Peter Pan -utstillingen 2017, -KOM INN og STEM!!

 

*Flakse, flakse, flakse* 

Hallo! Hei!!! Jeg er her oppe!!! Her oppe på himmelen!! Se opp da!! Her kommer jeg….
Skygge-Frodith, Miss Peter Pan, Frodith-Pan… HER ER JEG!!…Unna vei!! Jeg skal lande!!! Ser du meg ikke?? 

Hallo er det mulig å få litt LYYYYS her!! Hei! Du med SPOT-ligthen…Jeg vil ha litt LYS!! Dette har vi da øvd på FØR!!

 

Se DER ja!! Endelig

Ja, jeg vet jeg er litt tidlig pån…men sånn er det bare… Skal det bli noen utstilling, så må man starte tidlig.. Og her er jeg altså.. Og du har nok vært spent på antrekket som vanlig??

Vel…jeg sa jeg hadde SYDD nytt…
LØGN og bedrag som du ser, jeg kjører Desigual-Peter-Pan-antrekket fra i fjor, man bytter ikke ut SÅ fint antrekk. Og siden jeg er meget miljø-bevisst, så prøver jeg å kjøre litt gjenbruk:


Så her er jeg!! Tada!!   *Flakse, flakse, flakse….

Men pass opp!!! Nå kommer jeg!!!…Jeg skal lande snart!!

*Weeeeee!!! *

MEN…en liten sving til…og en liten loooooop der… 
Må jo vise meg fram bittelitt!!! Men NÅ kommer jeg!! 


Unna vei!! NÅÅÅÅÅ lander jeg!!! 

Akkurat der dere står…. Vekk-vekk-vekk!! Jeg krasjer snart…

Men endelig har vi fått på plass litt lys her i det minste…

 


 

 

Sånn…Der var beina sånn nesten i bakken….

Det er lov å se litt ekstra, og kjenne på stoffet…fargerikt, lekent og Peter Pan-inspirert er det hvertfall

Som du vet  er Peter Pan blitt pensjonist, og det er jeg som er hans erstatning på de ÅRLIGE Peter Pan utstillingene i Galleri Frodith.. Og der HAN mistet sin skygge, og måtte sy den på for å sikre seg at den ble…så har JEG fremdeles min intakt som du vet..

Sånn….DER var den ja…Hold deg i ro nå!!

 

Men altså: 

PETER PAN-utstillingen er en hyllest til lekenheten i oss, den litt barnlige siden, som vi ikke bør glemme. Og i år som alle årene før har det kommet inn så mange fine bidrag, fra eminente kunstnere fra hele landet… Det er en glede at SÅ mange er lekne, og vil være med på disse utstillingene…År etter år faktisk. For dette er FEMTE Peter Pan-utstilling som om litt er  i gang.Slå den da!! Her snakker vi tradisjoner!!
Og heldigvis har jeg klart å få buret inn alle paparazziene før du kom 😉

Så hvis du FØRST blir med inn i FOAJEN her…Så skal vi først varme opp med en liten overraskelse, et spesielt  kunstverk som IKKE er med i i konkurransen, da det er en litt annen type kunst-verk. Tatt med Cartoon-kamera. Og dette har jeg gledet meg til å vise dere, for det er et “betillings-verk” , rett fra den godeste, min blogg-søs, og vår alles Lady August. Hun har en egen tolkning av dette med skygger, og jammen er jeg glad galleridirektøren fikk til en avtale med henne,også i år, for hun har hatt med bestillingsverk med cartoon-cam før også hun.

Så : En liten pirring, før utstillingen begynner her inne i foajeen:



Var ikke det flott!! Skumle skyggen…Tusen takk til Lady August!


 

Og nå tenker jeg du er veldig spent på hva som befinner seg bak døren til utstillingsrommet?? 

Før vi starter vil jeg bare si:

Alle kunstnerene her inne er VINNERE! Fordi de har lekt i forkant, knipset bilder, lett i arkiver, TENKT på lekenhet og skygger.

Galleri-direktøren, er verdens lykkeligste Frodith i dag,  og jeg  vil før vi starter si TUSEN MILLIONER takk til alle de flotte kunstnerne som har stilt opp og gjort denne utstillingen til kanskje den beste så langt. 

Jeg har, tradisjonen tro,  litt champagne til hver og en. Det er  Frodiths Champagne laget her i mitt eget Champagne-destilleri…., og den er alkoholfri… hvis noen skulle lure.. Jeg vil  ikke ha noe sjangling og uklare hoder  i mitt galleri nei…når det skal stemmes og greier..

 

Bare forsyn deg mens du rusler og ser på bildene…

 

 

 

Bildene er anonymisert, slik at kunstnerne stiller mer likt. Du stemmer på bildet og ikke på navn 🙂 Jeg avslører selvfølgelig kunstnernes navn når vinneren er kåret og avsløres på tirsdag tenker jeg.  OG jeg kommer da med hva som er premien 😉

 

SÅNN STEMMER DU: 

-Når du har sett gjennom bildene, noterer du deg NUMMERET og går til  kommentarfeltet og sier hvilket nummer bildet hadde, som du likte best 🙂

ELLER

-Man kan også stemme pr mail: [email protected], hvis man vil være anonym. 

Det er kun EEEN stemme per person, så stem på det bildet du liker best:-) Det er åpent for stemming fra NÅ og til i kveld (mandag) kl 23.59 .

Og er det noe du lurer på, bare spør. Jeg står nå her og henger i foajeen jeg 😉

 

 

Ok! Da er vi framme ved utstillingsrommet, og her er de fantastiske  kunstverkene!!!!  Det er så variert og flott 🙂 Værsågod tre inn i det aller helligste, NÅÅÅÅ begynner utstillingen:

 

1)

 

2)

 

3)

 

4)
 

 

5)
 

 

6)

 

 

7)

 

 

8)

 

9)

 

 

10)

 

 

11)

 

12)

 

 

Skygger, fotografert sommeren 2008.
Bildet er signert av fotokunstner Myriam H. Bjerkli

13)

 

14)

 

 

15)

 

 

16)

 

 

17)

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

18)

 

19)

 

20)

 

 

21)

 

 

22)

 

23) 

 

Sånn- det var hele utstillingen 🙂 Takk for at du kom!

 DU har vært med å gjøre dagen god som gull <3

Da håper jeg du stemmer, slik at vi får kåret en vinner. Du tar altså tallet ved fotoet du likte best, og leverer til meg før du går hjem 😉

Ha en fin dag <3

 

 

#tustilling #fotoutstilling #gallerifrodith #peterpan #skyggefoto #konkurranse 

 

35 kommentarer
    1. Jeg rakk ikke utstillingen og å stemme! Men sååå mange flotte bidrag!
      Så må jeg si jeg er superglad for at så mange stemte på mitt bilde, veldig moro selv om vinneren (som jeg har smugtittet på i et annet innlegg) var en verdig vinner 🙂
      Flott utstilling!

    2. Er ute og pusher litt grenser jeg.
      Skylder på 7nattevakter på rad! Haha
      Men jeg vill gjerne stemme på nr1 jeg:)
      Og siden jeg allerede pusher grenser så nummer 13 også , haha klarte ikke helt bestemme meg der!:p
      Flink du er som ordner og styrer på! HighFive for stor pågangsvilje til deg!!:)

    3. Var inne og tittet i halvsøvne i morges, og har tenkt og tenkt i hele dag, og min stemme gis til bilde nr 1, for det er det bildet jeg ikke har fått ut av hodet 🙂
      Nydelig, og flott utstilling – moro at så mange ble med 😀 Takk for nydelig champange, det smakte ekstra godt på en mandag 😉 Klemmer <3

    4. Så fin utstilling, Frodith! Det var veldig mange spennende bidrag i år, men jeg tror jeg fant min favoritter allerede etter første bilde! Nummer 1 synes jeg var utrolig kul 😀
      Gratulerer med vel gjennomført utstilling 😀

    5. Så mange utrolig flotte bilder, og jeg har vært innom flere ganger for jeg har hatt store problemer med å bestemme meg. Nå har jeg endt opp med ett, og det er nr. 1. Synes det er så godt gjort å ta bilde av ei flue og alle detaljer på flue er med i skyggen. <3
      Takk for nok ei flott utstilling i galleriet og champagnen smakte godt, - jeg har kost meg masse her idag. :o)

    6. Hei igjen. Jeg var innom her før jobb, tok et glass sjampanje og tittet på bildene. Jeg måtte tenke litt før jeg fikk bestemt meg, og nå har jeg det. Min stemme går til bilde nr 12. Det var mange flotte skyggebilder, men jeg har valgt ut i fra lekenhet. Det at personen som har tatt bilde har lekt seg med skyggen synes jeg var supert!
      Og så likte jeg skyggen til Lady August! Herlig tegning. Og jammen har du gjort det fint i galleriet, hengt opp bilder, pyntet deg så fint, ordnet med bobler og klart å holde paparazziene på avstand. Tusen takk til en fantastisk galleridirektør. Klemmer <3

    7. Antrekket ditt er superflott, hvert år- gjenbruk er bra 😀
      Oi, dette var kjempevanskelig- det var så utrolig mange flotte 😀 Men, jeg trur jeg må stemme på stemningen i skygge nr. 7 😀

    8. Tusen takk for en super runde i galleriet..må jo få berømme antrekket – fikk jo ikke sett det “live” i fjor, da jeg enda ikke hadde flyttet inn i blokka 😉 Utrolig mange, flotte bidrag – og kunsten til Lady August var jo SÅ kul..og champagnen smakte fortreffelig som vanlig =) MEN..så var det avstemminga da – hadde problemer med å bestemme meg – men endte med å gi min stemme til nummer 13 =)

    9. Her var et flott galleri med mye variert. Den mest fargerike er jo direktøren selv, så klart.
      Kjekt at du lager til sånt.
      Jeg velger bilde nr. 11 som min favoritt, selv om det var mange flere også som jeg likte godt. Jeg festet meg lengst ved den, så da blir det den 🙂 Det minnet meg om sånne silouetter som noen er så dyktige å klippe til 🙂
      Ha en flott dag 🙂
      Klem <3

    10. Det er jo gjort så fint i stand til utstillingen og det antrekket må jo brukes flere ganger så fint som det er :)) Artig bidrag fra Lady August i Foajeen også ..
      Også var det virkelig mange varierte og fine/artige skygger…moro å se :)) Vanskelig å velge med så mye fint..men stemmen min går til nr 14 :)) Håper mange kommer innom , lager en liten reklame nå… Klem <3

    11. Ojjj..så mange flotte bilder! og så flott intro til galleriet! Du er jo flott der du svever i luften og sprer glede til oss alle!! Ja her var det vanskelig å bestemme seg..1 eller 20…jeg er jo så glad i naturen..så tenke, tenke….tror nr 20 skal få min stemme! ja nr 20 ble det! rent, mykt og nydelig bilde av blomster skygge!

    12. Åh, så fine biler! Men aller finest var du i antrekket ditt. Fantastisk! Og fine piruetter oppe i luften der, du har virkelig fått dreisen på dette, ikke så rart, du har jo holdt på i mange år nå. Jeg har sett gjennom bildene 2 ganger nå, og min stemme går til nr 13 🙂 TAKK for rundturen, jeg koste meg virkelig. klemmer<3

    13. ja den var skummel den ladyen vår lagde :)) skikkelig flott og en flott åpning av utstillingen.
      Skal si her var mange fine bilder og jeg er litt på elle melle mellom flere alternativer :))) men tror jeg lander på nr 6 :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg