Musemor finner formen… ;-)

Jepp…da er det full fart på musemor igjen…Lager gaver så svetten spruter… For snart er det jul i alle musehull, og før den tida skal vi ha kalender til og med….


Her er de luene jeg har laget så langt, pluss EN til som mangler kontrast-kant.. I tillegg til pulsvantene du så i helga. Jeg har snart ferdig et par pulsvanter til. Så nå kan du sette i gang gledingen….for det BLIR adventskalender 🙂
 

Slik er altså “hjelm-luene”.

Og slik ser det ut PÅ. Et bilde fra tidligere år, men du skjønner formen på dem 🙂

En stund til jul ennå, men dagene går fort. Lurt å være litt tidlig ute.

Har du begynt med julegave -handel?
Liker du hjemmelagede julegaver eller kalendergaver? 😉

 

#kalender #julekalender #adventskalender #luer #hekling #håndarbeid
 

27 kommentarer
    1. Luene er kjempefine. Jeg har jo et eksemplar….
      Hjemmelagde gaver er alltid kjekt å få. Jeg har “bestilt hjemmeheklede håndklær til jul hos min datter, så får vi se om hun får til det…
      Ellers er det en hektisk tid fremover ja….

    2. Her jobbes det med både det ene og det andre. Luene dine er så fine.Akkurat passe varme til en skogstur. Jeg er nemlig en av de heldige vinnerene fra tidligere år!!!! Klem 🙂

    3. De ser sååå fine ut de luene! godt de går ned over ørene..det er jo DER vi trenger varme! Jeg har ikke tenkt jul enda nei..venter i det lengste..Elsker hjemmelagede gaver!!

    4. Flittige du:) i dag i det jeg kom inn på kjøkkenet tenkte jeg julegardiner, en snål tanke tenkte jeg, men er så lei av de jeg har hatt og de må jo være klar til å henges opp om noen uker

    5. Oslopadde: Nå skal jeg sove snart ja, for å sove til halv fem tiden… 😀 he-he… Håper lengre faktisk, men ikke noe tro på det.. Sees snart 🙂

    6. For en energi 🙂 Imponerende at du lager alle de gavene hvert år 🙂 Her ligger jeg langflat i godstolen og sløver, men jeg har laget noen julegaver selv, tidligere 🙂 og nå: gooood natt, sov godt 🙂

    7. Hi hi, den vanlig syden hvor alle drar nå – Gran Canaria. Har hørt at det skal være mest stabilt vær der…men det gjenstår å se. Tror vi skal bo på et ganske brukbart hotell, og så skal min bror og svigerinne leie leilighet noen km lenger øst – så vi treffer nok dem også 🙂 Klem <3

    8. Silje: Ja, koselig med både hjemmelaget og litt kjøpt. Jeg gjør noen ganger begge deler i julegaver. Men ofte når jeg har kalender så blir det ikke hjemmelaget til familien 😀 Ikke tid..

    9. Jeg har ikke begynt å tenke på julen enda ( eller jo, for jeg strikker grytekluter til min søster). Jeg kommer liksom ikke i gang med jul før etter at tvillingene har hatt bursdagen sin midt i november. Først nå skal jeg en uke til syden. I går meldte de regn og lyn/torden hele uken vi skal være der, men i dag har de heldigvis kommet på bedre tanker og melder litt sol også. Det er jo pga sol og varme vi drar…Skal nå bli deilig ned en ukes ferie likevel, men jeg håper vi får sol. Klemmer <3

    10. Så søte de var, du er flink 😀
      JEg liker godt ting som er hjemmelaget. Det er litt mer betydning i gavene da. Tenkte kanskje til neste år å eire julaften hos oss da også, å si at man kun kunne gi lagde gaver. Hadde vært moro. 😀
      Så er det jo flaut å si at jeg selv ikke er flink til å gi hjemmelagde gaver 😛
      MEn jeg liker å få småen til å lage gaver som han kan gi til familie, men så kjøper alltids jeg og samboeren en ting til fra oss.

    11. Har ikke begynt handelen ennå…….. men elsker hjemmelaga gaver! Og den lua jeg fikk i Frodith-kalenderen ifjor, er jeg møe glad i <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg