Salt og Pepper får post!! :-D

Du som har vært på besøk hos meg den siste tiden har sikkert fått med deg at Salt og Pepper liksom har våknet til litt igjen. De begynner å røre litt mer på seg når det nærmer seg jul skal det innrømmes… Ikke vet JEG hva det kommer av..

Men nå var det altså sånn, at Bonnie (Kjersti sin hund) mente at Salt og Pepper trengte noe å holde på med i oppkjøringen til julekalenderen..Så de kunne kanalisere all “spinnvillheten” sin ut på noe annet enn pøbelstreker. Så da sendte Bonnie (og Kjersti) en liten gave i posten. Les HER

Og på tirsdag  fikk jeg faktisk så vidt komme inn døra her etter jobb, og tatt av skoene, så var sirkuset i gang:

 

“Frodith!! Froooooodithhh! Hva ER det du har der???? Det er en pakke!!! Den er til ÅÅÅÅÅSSSS!! Jeg ser det står Salt og Pepper på den!! Den er til ÅÅÅÅSSS!!! FÅÅÅÅÅÅ den!!!”
Salt gikk helt i fistel i toneleie..

Salt og Pepper er ikke noe kløppere til å lese…ingen av dem..men de kjenner igjen navnet sitt ja…

“KOM IGJEN da, Frodith!!! FÅÅÅÅ DEN!!”
Salt krafset og klorte på pakken..
Jeg fikk forklart at jeg måtte få av litt klær først.. Så etter å ha fått revet av meg jakken, var jeg ganske klar..Jeg er jo LITT glad i pakker jeg også..(kremt..)

 

“Frooooodith!!! Kan vi åpne NÅÅÅÅ da??? Den er til ÅSSSS ser du vel!! Kom igjen!! Er det klart nå?? Kan vi åpne NÅÅÅÅ??!!”
Trippenede rotteføtter gikk som trommestikker på gulvet under meg..

 

“Jepp!! Nå kan vi åpne”
 

Det ble en del krafsing og kloring på papiret..Og de måtte til og med ta i bruk tennene litt..Ingen hadde tid å vente på saksen.. Men etter en del krafsing kom det til syne…

 

…mer papir!! Julepapir..

“Frodith!!! Det er JULEPAPIR!! Betyr det at vi ikke kan åpne før jul?? Ikke SI det da!!! Vi MÅÅÅÅ få lov nå??!!”

 


De så bedende opp på meg.
Og hvem kan motstå 4 bedende rotteøyne?? Ikke jeg hvertfall..

 

“Neida…må ikke vente. Værsågod!! Kjersti SA det var førjulsgave!” 
De var ikke sene å be… Føtter trippet, klør krafset og klorte og papiret føk til alle kanter..til det slutt åpenbarte seg: 

 

…noe stort og flott, og masse små kjegler..
“Hva ÆÆÆR det?? Hva er de små flaskene der?? Er det noe vi kan drikke??”

 

“Nei-nei-nei…Ikke spiselig!! Eller drikkbart!! Ser dere ikke det er en bowling-bane?? En vaske-ekte bowlingbane!!”
 

.

Men det hadde de aldri hørt om før..Og når jeg tenker meg om så har de vel aldri vært på en bowlingbane før…Mye annet har de opplevd, men aldri en bowlingbane. Men NÅ skal vi sette i gang treningen her hjemme!! Så ender de vel på en STOR en etterhvert kanskje også..

Var det ikke veldig heldige rotter??
Er ikke hunden til Kjersti verdens beste?

Må legge ved bildet fra de traff hverandre når jeg var på besøk hos Kjersti i Bergen. Om du ikke har sett det før 😉

 

#gave #post #tøyrotter #saltogpepper #bowling #overraskelse

32 kommentarer

Siste innlegg