Om å leve i nuet..

 

“Den som tenker for mye på fremtiden glemmer å leve i nuet” 
 
(Hentet fra Klokeboken)

Viktige saker faktisk! Dette med å leve i nuet. 
Noen mennesker lever mye på hendelser som har vært. Noen bruker mye tid på å angre på ting som er gjort. Det gjør jeg aldri. Jeg stoler på den utgaven av Frodith jeg var for noen år siden, og vet at HUN gjorde sine valg utifra sitt hode den gangen. Og hadde nok sine grunner. Å angre er bortkastet tid også i mitt hode, man får ikke endret på ting som har vært.

Noen mennesker lever også mye på hyggelige hendelser som har vært. Og det er jo en god ting, fint å ha med seg gode minner. Bare man ikke glemmer å skape nye også… NÅ. 

Så har man de som hele tiden tenker på ting som SKAL SKJE:
 “Senere skal jeg gjøre det og det. Senere skal jeg bli noe ANNET.. Om jeg bare får DE og DE tingene, og DEN og DEN opplevelsen, så skal jeg bli så lykkelig å glad…”

Slik går visa, mens de glemmer av å danse litt i regnet akkurat NÅ, fordi man kan det. eller kle seg ut og leke litt, fordi man vet noen vil bli glad av det. Akkurat her og nå.

 

Selvfølgelig er det fint å glede seg litt og å mimre litt.. Så lenge det ikke er ALT man gjør…

 

Ha en fin dag! Lev alle øyeblikkene!  🙂

 

#glede #livet #hverdager #nuet 

21 kommentarer
    1. Følte meg litt truffet av denne … og vet jo at det er sant som du skriver. Men det er altså en av de tingene som er veldig vanskelig å leve etter.

    2. Det er så sant som du sier, vi må huske å leve i nuet også. “Husk å elske mens du tør det, husk å leve mens du gjør det” er det noe som heter – og det er viktig. Man vet aldri hva som kommer, så det gjelder å ta vare på den tiden man har, Klem <3

    3. Ja, det er viktige ord, – livet er her og nå. Fint å ha noe å glede seg til, men ikke utsett til imorgen det man kan gjøre idag.

    4. Det viktigste er her og nå helt klart..men å tenke litt bakover og fremover er ikke til å unngå innimellom :)) For noen artige bilder… men du så ikke ut som du var så veldig fornøyd..hehe..
      Fin dag videre til deg også :)) Klem <3

    5. Ja så sant…Lev livet som om det var din siste….Sies det…og det er noe i…Ikke utsett det du kunne ha gjort i dag…for du vet ikke hva morgendagen bringer! Viktige ord du kommer med…og en liten tankevekker…Ha en god dag til deg også!

    6. Ja det var kloke ord på morrakvisten det! Så sant. Jeg var på yoga på jobben i går, ute yoga hvor vi på slutten lyttet til trærne, kjente på vinden, var virkelig i nuet. Så deilig! I dag er jeg alene kokk på jobb, vi er mindre folk, og det kommer masse varer og litt annet ekstra. Men jeg skal kose meg med dagen likevel, for de jeg jobber med er fine folk. Og så gruer jeg meg LITT til opplesningen i kveld. Og gleder meg vel ganske til jeg sitter her igjen og denne dagen er over, og jeg sitter her og tenker at, jammen det gikk jo veldig bra, alt sammen! Jeg har altså mest lyst til å bare tenke på i kveld når alt er over, men nå fikk du meg til å tenke litt om. Jeg skal bruke, og være i hele dagen.Takk. God klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg