TRE

 

Den perfekte tre-enighet: Gud, Jesus og den hellige ånd…

Eller den lille familien…

Tre- som i kjærlighet, håp og glede…


 

Tre…

Som i det uparede tall…

Usikkerheten i den lille gruppen..

Er det HUN og HAN…og den andre… Små søte ord… når de tror hun ikke hører dem…?

Eller er det HUN og HUN… det ubrytelige vennskapsbånd?… hvor han aldri når opp?

Tre….usikkerhetens tall?


 

Hva forbinder du med tallet tre?

 

(En liten reprise på diktene jeg skrev i “tall-utfordringen” jeg laget i 2015…  EN og TO la jeg ut tidligere i kveld)

 

#tre #relasjoner #vennskap #kjærlighet #dikt #foto

8 kommentarer
    1. 3 har alltid vært favorittallet mitt. 3 og 7, som er de tallene som oftest går igjen i eventyrene (tre brødre, tre venner, tre utfordringer, sju blåner, sju hoder…). Siden jeg har studert folkloristikk greier jeg ikke å la være å assosiere dithen når jeg leser spørsmålet ditt.
      Men sånn ellers i livet mitt er det jeg og de to sønnene mine som gjelder. Og de tre kattene våre.
      Kanskje jeg skal skynde meg å gifte meg to ganger til, så jeg kan sjekke om det er noe i det der “alle gode ganger tre”?

    2. Jeg forbinder tallet tre med HÅP. TRO OG KJÆRLIGHET <3
      Så har du sangen: Tre små kinesere 🙂
      Tallet tre er også et tall som går igjen i eventyr, dikt og i kristendommen....

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg