Den farlige veien… ;-)

Ja…det begynner sånn i det små… Man tror man bare kan ta LITT….

Man liker tanken på at å KOSE seg litt må da være lov…at av og til kan ikke skade……

Men det er en farlig vei å gå…….for LITT blir fort til MYE.. Og så plutselig er man hekta…

Nei….jeg snakker ikke om dop…men på en måte er det nesten det… Som jeg har hørt før også..

Sukker….snop….Det er så absolutt en form for avhengighet…

 

Fra den uskyldige starten…. med noen små, stakkars  biter i en skål….

som man synes man fortjener og som slett ikke burde være “farlig”…Man har jo kontroll….?

…inntil den dagen da man tar seg selv i å stå å “INNHALERE”  sjokolade med begge hender….

Den tiden hvor man hadde litt skam i livet og gjemte seg innadørs med  “ulovlighetene” er for lengst passert…

Man har ikke før kommet på utsiden av butikken, før man slipper posene på bakken, river til seg platen…

og STAPPER den i gapet….

 Sannhetens ansikt er ikke vakkert…

Og det er en farlig vei å gå… 😉

 

 

Har du sukkeravhengighet?

Er du avhengig av noe “ufarlig”? 😉

 

 

(en liten reprise på et stadig tilbakevendende tema her for tida….)

 

 

#sjokolade #avhengighet #sukkerbehov

24 kommentarer
    1. Hihihihi…. skumle saker…. elsker sjokolade, men er mest hekta på potetgulll…. men sta som jeg er, så spiser jeg bare i helgene, og er helt superflink i uka! Klem <3

    2. Jeg er glad jeg ikke er sukkeravhengig. Men jeg kan godt spise det haha men jeg har kontroll over inntaket. Jeg tar ikke totalt av spiser når jeg jar lyst på 🙂

    3. Totalt avhengig av å gå tur og det er en avhengighet jeg ikke vil slutte med. Men enig med deg at sukker, det er skumle saker. Noen ganger bare MÅ man ha det. Klem til deg i et nytt år!

    4. hihi Jeg kjenner meg så godt igjen :-p En ting, for min del, er når det ligger i skapet, for da ser jeg det ikke, og tenker ikke så mye på det. Men så titter jeg litt da, og da er det ofte gjort. Verstingen er sjokolade :-p

    5. Ja jeg må nok skrive under på at jeg er sukker avhengig..må ha..bare må ha…hihihhi..Ikke det aller verste å være avhengig av da…men er kanskje ikke så sundt…Men man må kose seg litt også… ha en god ny dag!

    6. Det beste er å ikke ha det i hus, men her er det Freia sjokoladeplater (var jo så billig i jula), Kvick Lunsj, konfekt, kaker…. Må jo ha litt ved siden av kaffen, men må virkelig skjerpe meg skal det ikke bli for mye på én gang. Ellers har jeg fått trimma litt med snømåking i det siste, – nok snø nå synes jeg!

    7. Ååhh jeg er SÅ der for tiden..fullstendig avhengig av sukker,og føler nesten litt at livet er ikke verdt å leve uten ..haha…neida..joda… det sies at det er like avhengighetsskapende som heroin så 😮 huffa meg…

    8. Uff ja jeg kjenner meg igjen… Men nå er snopeskålen fra julen flyttet bort, men fortsatt smaker det godt med et par julekaker til tekoppen på kvelden… Burde kastet dem langt bort eller gitt dem til fuglene…men stakkars fugler, de har sikkert heller ikke godt av for mye sukker. Klemmer <3

    9. ladyaugust: Uff, det høres vondt ut med den fastinga… Men jeg så nedove magen i dag jeg også, og den begynner liksom lenger opp enn vanlig…DA er det noe feil… 😀 må skjerpe …Havregrøt i morgen tidlig..;-)

    10. Haha, innhalere sjokolade ja…. ja huff… Kjenner til dette problemet! Er veldig svak for sjokolade…. Men nå etter alt julegodtet blir det slutt på det, ihvertfall nesten 🙂

    11. da jeg fikk besøk i dag lette jeg frem et fat med litt julekaker,no var det en del igjen etter att gjestene hadde gått for jeg hadde litt andre ting jeg serverte også :=) så etter middag var det lett å strkke handa bort til fatet og ta en pepperkake,så en til og en til,men da gikk det opp for meg hva jeg var iferd med :=) så jeg gikk i kjøleskapet og tok litt saltmat og potetsalat på en liten askjett,etter å ha spist det forsvant søtsuget :=) det hjelper med en bit mør og så :=) men ikke potetgull,tenk på det neste gang fristelsen blir for stor

    12. Hahaha jeg ribber av papiret i kassa jeg, telles det? Har fasta hele dagen og nå ble det litt pyttipanne og noen gelefigurer for jeg har vært flink 🙂 Godklæmme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg