Sanseløst vakkert…?

Tenk om man var totalt uten sanser…Hva da liksom..?
Jeg jobber jo hver dag med noen som har et sansetap, og ser jo hva tap av en sans har å si for dem hver eneste dag…  Så hva kommer dette uttrykket av egentlig ?Hvem har funnet på et slikt tullete uttrykk?  Sanseløst vakkert!?

For hvor vakkert er ting i seg selv, om man aldri kunne sanse det? Fortsetter naturen for eksempel å være like vakker, selv om du ikke har hverken syn eller hørsel til å ta den inn?

Vil denne humlen surre like vakkert, om ingen hørte den?….

 

 

Eller ville denne,store flotte fuglen lage like herlige skrik om det var for døve ører?….


 

Ville dette være en like idyllisk opplevelse, om ingen så det?….

Hvor vakker ville naturen og denne opplevelsen vært,om jeg ikke hørte lyden av vannet som slo mot stranden…? Ikke så himmelen som speilet seg i vannet?… Ikke kjente det sprute lett av vann innimellom eller ikke følte den klare, friske høstluften som strøk forbi?…

 

Jeg er hvertfall glad jeg har alle sansene i behold, og kan ta inn alt det vakre rundt oss 🙂 Og det akter jeg å gjøre i dag også. Ut i været og naturen og ta flere bilder…Leke og kjenne at jeg lever 🙂 

 

Ha en fin torsdag <3

 

(En liten reprise på et innlegg jeg skrev i mai 2014. Litt travle dag på jobb nå, og da må noen repriser til. Tankene er mine fremdeles, og jeg synes de tåler og deles flere ganger 🙂  )

 

#natur #sanser #vakkert #oppleve #føle #se #høre #sanseinntrykk

10 kommentarer
    1. Jeg må si at hadde jeg mistet smaksansen og luktesansen for den del, da hadde jeg blitt skikkelig deppa. Selv om alle sansene er viktig, og jeg er veldig glad jeg har alle intakt.

    2. Synonymene til sanseløs er bl.a. bedøvet, forgapt og fortumlet, så da betyr det nok at det er så vakkert at man blir helt ør i hodet e.l. Man sier jo også “å gå fra sans og samling”, som er litt av det samme. Ellers så skulle man tro at sanseløs betyr å være uten sans ja. Ønsker deg en fin kveld!😊

    3. Ja, det er virkelig sant, et merkelig begrep det der. Men likevel et begrep, ikke en virkelighet 🙂
      Jeg er glad jeg har alle sansene i behold jeg også, og har blitt mye flinkere til å bruke dem også de siste par årene 🙂
      Alle er jo ikke like heldige. Men uheldige dem som har mange sanser, men som tar dem for gitt og aldri gleder seg over alt de sanser 🙂
      Ha en flott dag fine du, med alt av sanser og opplevelser <3 Klemmer <3

    4. Ja det er viktig å tenke over innimellom..hvor heldig vi er som har alle sansene i behold! Flotte bilder, og har da ingen ting å si at det er reprise..Er så lenge siden..men er like aktuelt nå.. tankevekker..:-) Ha en god dag, selv om den er litt stressende! 🙂

    5. Hurra for sansene våre, alle sammen. Nei, det uttrykket kan vi bare slette. For sanseløst vakkert, betyr jo egentlig ingen opplevelse. Så fint at du skal ut i dag da! Kos deg masse. Klem 🙂

    6. Det finnes mange slike “rare” uttrykk. Ord med motsatt mening. Men hvor kommer de fra, nei si det. Kjempelite, dritgodt, megaliten… Er det for virkelig å understreke det man sier eller?
      En god ting kan forresten ikke gjentas for ofte har jeg bestandig fått høre, så gode reprise er helt supert! Ønsker deg en fin og travel torsdag. Klemmer <3

    7. God morgen:) bra innlegg! Jeg har vært forkjølet i ukesvis og har vært så tett i bihulene at begge ørene fikk redusert hørsel. Trodde virkelig jeg skulle bli gal- i 2-3 uker hørte jeg nesten ingeting. Så man skal aldri kimse av sansene våre- de er viktigere enn vi tror , og vi tar de nok litt for gitt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg