Du vet det er…

….skjedd NOE med din egen alder….

….når de som møter deg på de forskjellige kontorene innen “helsevesenet” o. l. ALLE sammen ser ut som en fregnete, hengslete og kvisete tenåringsgutt, som nettopp har kommet fra konfirmasjons- leir….


…enten du besøker legen….

 

 

..øyelegen/optikeren…..

eller hos…


…tannlegen…

 

Den som tar i mot deg i døra og slenger fram en forvokst hånd,  ser helt ut som nyss rundet 15,,,

… og det er DE som nå skal ta seg av helsen min… 

Når ting oppleves sånn, så vet du at du  MULIGENS er blitt litt gammel selv…. 😉

Synes DU at de som har tatt over helseyrkene er VEEEELDIG unge?

 

(en liten reprise på dette med alder….som stadig er et tilbakevennende tema. Skrev dette for et år siden..og er siden fylt 50 til og med..)

#helse #alder 

34 kommentarer
    1. Det liksom på tv det skjedde for meg….plutselig var alle der fryktelig unge. Og de som var blitt gamle var yngre enn meg….det var da en skjønte at tiden kan en ikke stole på.

    2. GTduA: Nei, sjelden jeg bryr meg om alder. Det er bare en betraktning jeg har gjort meg, når de som dukker opp på legekontoret og tar i mot deg ser ut som de kommer rett fra konfirmasjons -leir 😀

    3. Helga Sriskantharajah: Ikke sant? Jeg ser jo at de ER flinke, nårujeg har sett dem i aksjon, men sånn ved første hilsen tror jeg de er med far på jobb for en dag 😉

    4. Hanne Beate: Det var en som skulle ta røntgen av meg en gang, og jeg trodde han kanskje var med faren sin på jobb…nesten så ung så han ut 😀 Men det var bare han, og ingen far 😀 og han kunne det han skulle altså 🙂 hi-hi

    5. Hehe, ja kan de noe liksom! Fordelen deres er at de er utdannet i det nyeste som finnes, og ulempen er at de mangler erfaring. Mine i disse kategoriene er stort sett på alder med meg, men det er mange nyutdanna (ca 30 år) der ute. De under den alderen er gjerne turnuskandidater/lærlinger i de nevnte yrker. 🙂

    6. ..haha..tannlegen min er eldre enn meg..så der er jeg rene ungdommen..men ellers skjønner jeg hva du mener….
      Stilige tegninger av “ypplingen ” :)) Klem <3

    7. Fornøyelig betraktning 🙂
      Jeg har selv jobbet som sekretær i sykehus de siste 12 årene – og har de siste årene ofte tenkt på at LIS-legene (lege i spesialisering) blir stadig yngre… Kan de ha rukket å komme gjennom videregående??? 🙂

    8. Kunne ikke vært mer enig. Bortsett fra hos tannlegen da, jeg har gått til han samme i sikkert 30 år, og da jeg begynte der så var han kanskje litt yngre enn meg. Men nå! Hjelp! Det er en gammel mann med grått hår som tar imot meg .. lurer på om han har bytta plass med sin far! :O

    9. Både unge og eldre folk er bra innen helseyrket. Man lærer av andre og erfaring skaper man uansett i hvilket helseyrke man jobber med.

    10. hi hi ,jeg har en hyggelig tannlege i voksen alder,han snakker gebrokkent men er flinke )
      optikeren min er en voksen dame og i morgen skal eg treffe min nye fastlege som har vært min fastlege i 2 år men vært i permisjon hele tiden ) jepp det er en dame jeg har valgt til ny fastlege etter att den mannlige flyttet til Bergen ) så en ungutt har jeg ikke truffet ennå hi hi

    11. Ja det har du helt rett i..jeg også syns de ser så unge ut..og tenk, så unge var vi også..engang..og da tenkte sikkert de voksne, som nå er gamle, akkurat det samme…hihihi Ha en god dag!

    12. Ja, det er litt morsomt også. Ungdommen overtar og ser bekymringsfullt på meg, den gamle damen. Men ikke noe å gjøre med, de hjelper oss med det som plager oss da. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg