Om å kvæle snømenn… ;-)

Jeg er egentlig kjent for å være ganske fredelig av meg… Ikke et voldelig bein i denne kroppen liksom…Og jeg har jo i dag tidlig skrytt på meg å ikke ha særlige dype daler…Går for å være harmonisk og rolig…Og JODA jeg er fremdeles sånn, klokka 21 tirsdag kveld…
MEN…jeg skal love deg at det i dag KOKTE litt under overflaten, i de 100 minusgradene som møtte meg på utafor etter jobb… Kan det KOKE i sånn kulde da?? Jada… på innsiden av hjernen kan det det, selv om låra var lilla av frost, i løpet av 30 sekunder på utsiden av trikken…selv om jeg HADDE bukse på… Nesa rant og vinden snek seg inn hvert eneste ørlille åpning i jakka den fikk sjansen til…

Og det var nettopp KULDA som fikk meg til å koke…
Jeg lover deg!! Jeg har jobbet i 5 år nå MINST, for å framsnakke og framelske denne årstiden som står SIST på lista..
Jeg har tatt grep…Jeg har funnet på nye måter å se det positive i en årstid som stadig truer med å “ta livet av deg”…Jeg har vært vinterens advokat..
.Men NÅ ER DET SLUTT!! Jeg tåler ikke synet av eneste liten snøfille til…Jeg nekter å liste meg rundt som en gammel kjerring en eneste dag til på speilblanke veier som ingen gjør noe med….Jeg vil ikke se trynet på NOEN snømenn til på min vei…for da skal jeg love at jeg skal kvæle dem en etter en…  Jeg vil gå i kjoler og sandaler, og det lar seg bare ikke gjøre i 9 minusgrader og vind, som faktisk føles som 100 minusgrader i Sibir. 

Vel-vel… Her går jeg til streik!
I morgen er det kjolen på…Så får noen komme å FRAKTE meg til jobb… 😉
 


Liker du vinteren?
Har det vært 100 kuldegrader hos deg i dag også? 

#snø #kulde #vinter #snømenn 
 

11 kommentarer
    1. Idag var det -15 på morgenen, og det hadde enda gått an om det ikke var for all vinden. Sol og ingen nedbør da, men det iser i ansiktet og snøen føyker rundt. Nå vil vi ha sol som varmer og ikke mer snø! 🙂

    2. Staaakkkkkars søte deg. Ikke noe tull, på med masse ull!!!!!!!
      Jeg smiler til deg. Når du har det på den måten, så kan jeg forsikre deg om at våren kommer!!!! Du kommer til å danse i dine kjoler og smile til hestehov og sommerfugler. Tenk så fint at vi har noe å glede oss til og at vi ikke er på vei inn i en ny istid! Varme klemmer fra meg. Her er det fortsatt bitende kaldt og vind. Det går ikke å være ute uten ull sier jeg.

    3. Hehe. Jepp! I dag er det minst 100 kuldegrader, og om en kikker ut av vinduene skulle en to jeg var på hyttetur langt innpå påskefjellet. Det er jo litt kos da, om en slipper å ut i føyka. Noe jeg ikke er … Lykke til med kjolen. Håper du overlever!

    4. Så enig med deg! Nå streiker vi! hihihi…Ser det blåser litt mindre i dag..men her viste det -12 på morgenene..så blir en kort tur i dag…Håper dagen din blir bedre..og håper du har strømpebukse på!! hihih.. ha en god dag! i sibir…

    5. Ha, ha, var litt uventet fra den kanten….
      Deilig sånn det er nå, skal ikke være nedbør her på lenge og det er sol hver dag.
      Men brr, kaldt er det, blåste iiiskald vind også i dag. Jeg har vært på barnepass av to små menn som absolutt ikke hadde det travelt med å komme seg hjem….:)
      Men så var jeg kledd som jeg bodde i Sibir da….

    6. Ja ja! Denne vinteren har skremt meg! Heldigvis har det sluttet å snø her, men de voldsomme snødynene har pakket seg rundt huset og overalt! Jeg er nesten blitt en snømann! Hvertfall med trevegger rundt sjela, og så er det hvitt hvitt! Jeg fraråder deg å ta kjole på. Da må det bli flere lag med ull! Ha en god onsdag! Varme klemmer!

    7. uffda,godt å få det ut :=) nei jeg liker ikke kulden,men her hos oss er det ikke den kulden som dere sliter med,så jeg fryser ikke.Det jeg liker minst med denne årstiden er forkjølelse og innfluensa ,men vi blir nok friske denne gangen også ,så håper jeg att det snart blir bedre hos dere også

    8. Her er det fortsatt 100 kuldiser.. … og jeg fryser i hjel…… har akkurat de samme tankene som deg….. orker IKKE mer hvitt og kaldt nå….! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg