“Hvis jeg var en bok…”

Hvis jeg var en bok….
 

…så hadde jeg nok helt klart vært en eventyr-bok…

En bok med fargerikt cover…og med sider fulle av fantasi og leken moro..


 

Hvis jeg var en bok så hadde jeg neppe vært en hardbarka krim, i paper-back…

som skremte livskiten ut av alle og enhver….

Ei heller hadde jeg vært en grøsser…  med sider fulle av skjeletter, ånder og døde folk på vandring…

Hvis jeg var en bok, hadde jeg ikke vært en grå-svart, slitt og støvet  biografi..

Hvis jeg var en bok så hadde jeg ikke vært en bok for voksne..
 

Nei…hvis jeg var en bok…

…så hadde jeg helt klart vært en eventyr-bok for barn…

Med sider fulle av latter…

…som også brakte lærdom inn uten at smilet forsvant…

 
 

Ja…hvis jeg var en bok…hadde jeg helt klart vært en eventyr-bok.. 

 

Hvordan bok hadde du vært? 😉

 

 

(Trasker videre med noen repriser fra denne kategorien…)

 

#bok #barnebok #lesning #sammenlikning #metafor #hvisjegvaren

14 kommentarer

Siste innlegg