Livet- slik man skriver det..

“Livet skal ikke være som en roman vi har fått som gave, men som en roman vi selv har skrevet.”
(Sitat: Novalis.)

Slik tenker i alle fall jeg på det:
Livet er ikke en bok man bare får i fanget liksom…Slik at man skal sitte der å bla…og vente på at det skal komme noen morsomme historier.. på en eller annen side

.. 


 

Nei..Man må faktisk skrive romanen selv. Ta fram pc-en eller blyantene, fargene, og kanskje til og med noen bilder..og skape den romanen selv.
Lage kapittelet om reisene
Lage kapittelet om rosarød kjærlighet..
Lage det skumle kapittelet mot slutten av romanen…
Lage innbindingen og det hele..

Lage sitt liv..


 

 

Skriver du “din egen historie”?
Eller venter du på at noen ANDRE skal lage den for deg?

 

 

#livet 

19 kommentarer
    1. Å ja – den skriver jeg selv…. (var kanskje andre som skrev den før, men IKKE nå lenger…….) Viktige ord dette – det er vårt liv, så det er best å henge med! 🙂

    2. Vi skriver vel alle vår egen “historie” gjennom vårt eget liv..og historiene kan være veldig forskjellige fra folk til folk..og sånn er jo også livet….Historien kan også få uventede vendinger…og sånn er det også i det virkelige livet….Ha en god kveld kjære deg!

    3. Heisann. Min historie er nok min historie ene og alene. Vi er 3 søsken som har vokst opp sammen i samme familie. Vi har samtidig tre forskjellige oppfattelser om hvordan forskjellige ting i oppveksten var. Så min historie forblir min historie. Ingen skal få lov til å fortelle meg hvordan den har vært. <3 Noe var bra, noe har vært mindre bra, men vi har landet med begge beina på jorda og da får vi være glade for det - jeg er ikke historieløs i allefall <3

    4. Man kan vel aldri skrive sitt liv alene. Det må i såfall være for de helt spesielle. Men da tenker jeg på “livets sider” slik som de oppstår fra dag til dag. Men nå har jeg faktisk bestemt meg til å skrive om mitt liv. 🙂 Bare for å gjøre det og minnes. Og det kan jo hende at noen etter meg setter pris på det 😀

    5. Livets roman blir vel best om man forfatter den selv :-)) Med egnet tilbehør og krydder så den kan bli spennende å «lese» igjennom før «trykk» :-)) Håper dagen din er god.

    6. Ja, vi må skape vår egen roman, sjøl om vi har “medskribenter”. Vi kan til dels velge hvor stor plass gjeste-skribentene skal få, og hvor mye de skal få være med på å påvirke storyen. Vi bestemmer også hva som skal være den røde tråden i romanen…hvis vi vil ha noen rød tråd.🌻Du er veldig god til å lage “bilder med ord”. Er der det som kalles “metafor”?

    7. Alle har vi ansvar for våre eget liv. Så mine kapittel er nok skrevet stort sett av meg selv. Selvsagt er det en del andre som har innblanding i historiene våre. Men da er det stort sett opp til oss selv hvilken innvirkning dette skal ha for våre liv. Boken om meg og mitt er nok ingen rosenrød roman. Da jeg heller ville ha kalt den – My history……
      Håper at dagen din blir fin i dag, og at du får fine opplevelser å sette inn i boken om deg <3

    8. Ja vi må skrive den selv. Ellers blir den jo ikke så morsom og gøy! Og spennende innimellom ja, litt skummel, og til tider trist, alt som en god bok skal inneholde! Klemmer gode klemmer <3

    9. Mitt liv er ikke noe for alle, men kanskje en liten del av det. Man husker som regel gode ting og minner og vil glemme blemmer man gjør. Men noe har man skrevet opp. Min mor skrev noe ned for noen år tilbake. Det var detaljer fra si barndom og miljøet rundt der. Det sparte hun på og for 6 år siden ble det bidrag til en bok som det lokale historielaget utga. Slikt er artig, mine foreldre har den boka og jeg fant den samme boka på biblioteket. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg