“Hvis jeg var et dyr…”

Hvis jeg var et dyr…….

…så hadde jeg helt klart vært en rev…

En liten luring med rustrød pels…

En som liker seg i skogen, tuslende omkring i sitt eget tempo…

En som finner plassen der solen skinner mest…Og skyr de høye, morske, skyggefulle trærne..
 

Hvis jeg var et dyr, hadde jeg HELT klart ikke vært noen sirkus-hest..

Som fikk applaus umiddelbart..

Som elsket oppmerksomheten, så fort den stakk mulen på utsiden av teppet i manesjen..

 

 

Nei….Jeg hadde helt klart vært en rev..

Jeg hadde vært en rev med smilet på lur og glimtet i øyet… En som satt og tittet litt bak en trestamme…

Før den listet seg fram…

En som likte å bli klødd bak øret…om den bare ble trygg nok…
 

Jeg hadde vært en rev…med sansen for en godbit fra hønsegården…

Men som helt klart hadde spist det  den fant…der inne i skogen…

Om det var til det beste for alle…

Ja, hvis jeg hadde vært et dyr…hadde jeg helt klart vært en rev…

 

 

Hvis du var et dyr, hvilket dyr hadde DU vært? 😉

 

 

 

#dyr #rev #assosiasjoner

21 kommentarer
    1. Reven er et utrulig vakkert dyr! Tror at om jeg selv skulle vært et dyr så hadde det blitt ulv. Har alltid likt ulven for den er så fascinerende, og majestetisk i mine øyne<3

    2. Jeg hadde vært en tiger. En som kunne klatre i trår og ligge på lur. En som elsker å dovne seg bort, og løper kjapt når det trengs. En tiger.. uten tvil. Skarpe klør ,og muskler. Øyne som er overvåkne, og ikke minst myk i pelsen, og meget stolt.

    3. Det der er den flotteste reven jeg har sett noen gang! Jeg er en gaupe, en søt, pusete katt som lister seg rundt i skogen på myke poter. Men som klarer å ordne seg sjøl og ikke er spesielt hyggelig og du kommer for nær 🙂

    4. ladyaugust: Jepp, du hadde vært et dovendyr, eller muligens en panda også, for de tror jeg er veldig kosete 🙂 Og det er vel du 🙂 Klemmer stor klem <3

    5. ÅH – jeg skulle gjerne vært ei flaggermus..ikke en sånn blodspisende vampyrflaggermus, som finnes i utlandet – men ei lita ei som gjemmer seg bort i de norske skoger, og flyr rundt og koser seg med “radaren” parat, for å styre unna de man ikke vil ha noe med å gjøre. Være ut om natta og sløve og kose seg om dagen – og gå i dvale på vintern – som jo ER den verste årstida, hehe..og litt skummel ved første øyekast – men egentlig ganske søt og ufarlig når alt kommer til alt 😉

    6. er rev ja,du er nok en luring så det passer godt til deg 🙂 jeg hadde vært et lite lam,en som spiser frisk gress og nyter gode dager ute på engen 🙂

    7. Ja der var du fin..du kledde å være rev! og lur er du jo!! hihih..det første jeg tenkte var at jeg var et ekorn..men jeg er ikke så spretten…men jeg er så skvetten som et.. 🙂 og sky..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg