En høst på egne bein… ;-)

Det er lett å slenge seg på greia med at “stakkars oss…nå er sommeren ubønnhørlig over…” “uff…så kaldt det er blitt”,  “Nå er det hele 9 måneder til vi ser sommeren og sola igjen” osv…
Akkurat som vi var gravide…med 9 måneders morgen-kvalme, og INGEN gleder underveis… BARE fokus på den “ungen” som skulle komme, og NULL fokus på det som skjer her og nå…På veien dit.. Null fokus på her og nå- som er HØSTEN , akkurat nå..

I år har jeg faktisk gledet meg til høsten, av en eller annen grunn. Og jeg har jo som mål hvert år, og gi hver og en årstid en VERDI i seg selv.. Jeg jobber bein-hardt med vinteren hvert år…det skal sies. For å gi den egne bein å stå på…Ikke kun betrakte den som en “ventetid”..
Høsten har jeg nok LITT lettere for å finne mye fint ved.. 
Og jeg har bestemt meg for å elske vind, regn og blad-fall, like mye som hestehov, humler og solbrente legger..Jeg kaster meg altså ikke SÅ lett på den syte-greia med “stakkar” og sånn…

 

Og hvordan trives like godt i alle årets årstider?


Det gjelder å gripe tak i det som er spesielt med hver og en av dem, og elske dem for det som er det spesielle. Og hva er vel bedre da, enn å fotografere de fine tingene?

Dette var vel en snedig måte å minne deg på at du må levere bilde til høst-utstillingen…
Fotografert, malt eller tegnet, valget er ditt..



 

Jeg har fått inn noen bilder, men jeg ønsker meg MAAANGE flere… Så grav fram fra arkivet ditt, finn fram malepenslene…eller sprett ut i høstværet og ta noe som speiler den flotte årstiden vi er inne i <3

 

 

 

#høst #høstutstilling #foto #tegning #konkurranse #gallerifrodith 

25 kommentarer
    1. Ja hver årstid har sin greie..både på godt å vondt! Jeg har virkelig begynt å SE det fine i de forskjellige årstidene..og det er godt,..da unngår man vinter depresjonen som de kaller det…hihi. Ja konkuransen ja..skal sende et i kveld..jeg har alltid vansker med å velge..så blir ikke bedre etter som dagene går uansett..så det kommer, det kommer.. Ha en en god ny dag!

    2. Nå så jeg dette. Jeg er klar! Skal prøve å rote frem noe. Jeg har jo vært ute å fotografert også i dag jeg. Måtte benytte siste fridagen i helg før jula. Jeg liker alle årstider jeg, så “bring it on” 🙂

    3. Jeg liker variasjonene, men gjerne kort høst og vinter og lang vår og sommer ..om man kunne velge :)) Gleder meg til høstutstilling :)) Stilige bilder du har i innlegget her ..kreativt :)) Klem , god natt og fin morgendag <3

    4. Jeg liker veldig godt høsten, elsker de nydelige fargene og i år har høsten i Bergen virkelig vært og er fortsatt nydelig <3 Hver årstid har sin sjarm :)) Nå må jeg få sendt et bilde til deg, har hatt problem med pcen i dag.....:D

    5. Jeg skal ikke henge meg på noe sytetog for at sommeren er over, ikke enda i allefall. Jeg syntes at høsten har vært fin, og selv om det er litt ruskevær akkurat nå blir det nok bedre før vinteren kommer. Jeg kommer nok til å syte litt når vinter kommer, knis!!

    6. Du tar fine bilder uansett årstid, og det er fint. Jeg markerer gjerne hver årstid inne også med farger som passer meg. Nå er det bittelitt oransje, løv og kvister. Om en stund blir det furubar og hvitt sammen med masse stearinlys, før det blir advent og jul. Jeg er heldig å glede meg til alt, selv om jeg slett ikke liker glatte veier og å fryse! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg