“Noen” lyver med overbevisning….

Og den NOEN …det er MEG…
For når man går på vekta..sånn midt på vinteren…og den ikke er HELT der den skal…..da begynner nemlig forhandlingene.. Og “NOEN” jobber steinhardt med å overbevise om hva som er LOV…når man skal riste av seg noen kilo…

Tørkede mango, uten tilsatt sukker, er VELDIG lov…i starten. Egentlig det eneste som er lov også..For sjokolade er HELT forbudt..Men siden man må ha NOE søtt i løpet av en dag, så er mango lov..For da løsner kiloene likevel. Hvertfall i min verden!!


Så går det en ukes tid…Plutselig helt uten at jeg har merket det har den VELDIG mørke sjokoladen blitt lov… Så klart bare et par biter…For det er bare sunt..Og ikke noe man legger på seg av.. Hvertall mener “NOEN” det…og argumenterer overbevisende når jeg er i butikken….

Sånn litt inn i uke 2, har de to bitene plutselig økt i antall og størrelse… Og jeg er like blid, for “NOEN” er overbevisende som bare rakkern, og har fått meg til å tro at selv en halv plate kan ikke skade…så lengde den er SÅ mørk!!

Plutselig er det sånn at jeg har “ramla” utpå igjen…”Noen” har løyet så godt i flere uker, at mango har blitt til mørk sjokolade, og  mørk sjokolade har blitt til store plater med den beste mørke med fyll, som overhode ikke er lov egentlig…

Så når jeg står der igjen, på vekta…og titter nedover mage-bulken…Så VET jeg hvorfor det ikke har skjedd noen forandringer… NOEN har løyet med overbevisning…Jeg er ikke DUM heller!! 😉

Lurer du deg selv innimellom? 😉

 


#vekt #mat #sjokolade #overbevisende #løgn #sunn #slanking 

22 kommentarer
    1. Ha ha jeg kjenner meg litt igjen her 🙂 Men i februar har jeg vært flink – ingen sjokolade i uken, bare fredag og lørdag. Men i dag gikk jammen meg de siste rutene i min mørke sjokolade med bringebær – helt uten at jeg skjønte hva som skjedde. Den bare lå igjen på stuen etter helgen….her har noen ikke vært flink nok til å rydde etter seg! Men i morgen er det mars og nye muligheter. Så da skal jeg fortsette å ikke spise sjokolade i uken! Og stort sett så går det fint, for det finnes masse sunt som kan være erstatning når søtsuget dukker opp 🙂 Klemmer <3

    2. Hehe, jepp…. det gjør jeg…. fort gjort å havne utpå galeien igjen! Det beste er vel å ikke ha noe tilgjengelig…. sånn gjorde jeg det den gangen jeg slanka meg veldig – hadde 0 i skapet! Men nå…… er så lei av å tenke på det…… hihi 🙂

    3. Hehe, jeg tenker at man må ha litt å gå på til sommeren og en mer aktiv tilværelse, men jeg behøver kanskje ikke ha SÅ mye å gå på som jeg har nå, hm….. Det er nok bare å begynne å trimme med en gang, hehe.

    4. Hvem gjør ikke det snuppa. Ikke lett det der, men det er vel bare å ta seg selv i nakken å jobbe hardt med saken framover mot sommertynne klær. Kjempekjedelig, for jeg liker både mango og sjokolade, kake, poteter, kjøtt, pølser, hamburgere, karameller………..og så videre…….

    5. Å ja da, spesielt i desember… Da er vekta og jeg så uenig at den står å furter under komoden, og kommer ikke fram igjen før ut i januar. Nå har jeg akkurat lokket den fram igjen, men helt enig er vi jo ikke da, hihihi!!

    6. haha spis hva du vil, du er fin som du er vekta har ikke noe og si. så lenge du føler deg vel med deg selv har ingen andre noe de skulle ha sagt. Jeg trener 5 ganger i uka det er for å få mer energi og holde meg i form selvfølgelig for å holde meg stram, men jeg føler meg mye bedre når jeg trener. men jeg kan godt spise litt sjokolade mitt i uka, man må ikke bli helt nazi på det heller. for da blir det vanskelig å holde de sunne gode vanene om man ikke skeier ut en gang i blant.
      ønsker deg en fin dag :*

    7. Jepp jeg gjør hahaha herlige tegninger søs 🙂 Her er det ikke så mye som en kakesmule i huset så jeg går snart på veggene. Fyttiskjiten. Kanskje jeg må kjøre i gang vaffelpressa 🙂 Gooodklæmme <3

    8. Å ja……..!!! ….men akkurat nå veier jeg mindre enn jeg har gjort på flere år , faktisk. Matlysta har vært litt laber så det har kommet av seg sjøl. Men i jula….DA var det mye som var “lov”, gitt! Da gled det ned en halv kilo marsipan på null komma niks. Jeg bet så hardt i en steinhard sjokolade at det endte med at det løsnet et skall av ei tann. (Ja, det var etter DET jeg var hos tannlegen og bablet om glidemiddel mellom tenna!) 😉

    9. Hihih..ja her kjente jeg meg igjen..Bare en ekstra bit i dag..for i dag…da…bla-bla-bla..hihih..Jeg skal begynne til uken! for da…da skal..bla-bla..har gitt litt opp..kjenner at jeg må ha litt å kose meg med..for man skal jo leve også! så for magen bule både her og der..men tankene ligger der uansett..og forsurer de gangene jeg skeier helt ut.. Lykke til! ER ikke lett..”noen” er ofte sterk i meningene sine.. ha en god, god dag!

    10. jeg har blitt meget bevist på både det jeg spiser og vekta ja,men joda jeg lurer meg selv for jeg mener alt blir lettere bare det blir skikkelig vår hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg