Ukens små øyeblikk…

Har du tenkt igjennom uken din? Har det vært en god uke? En dårlig uke?  Eller har det vært en uke fylt med litt av hvert, som livet ellers også har å by på..
Ingen er forskånet fra å kjenne litt smerte og tungsinn innimellom.. Men ingen kan heller unngå  å kjenne gleden boble under huden innimellom, eller latteren kile i magen og DRA i munnviken, fordi man VIL le.. I løpet av livet er man nesten avhengig av sorgen og smerten, for å vite hva gleden er.. Men selvfølgelig er det måte på mengder NOEN skal oppleve av vonde opplevelser eller smerte, og noen ganger er ikke disse hendelsene eller følelsene rettferdig fordelt..

Det er allikevel en god ting innimellom å sette seg ned å tenke gjennom hvordan dagen har vært, hvordan uken har vært, hvordan det i hele tatt ER rundt omkring, NÅ,  Se LITT tilbake, se MYE her og nå, og bittelitt framover..  Her er mine UKENS opplevelser (og den starter ikke nødvendigvis på mandag 😉 ) , både de jeg har opplevd, som angår meg selv, og noen småting, som påvirker meg men som kanskje gjelder andre like så mye. Jeg har valgt de positive tingene 😉

Ukens jobb-øyeblikk:
-Egentlig var hele forrige uke et stort Ukens jobb-øyeblikk. Det var en herlig uke, med fantastisk flotte elever. Man kan kjenne at man smelter litt: når store, hormonelle tenåringer tar ansvar for at ALLE skal trives, når de feller noen tårer når de må skilles etter endt opphold og når øynene tindrer i glede over å lære et språk de TRENGER..

 

Ukens glede- seg- til: 
-Denne uken er glede-seg-til-potten ganske full. Jeg skal til Tromsø på fredag, og bli over helga. Reiser med søsters, og besøker svigerinne. Og er ikke DETTE noe å glede seg til, så vet ikke jeg. Kameraet er ladet og klart 😉 Tar fly og ikke bil…men dere skjønner opplegget? Glede seg, sommerfugler både inni og utapå osv…


Ukens shoppe-øyeblikk:
-Jeg er nok litt rar, kan bli veldig lykkelig over å gjøre små røverkjøp. Fikk kjøpt boblebukse til 350 kr hos Stormberg, og boblebukse må jeg ha i Tromsø… Hvis det skulle bli veldig kaldt og nordlyset bestemmer seg for å dukke opp. Den svarte boblebuksen gjorde meg altså veldig glad

Ukens video-glede
-Jeg blir glad når jeg finner videoer, noe visuelt og musikalsk, som rører noe i meg. Og Katie Melua gjør det, bare med seg selv.. Men det hjelper litt med videoer som denne også :


 

Ja, det var noen koselige øyeblikk i uken som gikk, og noe glede -seg -til- øyeblikk for DENNE uken. Her er ikke livet så verst om dagen 🙂 

Ha en fin dag <3

 

#livet #hverdagen #glede #følelser 

 

19 kommentarer
    1. Mange herlige og gode øyeblikk her, og å glede seg til. Jeg har som regel alltid gode uker, selv ikke en kraftig forkjølelse skal klare å ødelegge. Helgen var herlig med jentetur til byen, søndag fikk jeg hele familien med på tur, gårsdagen ble litt lang jobbmessig, men nå er det som skulle gjøres gjort. Og i kveld har jeg kost meg i sofaen med strikketøy. Har begynt på noen nye votter til meg selv, for et av de gamle parene begynner å bli veldig slitt. Og så er det jammen snart helg igjen også. Klemmer <3

    2. Så sant, så sant- det er viktig 🙂 Jeg gjør det i grunn mye for tiden. Mest for å karlegge hvordan det faktisk går å jobbe, turer med hunder og generelt bare ha energi til overs- det er det lenge siden jeg har hatt 😛 Men det går bedre og bedre for hver uke, så jeg gleder meg veldig over det 🙂 I dag er en litt tung dag, mest fordi jeg ikke skulle jobbe, men måtte jobbe likevel, og det tok 7 timer før jeg kom meg hjem- jeg får se det positive på det at jeg må kan jobbe noen få timer på fredag i stedet 🙂
      Åhh, jeg håper du får oppleve nordlys og dele TUSEN bilder av det her på bloggen når du kommer hjem! 😀 Jeg har aldri sett nordlys, men vil så gjerne. Det har jo vært to, eller tre ganger de siste årene hvor de har sett nordlys helt til Tyskland, men hver eneste gang har det vært tett, som i pottetett tåke her hos meg så man har jo null sjanse å se noe- typisk min flaks :O he he

    3. Hei Frodith, kjenner jeg ble litt filosofisk og litt glad over å lese innlegget ditt. Forstår du har mye positivt å glede deg over. Det har jeg også. Mange fine ting å glede seg over innemellom 🙂

    4. Ja det trenger ikke alltid være noe stort som gjør en lykkelig- snarere tvertimot, det er de “små ” tingene i hverdagen som virkelig teller….:)

    5. Så deilig å få være med å gi andre noe de virkelig trenger – og når det i tillegg er et språk – en kilde til å kommunisere med andre og få utløp for seg selv… Rent vakkert <3
      Så flott å gjøre et røverkjøp når man har bruk for det i Tromsø - når nordlyset kommer... For det kommer selvfølgelig når du har gjort klart kameraet ditt 🙂
      Selv har jeg litt problemer med å få det positive inn i den siste uken. Alvorlig sykdom i familien legger en demper på stemningen akkurat nå - så jeg må legge glede seg til potten litt lenger frem - som bryllupet til min sønn i juli 🙂
      Ønsker deg en flott tur til Tromsø!
      Ha en lykkelig dag.

    6. Uken som gikk hadde mye fint.
      Det var dagen til Nadine, og morsdagen. Koselig med besøk og det å lage mat.
      Trist beskjed ang en jeg kjenner som har fått påvist kreft.
      Masse turer ut i skog og mark hvorpå jeg har kost meg.
      En fin fin uke::)
      Masse lykke til på turen din.:)

    7. Herlig uke. Og viktig budskap. Tenke over livets gode øyeblikk. Velge å tenke på de positive tingene. Livet er vidunderlig, og av og til forunderlig, tungt og underlig, men mest av alt vidunderlig. klemmer<3 Misunner deg den Tromsøturen altså! klemmer<3

    8. Så godt å høre at du har det bra om dagen! og det var et positivt og flott innlegg! De gode øyeblikkene!! Ha en flotters dag!

    9. god morgen ) ja det er heldigvis alltid noe å glede seg til eller over ,smått eller stort ) en tur til Tromsø høres skikkelig kjekt ut,da håper eg været er med dere så det blir en minnerik tur i vakr farger

    10. Tromsø er en fin by, var der såvidt noen timer. Men vil tilbake og oppleve hva byen har av både byliv og natur. Uka mi kunne vært mye bedre på alle måter men så lenge man har god helse kan man ikke klage. Visa må trå til innimellom men mest på kiwi i det siste men mat er et must. Legger merke til at dagene er lengere og at sola det snart er vår i lufta. Ha en fin dag.

    11. Herlig.. tusen takk for titten inn i din uke. Og riktig god tur til Tromsø 🙂 Du får vinke når du flyr over her 🙂 Kos deg masse 🙂

    12. Så flink du er til å finne ting å glede seg over, og alle har også små eller store ting å glede seg til i hverdagen. Sånt er kjempeviktig, – sånn at det balanserer de dårlige dagene. Mange har nok lett for å henge seg opp i det som ikke er så greit, men det er viktig å huske på det som er positivt. Ønsker deg en fin onsdag! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg