapp på skulderen og være bevisst på hva man faktisk er flink til. Er så lett å trekke seg selv ned! Du er flink til masse, og jeg synes spesielt du er flink til å være en hyggelig person som ser godhet i andre. Hvert fall det inntrykket jeg har av deg.
      Jeg er flink til å synge, hehe. Ellers er jeg veldig flink til å (hvert fall prøve) å forstå at mennesker har ulike grunner for hvorfor de oppfører seg som de gjør. Altså, jeg er forståelsesfull for at vi er ulik og at det er helt greit at ikke alle reagerer likt i ulike situasjoner og at man har ulike meninger. Jeg liker ikke å dømme andre eller se ned på de pga de er ulik hva jeg anser som “normalt”.

    8. Jeg er flinkl med ord sies det, kunne vært flinkere med data og masse andre ting. Man må trene seg til og bli flink i ting så hjelper det.

    9. Takk for påminnelsen! Det er viktig å minne seg selv på alt man er god til, og minne andre på det også. Ros trenger vi alle! Flotte egenskaper du har, og det har vi som leser bloggen din stor glede av. Jeg er flink i jobben min og ikke (så veldig) redd for å prøve nye ting. Noen ganger kan jeg grue meg masse, men jeg tør å prøve. Jeg er god til å nå målene mine og gir ikke opp så lett. Klem <3

    10. Viktig det her ja ! Som jeg nevnte her om dagen er jeg vel kanskje litt flink som “modell”. Og til å ta bilder . Og til å være snill og grei (men det kan være litt slitsomt også..hehe..:) Og som deg er jeg flink med barn som trenger litt ekstra ..og sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta ..hehe..
      Fin dag videre og god klem til deg fra meg <3

    11. Jeg blei så ivrig i dag tidlig – heheheh FØR jeg føyk avgårde til trening – i å skryte av meg selv….. at jeg ikke husket på å legge igjen kommentar på siden din, da jeg var inne og linket til deg 😀 ehhehehehe så ivrig kan man bli :-D!!!
      Jeg synes du har mye du er flink til – slik jeg har lært deg å kjenne her inne på bloggen 😀
      Jeg tror du er dyktig i jobben din og du er kreativ <3 Alt du skriver om deg selv er flotte greier 🙂 Ja vi skryter nok ikke så mye av oss selv - så dette var et herlig innslag, frodith!!!
      Det er godt å tenke positivt om seg selv. Det er kjempeviktig!!!
      Klem

    12. Herlig innlegg! <3 Godt å skryte av seg selv! Drit i Janteloven! Ja, til å kunne være ekte, ærlig OG å være stolt av det!
      Men å se ned på andre, alltid vise at man er overlegen og best i ALT, DET liker jeg ikke. Men, det er stor forskjell på det, og å være stolt og fornøyd med seg selv!
      <3 Klem klem

    13. Så enig. Det er så viktig å ha god selvtillit og som du sier, en trenger ikke se ned på andre selv om en tenker godt om seg selv. Jeg har hele livet fått høre at du skal ikke tro at du er noe og det har ødelagt mye for meg. Det er kun de senere år at selvtilliten min har fått et løft og det er takket være ektemannen min <3
      Jeg tror jeg er flink med data, bilderedigering/restaurering og smykkelaging 🙂

    14. Jeg er flink til å strikke, og jeg er flink til å bake. Det er liksom det jeg klarer å hente frem når jeg blir spurt om sånne ting. Men hvis jeg skal gå litt i dybden og være ærlig med meg selv, så er jeg veldig flink til å bygge relasjoner til elevene mine, og jeg klarer å få frem noe i hver enkelt som de ikke hadde fått frem uten meg.

    15. Det er viktig å trekke frem hva man er flink til i blant ja. Og være klar over det ^^
      Fine ting du er flink til! jeg føler jeg er flink til å synge, danse, og drive på med skuespill. Jeg føler jeg er flink til å lytte, og ta vare på de jeg er glad i (:

    16. Ja det er viktig å skryte litt av seg selv innimellom. Jeg er ikke flink til det! Så dette var en flott påminnelse! 🙂 Flott innlegg! og nydelige bilder og tegninger!

    17. Klokt innlegg. Ja, vi trenger stadig å minne oss selv på hva vi kan, og ikke fokusere på alt negativt! Jeg er flink til mye, men er slett ikke flink til å si det. 🙂

    18. God morgen.Ja du har mange superfine egenskaper ) en nydelig fin personlighet ,du er flink til å være raus også over alle oss her i bloggblokka di ))

    19. Good mornings søs 😀 Jeg sliter ennå med å få opp øya, men en ting vet jeg og det er at du er FLINK <3 Det humlebildet ditt er nydelig foresten 😀 Jeg kommer ikke på en eneste ting jeg er flink med akkurat nå, jo ! Jeg er superflink å rote 🙂 (det sier gitaristen i alle fall) Jeg vet jeg er flink til flere ting, kommer ikke på det akkurat nå. Kaffe, mer kaffe løser nok opp oppe i topplokket 😀 Ha en goood dag flinke søs <3 og stoor klæm 😀

    20. Det er ikke alltid at man klarer å se selv hva man er flink til, siden Janteloven er så sterk. Pluss at spesielt vi damer er flinke til å se hva vi ikke er flinke til 😉
      Selv er jeg veldig flink til å dra ut tiden 😉 Men det er ikke en positiv egenskap 😉
      Jeg synes selv jeg er flink til å skrive, ta bilder, strikke. Jeg er flink til å ha omsorg for andre og bry meg. Og jeg er tøff. Jeg tør å gjøre ting, gå ut av min komfortsone. Det er noe jeg har blitt flink til de senere par årene 🙂 Og det er jeg veldig stolt av 🙂
      Det er viktig å bli flink til å glemme Janteloven. Den har vi faktisk ikke bruk for.
      Ha en nydelig dag Frodith. God klem <3

    21. Hmmmm….. ikke lett å si hva man er flink til….. men, jeg er flink i jobben min…. flink til å komponere bilder og flink til å skrive blogg…. koster litt å si det! Hehe <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg