Hår- eller ikke hår…

Ja, for det er nemlig det det handler om…

Hår…er ikke bare HÅR…Men noe mye mer…. Fordi for mange handler hår om så mye mer enn akkurat det- HÅR altså…

For i håret ligger mange folks identitet. De viser på sett og vis, ved hjelp av farge, lengde eller form. hvem de ER….Hvem de identifiserer seg med…Hvilken gruppe de hører til… Faktisk innimellom også hva de MENER om enkelte ting…

For andre er hår som VAR, men ikke ER lenger…en sorg… For dem er ikke håret bare hår…men et tegn på at noe er forandret…kanskje på grunn av alder…eller på grunn av noe mer alvorlig…En tid er forbi…og man vet ikke helt hva man synes om den nye….uten hår….

For noen er IKKE-hår også et tema…Det at håret IKKE vises er også en måte å vise tilhørighet  til en gruppe på..

Hår er helt klart ikke bare hår….;-)

 

Er hår viktig for deg?
Tenker du på håret som en del av din identitet?

 

(Dette innlegget skrev jeg for nøyaktig 2 år siden. 1. april 2015. Litt gøy å se hva som opptok for nøyaktig 2 år siden. Dette var en del av en challenge. Dvs jeg fikk oppgaver av leserne å utføre ,og her var oppgavene å gå ut og knipse bilder av temaet: HÅR)

 

#hår #fotojakt #identitet #fargerik #meninger #tilhørighet

16 kommentarer
    1. Det er klart at hår “teller”! Det er jo en del av oss! Det er noe alle ser (i allefall det på hodet :-p )!
      Og vi kan vise mye, ved å endre farge, klippe eller lime på! 😉
      Håret mitt har blitt grått, men jeg bryr meg ikke så veldig mye om det.. Litt usikker på hva det sier om MEG? 😉
      God helg! <3 Klem

    2. Så tøft bilde :)) Jeg har skikkelig bløtt og tynt hår, men viktig at jeg føler meg ok på håret om jeg skal føle meg fin…så det er viktig ja :)) Og det å ha kort, blondt hår tenker jeg på som MEG ! Klem til deg <3

    3. Ja, hår er viktig for meg. Og det er helt klart en del av de fleste sin identitet. Også for min.
      Jeg synes det blir vanskeligere jo eldre jeg blir……skal beholde lengde, farge…..Holder igjen litt til…:)

    4. hehe.. moro å se tilbake på innlegg da =)
      vel, når det gjelder mitt hår, så er det vel på en måte langt hår som er identiteten min, men det er vel egentlig for at eg ikke tørr å gjøre så mye med det 😛 eg vet liksom ikke om eg passer med spesielle frisyrer og slike ting.. men eg har egentligveldig lyst til å gjøre noe nytt med håret mitt, men vet ikke hva 😛 hehe…
      Ønsker deg uansett en flott lørdag videre =)

    5. Ja det er sant..for noen er hår veldig viktig…Det VAR det for meg..nå er det ikke det lengre.nå er hår bare hår..og egentlig noe som bare er i veien..det er varmt, det ligger ikke som det skal..det vokser og blir for langt, det er egentlig bare styr med det….Men glad jeg har hår da…Ha en god dag kjære deg!

    6. Husker innlegget! Ja, hår er viktig, og kanskje spesielt for oss kvinner. Jeg har alltid hatt tynt hår og skulle nok gjerne ha hatt en litt tjukkere og frodigere manke…Men , jeg får være glad for at jeg HAR hår i alle fall! 😉

    7. Ja, hår er identitet, det er helt sikkert. Så mange ungdommer som går med grønt, lilla og blått hår om dagen, for å markere sin interesse og identitet. Går du inn på Outland, har samtlige bak kassa nettopp disse fargene på håret. Selv er jeg veldig glad i mitt lange, gylden-blonde. Frisøren foreslo å klippe meg litt kortere, siden det lange håret var litt ungpikeaktig. “Vi er vel litt for gamle for det lange, lyse”, sa hun… Gammel…? I mitt hode er jeg jo 25 med langt lyst hår – tenker vi fortsetter med deg, jeg 😉 Ønsker deg en strålende good-hair-day! 🙂

    8. God morgen 🙂 Jeg er ikke noe som helst opptatt av ANDRES hår, men mitt eget er viktig. Kanskje fordi det er så tynt og pistrete, så blir jeg veldig opptatt av at det er så mye mer slitt og rotete enn andres. Men jeg skal til frisøren på tirsdag 🙂
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    9. Snodige og gode refleksjoner. Likte spesielt den tvetydige dypheten i tankene uten hår. Mitt eget hår er ikke en veldig viktig bestanddel i min identitet, hater å klippe meg, så det henger nå mest der. Men det hadde helt sikkert føltes veldig sårt og annerledes om det forsvant.

    10. Håp er viktig og hår varmer og det forteller litt om hvem du er. Så man burde tenke mere på det. Og det er ikke få arbeidsplasser som hår har skaffet. Tenker selvsagt på alle frisører rundt forbi, aner ikke hvor mange det er her i byen. Så kampen om kundene er stor.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg