Et RØRETE innlegg…. (en sammenlikning)”

I “Rør-samlingen” min. har det kommet et nytt bilde..Det er dette under her, som jeg la ut i dag tidlig.

Det ligger et rør ved siden av Operaen som er ypperlig til å knipse bilder av. I forskjellige sammenhenger, i forskjellige årstider og forskjellige vær. Jeg elsker å ta sånne bilder. 
Noen ganger fikser jeg litt i tillegg, med redigeringsprogram…Får fram noen artige effekter. Men RØRET er utgangspunktet uansett. 
Folkene på bildene er ikke folk jeg kjenner…bortsett fra de av MEG, og Salt og Pepper da…(vel de er jo ikke FOLK en gang). De fleste er uoppmerksomme på at de ble knipset. 
Han med trekkspillet var en luring som hadde lagt fram hatten…Han fikk penger for både spill og foto 🙂


Så da er det bare å titte: 

1)

2)

3)

4) 

5) 

6) 

7)

8)

9)

10) 

Hvilket likte du best?

 

#foto #rør #motiver #årstider #vær 

19 kommentarer
    1. Utrolig flotte rørbilder, Frodith. Hva er vel som å sitte i godstolen i stua foran peisen mens det er iskaldt ute å kose seg med alle dine friske, fargerike sprell. Takk for at jeg får komme innom deg.

    2. Vera Lynn: He-he, tenk at jeg er blitt hun RØRETE damen 😀 Det er alltid mange som vil ta bilder. Men jeg er ofte der uten at det er noe spesielt som skjer der 🙂 og da er det bare MEG liksom 🙂

    3. Veldig mange flotte “rørete” bilder. Det gjør ikke noe om du “Snikfotograferer ” litt så lenge de du tar bilde av ikke er lett gjenkjennelige! 🙂

    4. Jeg likte no 3 jeg, for det minner meg om å se på byen igjennom en kikkert :o))
      Når jeg går forbi røret, så tenker jeg alltid… Der ligger røret til Frodith :o)) Da jeg var å så Nøtteknekkeren i Operan tidlig i desember, gikk jeg forbi det å hadde ment å ta et bilde inni det. Problemet var bare at det hadde ca 30 andre også, og jeg følte ikke at det ble helt det samme!

    5. Karoline Marie Hjertaas: Liker egentlig 3 jeg også, som er andre veien liksom, mot byen. Det har uanet muligheter dette røret 🙂 Moro å knipse bilder der 🙂 Håper du koser deg i ferien Karoline 🙂

    6. Hanne Beate: Takk for det 🙂 Ja, nr 10 var det første og er spesielt, med tåkedotter og alt. Ja, ta deg en tur, en liten severdighet ja, mange som stopper for å ta bilder der 🙂 Ha en fin dag Hanne Beate, kos at du leser bloggen min <3 klemmer <3

    7. Flotte alle bildene, og veldig vanskelig å velge, men nr. 10 er jo nydelig da. Neste gang jeg er i Oslo skal jeg ta en tur bort til røret, – er nesten blitt en egen severdighet for oss som leser bloggen din.💕 Kos deg videre i romjula!💕

    8. Min matgale verden: He-he, ja nummer 8 er noe eget 😀 Med solnedgang og alt 😀 Og nummer 10 liker jeg ekstra godt selv 🙂 Gull og tåkedotter 🙂 God jobbøkt, og så hjem til kosebuksene…? 🙂 Klemmer <3

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, dette røret må du få besøkt 🙂 Er så mye fint som dukker opp der. Jeg får legge meg i telt til sommeren, kommer stadig noe nytt der 😀

    10. toveview: Ja, nummer 10 var det første, og jeg synes det er veldig fint selv. Pga tåken og alt. Men likte det nyeste også 🙂 Ja, får håpe det blir litt flere foto-turer 🙂

    11. Ja det der røret er kult altså. Tror jeg må nedom der neste gang jeg er i Oslo. Jeg likte nummer 8, med salt og pepper best tror jeg, men det siste, nr 10 er og veldig nydelig…. Nå farer jeg på jobb en tur, men fri i morgen, så da så 🙂 klemmer-romjulsklemmer

    12. nr 1, 7, 8 og 10…var best..men alle var jo kjempe fine!! Det er gøy å lage noe ut av noe så enkelt..herlig! og jeg har enda ikke fått vært på dette “røret!”

    13. Jeg digger de rørbildene dine! Jeg så dette røret også da jeg besøkte operaen i sommer. Herlige stemninger, folk og mus + selfier. Nummer 10 blir alltid best for meg. En magisk stemning her, synes jeg. Så er det noe med utsnittet og komposisjonen jeg liker så godt. Ellers bra det du tok nylig også, og alle de andre. Vanskelig å velge rekkefølge fra førsteplass og senere plasseringer her, når alle er så spennende på hvert sitt vis. Ha en fin mellomjul med kamera i ladegrep!

    14. Jeg likte alle bildene i røret ditt ♥♥ Helt umulig å velge her.. ☺Håper du har storkost deg i ettermiddag, frodith:-)) Ha en fortsatt finfin kveld søta ♥ Klem ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg