Miss Ferdigmat og middagene…

Skal love deg at det er skralle greier på middagsfronten hos denne damen..
Stakkars Hr Frodith må leve på luft og kjærlighet for det meste….og en og annen boks fiskeboller i ny og ne…Jeg er også rimelig god på Uncle Bens glass, indisk eller kinesisk…som helles over kjøttdeig eller kyllingstrimler (ferdig strimlet fra butikken så klart…). 
Så altså:  Misse -tittelen lever i beste velgående, jeg gjør ikke skam på DEN hvertfall….

 

Men for at Hr Frodith ikke skal bli aldeles lei denne “Missen”, så lurer jeg han med meg ut innimellom. Så spiser vi noen andres hjemmelagede middag i stedet for..Og jeg tror kanskje at vietnamesisk eller thai er en av favorittene jeg spiser ute: 

 


Kylling, spennende sauser, ris, ,grønnsaker….NAM!!

Hva er DIN favoritt-middag?

Da gjenstår bare DUGG, så er jeg i mål med denne også… 😉
Du finner foto-utfordringen hos Solviwar, og en ny liste for DENNE uken også. Gå inn HER, så finner du damen og den NYE listen…

 


#foto #fotoutfordring #matrett

 

19 kommentarer
    1. Åh, det så godt ut, – jeg er også glad i kinesisk/asiatisk og spiser det når jeg er ute. Hjemme er nok favorittene hjemmelaget pizza og taco. Noe av det enkleste jeg lager, og som også smaker godt er: Lapskausblanding (fra frysedisken) og grillpølser i biter som kokes i vann tilsatt buljongpulver.

    2. Klarer ikke å velge en favoritt jeg. Er veldig glad i mat generelt. Thai og kinesisk er ikke å forakte, det er heller ikke får i kål og reinkjøtt i alle variasjoner 🙂
      God dag til deg 🙂

    3. Ummm…hvem kan velge ?? Før spiste jeg for å leve… nå lever jeg for å spise 😀 må si min favorittmat er maten andre lager til meg:p haha…

    4. Det så godt ut, gleder meg til middag i Oslo 🙂 Deilig å spise ute. I dag skal jeg ut og spise lunsj med Hoa. Indisk er godt, men det er jo så mye annet og…. god onsdag til deg, klemmer<3

    5. Nammii, det så kjempegodt ut :)) Og det er lov å ikke være glad i å lage mat, det er jo en interesse det som alt annet 🙂
      Favoritten min er nok indisk, der går det meste ned, erstatter bare kjøttet med kikerter, linser eller erstattere fra butikken, eller pizza. Er dessverre skikkelig svak for pizza 😀

    6. Akkurat ja,, vi har nå for det meste greie middager.. men det er jo en delingssak det å lage middag også 🙂 Men det viktigste er at man er fornøyd med det opplegget man har 🙂

    7. Jeg tyr nok ganske ofte til ferdigmat jeg også… Veldig godt, og veldig enkelt ;o)) En av mine favoritter er kylling Korma med ris, mmm får vann i munnen bare jeg tenker på det ;o))

    8. Hihi, så herlig! Vi er nok veldig NORSKE i matveien, vi…. typ kjøttkaker og fisk og kylling og div med poteter saus og grønnsaker….. og så er det godt å spise ute innimellom…. men det er nok mest norsk det også….. <3

    9. Jeg har blitt veldig flink det siste året, sånn ca, til å lage mer fra bunnen av- men det er deilig de dagene jeg går for den litt mer ferdige typen 🙂 I dag blei det fiskesuppe fra bunnen av, med hvitløksbrød ved siden av. Jeg som ikke likte hvitløk før liksom 😛
      Og så er det jo veldig koselig å spise ute innimellom 🙂 Kristoffer og jeg gjør det innimellom vi også- ofte blir det burger 😛 ha ha… Glad i burger begge to, så det passer jo som regel bra 🙂

    10. Så veldig godt ut denne asiatiske retten du viser bilde av her <3
      Jeg liker så mye jeg, alt etter humør og dagsform, og anledning så klart 🙂
      Når jeg går ut og spiser, er det i grunnen nokså ofte vi ender med asiatisk, men jeg liker også amerikansk, og tex-mex 🙂 Og norsk så klart. Nei, dette er alt for vanskelig å velge 😉 Liker alt jeg 😉 Omtrent 😀

    11. Flott bidrag! og det er godt du holder fast i den tittelen..jeg har nok den jeg også…og trives med det…hihih.. ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg