Vi lar oss stadig lure…

Ja…hvertfall så gjør jeg det…

Det skal ikke mye til før jeg står her og roper “HESTEHOV” av full hals..
Det skal ikke mer til enn en liten, gul, enslig stakkar i en grøftekant, før jeg er i vilden sky av glede, og kaster vinterskoene og dynejakka i en krok…
Det skal ikke mer til enn EN ivrig, langhalset, liten pjusk på en gren…som synger de fineste triller…før jeg står med rumpa i været inne i klesskapet og drar fram flagrende gevanter med blomster på…

 



Men hvert år får jeg meg altså en på tygga… 
En real nese-styver… Pføy!!
Blomstrete, flagrende, lengtende sommerkjoler, snur i skapet og flyr inn igjen…
Den lille, vakre, gule er i ferd med å drukne…under det overraskende teppe som la seg over verden..
Og den kvitrende pippen på en gren, som fikk hele nebbet fullt av snøballer spytter ut sin forakt: 
“Pføy!!”

Neste gang skal jeg ikke la meg lure… 😉
 

 


Hvis du ikke har fått det med deg, så er det en som har bursdag i dag:
And she was movingon and on…

 

#vår #snø #vinter #overraskelse #vårtegn

17 kommentarer
    1. Man sier alltid “man skal ikke tro alt man leser”, så jeg valgte å ikke tro på det, da det stod øverst på siden til både VG og Dagbladet at Østlandet skulle bli dekket av snø. Jeg kunne like gjerne ha trodd for å si det sånn :-p Men jeg krysser fingrene for at det forsvinner snart 🙂 Og så får jeg bli like overrasket neste år, sammen med resten av landet :-p

    2. Akkurat sånn som du beskriver her er det våren har vært i år…jeg digger de flotte fugletegningene dine. Men med mai så blir det slutt på alle overraskelsene, da blir det bare varmt og deilig! Lenge leve optimismen, den får ingen ta fra meg :0) Klemmer <3

    3. Eva: Ja, og i dag var det jo faktisk litt sol igjen…i går var det BARE snøfiller.. Nå lager vi sommer her på bloggen snart så 🙂

    4. Ja, det er fort gjort å la seg lure av det lunefulle norske været 🙂
      Jeg har ikke kommet så langt som til å legge bort vintertøy. Og bilen har fortsatt også vinterskoene på. Frysepinn er jeg også, så det skal litt mer til før jeg finner frem sommertøyet ja.
      Men er vakkert når solen skinner, uansett temperatur 😀

    5. Hanne Beate: Ja, det nok både den ene og andre som ble litt overrasket nå 😀 Men SNAAAART blir det skikkelig vår 🙂 Helt sikkert 🙂 he-he

    6. Ja jeg tok på ullbuksa i dag..og lua..så det er ikke pakket bort her nei..og det hører jo med..håper bare dette var siste krampetrening..NÅ får vi vår skjønner du!!! herlig…ha en god kveld!

    7. For noen herlige fugler du tegner! I den verste snøstormen igår tenkte jeg på trekkfuglene som har kommet tilbake, – ble nok noe overrasket de også. Igår kom det mer snø enn det har gjort noen annen dag i vinter, men nå er veiene frie for snø og sola har begynt å titte frem.

    8. EtVennligPuff: Ja, du er lur 🙂 Jeg blir litt for vårivrig…Hm… Men SNART tenker jeg…Kan vi løpe barbeint i gresset…Bare snøen for flyttet seg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg