Jeg er da vel ingen ….

….hissigpropp heller vel!! Selv om jeg oppfører meg som Oksen Ferdinand på SPEED i dag.
Det er bare sånn at innimellom BØR man ta fram oksen i seg.. Man SKAL IKKE bare la seg tråkke på. 
Så når noen står og beskylder meg for ting som overhode ikke stemmer, da er det lov å reagere på den røde kluten som de står og vifter med. 

 


 

Til vanlig er jeg jo mest lik den sindige, og blomster-luktende oksen Ferdinand, han du kjenner fra filmene. Og jeg liker best å være sånn.. Så når folk trasker rundt og er som vanlige folk, så kan jeg gi MYE av meg selv. Jeg kan være den snilleste og mildeste Frodithen i verden.

Men plutselig står altså enkelte der, og slynger ut av seg saker og ting, som er helt urimelig. Og da skal jeg love deg at jeg kjente det lynte bittelitt ut av øynene mine.

Man SKAL si i fra innimellom, når voksne folk tråkker over massevis av grenser!!

Sier du fra til folk når du blir irritert?
Eller tar du “kampene” mest inni ditt eget hode?

 

#okse #sinne

22 kommentarer
    1. Det blir litt sånn at jeg velger mine kamper, men har lært meg, og blitt flinkere til å si ifra om ting. Også at det som ble sagt eller gjort syntes jeg ikke var greit. Viktig at jeg klarer det også, ellers så vet de jo ikke at jeg følte meg tråkka på ..

    2. jeg har blitt flinkere til å si fra med en gang om jeg føler meg tråkket på,nå skjer det heldigvis ikke ofte,heller svært sjeldent,men du har rett,vi skal ikke bare stå der og ta imot,godt å leite frem oksen i seg da ja

    3. Å ja, jeg sier i fra!!
      Det er blitt ett begrep at Brit uten filter er ikke helt sunt å komme ut for…. .
      Men jeg blir som regel enda sintere på andres vegne, når noen som ikke er like tøffe, eller like verbale som meg, blir tråkket på.

    4. eg er nok bgg deler…..fins idiotiske kunder på jobb…..de kan man ikkje ta frem oksen med, mer kill them with kindness…..ellrs pleier eg si fra om eg gidd bry meg….det spørs hva det gjelder selvsagt

    5. Jeg sliter nok med å si ifra ja. Orker ikke. Er vel heller der at jeg skyver det litt bort. Nå de siste par ukene har jeg hatt sterkt behov for hjelp til å si ifra. Og det har jeg fått. Og plutselig så ordner ting seg. Det er lettest for meg 🙂 Litt assistanse rett og slett 🙂
      Men er enig, man bør si ifra når det er noe som virkelig gjelder og ikke er riktig 🙂

    6. Ja man må si i fra når man blir urettmessig beskyldt for noe! Jeg sier nok i fra jeg også…så det lyner av øynene…hihihi..urettferdighet er det verste jeg vet…så ja..godt du sier i fra! ha en god kveld, vist oksen har sluttet å brumme….

    7. Jernbanefrua..: Nei, her inne er det heldigvis lite Okse-Frodith ute og går. Det skjer som regel mest i jobbsammenheng, eller på offentlige kontorer for min de…:-DJa, jeg var inne og leste hos deg også. Makan til folk!!

    8. Helt enig med deg, en skal ikke la seg tråkke på =) Står ikke å tar i mot usannheter nei, men noen småkamper tar jeg nok i hodet – men urettferdighet, frekkheter og den typen kamper tar jeg – det er det verdt. Pågår jo en nå her også, så vi har en veldig lik dag tror jeg 😉 Sender en formildende klem, vi kjemper heldigvis ikke mot hverandre 😉 he he he.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg