“Hvis jeg var en farge…”

Hvis jeg var en farge…

…så hadde jeg antagelig vært gul…

En klar gul farge, 

lik solen som popper fram… når himmelen er på det blåeste..

En sterk gul nyanse, som lyser opp LITT

selv når natten er nær…


 

Jeg hadde helt klart ikke vært  grå, brun eller beige… 

Uklar og vanskelig å få tak på…

eller svart…som nattens litt ensomme  fargeskjær… 

 

Nei, jeg hadde nok vært GUL-

…en tydelig farge, lett å gripe…

…lett å se… 

…en farge som lett går sammen med andre…

….og kan blandes og mikses med NESTEN hvilken som helst annen farger i paletten…

uten at det gir noen katastrofale utslag 😉

 

 

Hvilken farger ville du vært?

 

#farger #gul

12 kommentarer
    1. Gul lyser virkelig opp, og passer deg utmerket, – var favorittfargen min som barn. Nå liker jeg best lilla, men tror nok jeg ville vært grønn. Det er naturens farge, – jeg liker meg godt i naturen og er ganske rolig av meg og vil ikke for mye fram i rampelyset. Håper dere har det supert på Spa idag! :o)

    2. Ikke vet jeg, men jeg tror jeg er litt fargespekter etter humør og lyst. Noen dager sort, andre dager lille, så rødt eller grønt. Nei, jeg kan ikke bestemme meg her. Men du er en fin gul farge!!!

    3. Jeg ville vært turkisblå – omtrent som den fargen du har tegnet på himmelen bak Frodith-sola. Turkis er en frisk farge som lyser opp LITT den også! 😉 Og Frodithen hun er gul…..ja. Hun kan også være behagelig burgunderrød – nesten som hårfargen sin! Da smiler hun vennlig – og er lun og lyttende!

    4. Gul er en fantastisk herlig farge. Vanskelig å si. Jeg er veldig glad i lyseblått men jeg forbinder den med å være litt kald…? Noe jeg vet jeg ikke er. Hm nei jeg vet ikke jeg men interessant tema

    5. Ville ha vært en grønnfarge, samme farge som gress. Det er en fin farge som mange setter pris på. Skrev at jeg sender inn bidrag til froggeopptoget men rekker det kanskje ikke. Men skal prøve, kunen jo sendt inn det samme som jeg brukte en gang tidligere. Tiden vil se hva som skjer. Ha en fin dag.

    6. Ja du er uten tvil gul 🙂 Men jeg? det har jeg faktisk ikke tenkt på …. antagelig fiolett… hmm.. men hvorfor det da..

    7. Ja..gul passer bra på deg! Jeg hadde nok vært grønn..lun og litt vanlig…Noe som ikke skiller seg så ut..men faller naturlig inn….Jeg tenkte først rødt, men så fant jeg ut at jeg liker jo ikke å syns…så nei..grønt er nok fargen min…hva syns du?

    8. Hvis jeg var en farge, ja, da er jeg svart og lilla, purpur og violett. Ganske “mørk”, og glad i ro og harmoni. En gang var jeg veldig orange,fra topp til tå, livlig og munter. Det var på 80/90-tallet. Liker igrunn alle farger, men er veeeldig allergisk mot hvitt, grått og beige😲
      Ønsker deg en flott SPA-helg ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg