Høstutstillingen -2016 er åpnet!!- KOM INN OG STEM!!

 “Hei-hei….jeg er her inne!!! ! Døra er åpen ser du vel!!! Ja…jeg var her i går også… Men jeg skjønte fort at INGEN ville komme, når “transporten” hit faktisk STREIKET… SÅ jeg låste og gikk hjem igjen……

Men nå er jeg her!! Og jeg driver på som jeg pleier… Det er bare å gå inn….. Du finner meg i gangen her…i  foajeen!! Hvis dere samler dere litt innenfor døra her så skal jeg si noe først….. Hallo!!! Kommer dere inn??!! “

 

“Sånn der ja…der var DU…og DU …og DU…Ååååå- hjæælpes så nervøs jeg plutselig ble….  Ikke vant med SÅÅ mye folk her inne liksom…… eh…. *kremt*…*skviiiiik*… (mikrfonlyd)… Ja… *tapp-tapp-tapp*, hører dere meg?… Ja, du der borte gjør det ja….? Da regner jeg med det gjelder dere alle 😉 ” 

 

 

“Hei, ja …. velkommen skal dere være! I år, som i forfjor, har det vært ganske stritt og mye å stå i med, for å få åpnet i tide… Det har stadig vært folk på døra her, med bildene sine, og DET er jeg jo BARE glad for, men også i år har jeg hatt mitt svare strev med å jage paparazzier på utsiden. De er sugne på slarv og nyheter… Og gjør alt for å få et godt innlegg de kan sende til Frodiths Avis…. Så innimellom shining av Galleriet, litt lapping på den “gamle” kjolen,  opphenging av bilder og laging av champagne, har jeg altså kjeppjaget paparazzier… Så NULL lyd-sjekk i år også…. MEN det er vel ingen konsert dere er kommet for å høre akkurat heller, så det går vel bra….? Tenkte det ja..

Nå var det ingen Høstutstilling i fjor fant jeg ut…usikker på hvorfor, men det har hvertfall gjort at folk har gått “mann av huse” i år, for å få vært med.

.I år har antallet kunstnere som er med, slått alle rekorder i mitt lille galleri.

“Galleri Frodith” har hatt mange utstillinger tidligere, og på Høstutstillingen i 2014, bare for å nevne et eksempel, var det 28 ulike kunstnere med .  Men i år topper dette seg altså!! Noe som gjør Galleri-direktør Frodith riktig så lykkelig.
31 ulike kunstnere har vært  innom her med sine fantastiske bidrag i år.. Både foto og tegning. Temaet var som det pleier :

“Det DU forbinder med høsten”.

Og det har jeg jammen meg fått.. Det er MAANGE ulike varianter av høst her, og variasjon er bra, det gjør det hele så spennende. Du kan bare glede deg.

Som dere ser står det litt champagne rundt her, som seg hør og bør en ekte høstutstilling i  Galleri Frodith. Og du som har vært innom før, vet at den er alkolholfri, så du kan trygt kjøre tilbake til jobb eller hjem etterpå. Jeg har alltid  alkoholfritt, for jeg  vil at folk skal ha klare hoder når de foretar avstemmingen, Og ikke vil jeg ha søl og griserier rundt på bildene her heller.. Så Galleridirektør Frodith holder dere litt i ørene som vanlig…”

 

“Men nå skal vi kose oss, så jeg vil gjerne utbringe en liten skål for alle kunstnerne som har sendt inn bildene sine. Jeg er så glad som bare en galleridirektør kan bli!! Det er koselig når folk blir så engasjerte, og det at så mange vil være med, gjør at dette blir den beste Høstutstillingen EVER!! Tusen takk til dere!!!


Jeg har gjort slik jeg har gjort før, gitt hvert bilde et nummer, og ikke navnet på kunstneren. Slik blir det anonymt, og da er det lettere at man stemmer på BILDET og ikke på kunstneren. Hvem som har levert de ulike bildene vil du få vite under kåringen av vinneren 🙂 

SLIK GJØR DU VED STEMMINGEN:

– Du kan gi  EN stemme , til det bildet du liker best. (altså hver person- EN stemme)

– Du kan gi din ene stemme enten   i kommentar-feltet   ELLER du kan sende din stemme på mail:  [email protected]  ( noen føler for å gi litt mer anonymt 🙂

– Du må ha stemt innen kl 24 i kveld (lørdag 29. oktober)



Jeg har ingen regel om at det ikke er lov å stemme på eget bilde…. Bare vi ikke får 31 stemmer hvor alle har stemt på seg selv… Ha-ha,

Gå bare inn døren til det oransje rommet– så finner du alle bildene. 

Ha en hyggelig vandring der inne- kos deg!  Og kjenner du noen som du synes bør se utstillingen,så send de gjerne hit. Det er mer moro om det blir mange som stemmer 🙂 “

 


 

 

1)

SONY DSC
2)


3)


4)


5)


6)


7)


8)


9)


10)


11)


12)


13)


14)


15)


16)


17)


18)


19)


20)


21)


22)


23)


24)


25)


26)


27)


28)


29)


30)


31)

 

Takk for at du kom, håper du har kost deg! Jeg blir her nede i Galleriet utover dagen, og tar i mot stemmer 🙂

Ha en strålende dag <3


 

#høstutstilling #gallerifrodith #konkurranse #høst #foto #tegning #utstilling #

36 kommentarer
    1. Hei og takk for sist. Håper jeg kan få samme på…fantastisk høstutstilling. Min stemme går til 17. Hilsen Hanne engang Wotkablogg.

    2. Jeg syns alle bildene er veldig vakre. Noen likte jeg bedre og 1, 12, 17 og 18 liker jeg veldig godt. Til slutt blir jeg enig med meg sjøl om at bilde nr. 12 er det jeg syns er aller best å se på. Så da velger jeg bilde nr.12.
      Gratulerer til dere alle som er med og takk til Frodith som legger til rette for en slik fantastisk utstilling.
      Må si at du sjøl ser fantastisk vakker ut også Frodith, med en kjole som underbygger og løfter opplevelsen :))))

    3. Her kommer jeg ilende og leverer min stemme. Fikk så vidt løpt gjennom galleriet i morges, mens jeg pakket siste rest i kofferten og måtte av gårde fra Gran Canaria. Selv om flytiden bare var ca 5 timer, så tar det tid å vente og kjøre buss, venting på flyplassen, og koffertventing her i byen. Så en relativt kort reise tok tilsammen 9,5 timer. Min stemme går til den koselige høsttegningen – nr 13.
      Tusen takk for at du tar jobben med å ordne til høstutstilling i år også. Flott arrangement, og så kjekt at det kom så mange utstillere! Hatten av for deg! Klem <3

    4. Med mindre det er angitt noen steder at dette er en høstutstilling med fotoer, så går min stemme helt klart til bilde nummer 13. Vakkert! Det er liksom ikke gjort med et tastetrykk / knips heller å få til et slikt bilde, så er en nødt til å ha en god porsjon kunstnerisk talent.
      Ellers likte jeg bladdråpen og de to barna på bryggekanten. Herlige bilder !
      Takk for titten! Masse fint her !!! Natta!

    5. Hjelpes! Det var ikke få!
      Det ble nesten litt for mange bilder, det var så mye flotte bilder. Kjempe mange fine, men det som ga meg mest høststemning var nr 3, så da går stemmen min til nr 3 🙂

    6. Åååå, så mye vakkert! Og så herlig spredning i bildene. For ikke snakke om vakker kjole i høstens farger, ja din altså, direktøren. Og lekre bobler i riktige farger de og. Jeg har virkelig kost meg. Og min favoritt fant jeg fort, for jeg bar elsker myr-ull, som vi i hvert fall kaller det. Derfor går min stemme til nr 7 🙂 Takk for høstens vakreste utstilling. klemmer<3

    7. For en fantastisk utstilling da og så mange som ble med! Takk for at du arrangerer sånt for oss, Frodith!💕 Utrolig vanskelig å velge, og jeg har brukt hele dagen til å tenke. Hm, valget mitt faller på nr. 19, – flott fototeknisk!. Ellers så var jeg imponert over at noen klarte å komme så nære elgen. Tegningen var også flott!

    8. Tusen takk for varm velkomst og “trygge” bobler i glasset. Jeg har satt stor pris på å få se så mange flotte bilder 🙂 Det er egentlig elt umulig å si at et bilde er bedre enn et annet… likevel er det det jeg selv alltid stopper opp ved om høsten som også taler til meg på runden gjennom galleriet. Min stemme går derfor til nr. 30 <3 Takk for meg, håper jeg får komme tilbake en annen gang også:-)

    9. Her var det trivelig Ã¥ komme inn… bÃ¥de omgivelsene, direktøren og bildene var en flott opplevelse. 🙂 Overraskende at det var flere bidrag enn for to Ã¥r siden, mangler liksom en del av folka som var med pÃ¥ slikt tidligere..men nye kommer til og det er bra …
      Flotte bilder med mye høststemning alle sammen..men min stemme gÃ¥r til nr 13…<3<3

    10. Åååh, dette kjenner jeg ble veldig vanskelig! Var så mange flotte bilder, måtte få samboeren til å hjelpe meg med avgjørelsen. Ble litt sånn, det, eller det, eller kanskje det, hva med dette? Skal ikke være lett.
      Avgjørelsen falt på nummer 11!
      Tusen takk for at du holder utstilling for oss Frodith 🙂 Ha en knakende flott dag, gleder meg til å se hvem vinneren er!

    11. Oi oi ;o Her var det veldig vanskelig å stemme gitt! ;o Var så fine bilder alle sammen! <3 Men min stemme får gå til nr. 7 🙂 Men den var vanskelig altså! ;o

    12. Åååå så mange flotte bilder, og alle er like flotte på sin måte. Etter å sett nøye på dem alle ble det no 3 jeg velger å gi min stemme til. Lykke til alle sammen :o))

    13. Så mange flotte bilder da! Nesten umulig å velge bare ett, men det som traff meg mest må være nr 19 😀 Flott utstilling du har laget, flinke deg :)) God lørdagsklem <3

    14. Åhh, her var det mye flotte bilder av en herlig høst. Nesten umulig å måtte velge kun et.
      Men, etter å ha sett på alle, så var det et bilde jeg husket hele veien og det var nr. 7 😀

    15. Kjempeflott velkomst og flott utstilling. Det her var så mye flott at det er nesten helt umulig å velge, men etter å ha gått runden flere ganger har jeg stoppa opp ved nr. 19.

    16. Gratulerer med en flott høstutstilling. Her var det utrolig mange flotte bilder og ikke lett å velge ut bare ett. Etter noen runder i galleriet falt min stemme på bilde nr 8

    17. Utrolig mange flotte bilder!! vanskelig å velge..men nr 28 ga meg en ro! og vi har virkelig hatt mange flotte himler i høst!! Et nydelige bildet! Men mange som kunne fått min stemmer her!! Håper mange kommer innom å stemmer! Ha en god koselig dag i galleriet!

    18. Ja, jeg merket meg at noe var i streik i går. Frustrerende. Men godt alt er tilbake til normalen i dag 🙂
      Gratulerer med en flott utstilling. Du har laget alt så pent 🙂 En glede å vandre rundt og se alle de vakre høstkunstverkene 🙂
      Jeg velger meg bilde nr. 18. Det er nemlig også noe jeg selv forbinder med høsten. Jeg er ofte på fototokt etter solnedganger på høsten. Dette var ikke mitt bilde altså, sånn til info 😉
      Klem til direktøren og alle kunstnerene 🙂 <3

    19. Hei!
      Tusen takk for den flotte talen og du stilte i flott kjole – og champanjen er sprettet 🙂 Fyrverkeri av en åpning 🙂
      Og så mye flotte bilder som sier noe om høsten <3
      Jeg falt helt pladask for TO bilder og må velge ett............... og det jeg falt for da,,,,,,,,,,, vet jeg hvem står for, men det er ikke personen jeg stemmer på da, men det flotte bildet 😀
      MIN STEMME GÅR TIL BILDE NR: 13.
      Tusen takk for at jeg fikk titte innom her og lykke til med dagen 🙂

    20. God morgen, Frodith 🙂 Flotte bilder! Jeg har et par-tre favoritter som det er vanskelig å velge mellom. Nr 6 er en nostalgisk reise fra min fødeby (jeg er jo egentlig en trondheimspadde) og jeg tenkte først at DET bildet skal jeg stemme på 🙂 Men det er ikke det jeg forbinder først og fremst med høst. Nr 15 med elgen er skikkelig høstete 🙂 og jeg elsker å se vilt selv. Elger er noe av det morsomste jeg ser. Flott bilde, det også 🙂 Og mange fine bilder med nydelige høstfarger. Til slutt havnet jeg på dråpen i nr 17. Høsten er jo regn og vått. Det var et nydelig bilde, og skikkelig kunstnerisk. Det bildet har det sikkert vært vanskelig å ta 🙂 Jeg stemmer til slutt på nr 17 🙂 Men med veldig mange gode på andreplass!
      Håper dagen din blir fin 🙂
      Oslopaddeklem

    21. Så masse fint. En vakker høstutstilling med futt og fart. Det var mange bilder jeg likte, men man må jo velge. Jeg velger meg nummer 26. Det bildet ga meg høstfølelse. Vakre løv, mørk bakgrunn og så lyset av de første trillende kulene med snø. Stemning! Gratulerer til alle deltakere og hurra for Frodith i sin fine kjole! Lykke til alle sammen 🙂

    22. Det var mange fine bilder. Kan godt skjønne at papparatziene ble nysgjerrige og plagsomme. Vanskelig å velge, men til slutt falt jeg på nr 17. Kos deg med mange fine besøk utover dagen.

    23. god morgen.Ja her var det virkelig mange flotte bilder,nesten umulig å gi stemme til bare en )) men etter å ha bladd gjennom et par ganger vil jeg gi min stemme til nr 13,den tegningen er bare så utrolig fine ))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg