Lykkens dør…

“Lykke og ulykke tar seg ikke inn gjennom hemmelige ganger- det er du selv som åpner døren.”

– Japansk ordspråk –

 

Jeg har en sterk tro på at man er sin egen lykkes smed, som det heter så fint- Med det mener jeg at man selv kan påvirke mye slik at opplevelser kan kjennes som LYKKE eller faktisk også ULYKKE..Det kommer litt an på hvordan fokus man har, hva man legger vekt på, HVOR mye vekt man lar enkelte hendelser få osv. 
Ting som kan være bagateller egentlig, kan bli store tunge problemer og lage ulykke-følelse på innsiden, om man lar de få lov…På samme måte kan små “bagateller” også bli deilig glede og stor lykke, om man ser på dem i riktig lys..

Det er altså ikke sånn at det kommer LYKKE eller ULYKKE snikende ut av hemmelige ganger og dører, og liksom overrumpler enn gang på gang. Selv om noen ting her i livet selvfølgelig er ting vi ikke kan gjøre stort i forhold til, som at folk dør eller blir syke.


Men LYKKE eller ULYKKE befinner seg altså som oftest der hele tiden, klar til å bli oppdaget bak dørene der. OG det er du selv om avgjør hvilken dør du velger å åpne…
Det er du selv som velger hvem av dem du “slipper ut” …

 

Håper du velger å åpne riktig dør i dag, og får en lykkelig dag <3

 

 

#lykke #ulykke #dører 

18 kommentarer
    1. Det var veldig fint skrevet, og ja – jeg også tror på at man kan velge hvilken dør man skal gå inn (ihvertfall som oftest..! ) God klem til deg <3

    2. Søs bare åpne ene døra på gløtt, så kan du slamre den igjen om det er ulykke der inne 😀 Lurt hva? Og er det lykke så slå ned hele veggen :DDDD gooodklæmme <3

    3. Ja, det er noe med hvordan man tar det. Man kan oppleve mye motgang, men likevel kan man forkusere på det positive. Det som er så fint er at det alltid er noe positivt, – enten man vinkler det negative til noe positivt eller tenker på noe helt annet positivt i livet. Takk for gode påminnelser, Frodith! <3

    4. Vi er vår egen lykkes smed, og det er vi som virkelig har valget ovenfor for eget liv. Man kan skylde på andre for at ting ble som de ble, men da må man gjøre det beste utav det og ikke gjøre den samme feilen en gang til. Man må lære av sine egen feil, men dessverre så finnes det de som aldri lærer. Et flott innlegg <3

    5. Det er sant.. jeg trenger som deg ikke de store tinga for å kose meg..:)) Jeg tåler mye motgang.. men blir veldig prega når de rundt meg ikke har det bra.. da er det ikke så lett å glede seg over ting… men jeg har en positiv innstilling til det meste… Stor klem til deg <3<3

    6. Dagen idag er ganske ny fortsatt. Jeg skal ta det rolig idag. Vi får ta en dag om gangen, så klarer vi utfordringene! Ikke skli på isen da! Klem fra meg

    7. Jeg velger bevist og gjøre gode valg for meg og mine ,omgir meg ikke med andre som tapper meg for energi , og prøver å legge negativitet til side om jeg har en dårlig dag eller fler for tro meg det har jeg som alle andre.
      Ved å velge det som gir meg glede og opplevelser velger jeg meg lykke .
      Ha en flott Onsdag.

    8. Så godt sagt! Jeg er helt enig, jeg mener at vi mennesker er kraftfulle vesner, med sterke hoder og gode instinkter – stort sett. Og at vi er fullt kapable til å stå for det livet vi har, og hvordan vi har det.
      Selvsagt – noen ytre påvirkninger kan alltids være skylden til at man har det vondt, og noen ganger får man ikke gjort noe med det. Likevel trenger man ikke la en hendelse, eller lignende styre livet sitt i lang tid.
      Jeg mener også at man i stor grad selv er ansvarlig for sin egen psyke – og jeg sier ikke det fordi det er noe jeg “tror”, men fordi jeg har vært langt nede selv – og vet hvilken kraft man selv har til å rette opp i ting. Det er kanskje stygt å si, og kanskje litt feil, – men jeg vet om mange som sliter psykisk som velger å “gi opp”, kanskje drikke seg full, eller legge seg i sengen. Det blir en ond sirkel, og da mener jeg du selv i stor grad er ansvarlig for utfallet – selvom du ikke hadde skyld i det opprinnelige problemet. Selvsagt er det mange ytre påvirkninger rundt dette, men jeg tror alle har evnen til å komme seg igjennom, og bli lykkelig – dersom de har motivasjonen til å dra den frem.
      Dette ble vist et lite innlegg fra meg tilbake dette 🙂
      Ha en fin dag, flotte du!

    9. Ja jeg håper jeg åpner riktig dør hver dag…for som du sier..vi velger ofte selv…men det gjelder å se og vite hva man velger….Ønsker deg også en flott ny dag, og håper du åpner riktig dør…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg