JEG ER IKKE REDD!!

Du tror kanskje jeg JUGER?? Og du synes jeg kanskje ser litt småskvetten ut? Vel…hvordan hadde DU likt å bli jaget flere hundre meter av to monstre da??

 

Vel…De var kanskje ikke så veldig store….Og de var kanskje ikke noen MONSTRE….Men at de JAGET meg…ja det gjorde de hvert fall… 
Jeg gikk egentlig der, fredelig og fordragelig, på vei til mamsen på sykehjemmet.
Gikk der og “minded my own business”. 
Så …PLUTSELIG….ut fra en hage kommer disse to galopperende 

 

Jeg prøvde å tøffe meg litt, og ba de gå hjem igjen… Vel..det var mellom all bjeffingen…Hver gang de tok en bitteliten pause for å trekke pusten…Da så jeg mitt snitt til å be de gå hjem… Med en litt brysk stemme… For jeg ville ikke ha de hoppende rundt beina mine..Jeg kjente dem ikke og var ikke helt sikker på hva de kom til å gjøre…

 

De hørte så klart ikke på meg…Og kom bare enda nærmere. Til slutt var det en foran og en bak, og de var nesten MELLOM beina på meg også. Jeg må innrømme jeg hadde litt problemer med å bevege meg, for de oppførte seg som om de EIDE gaten. Og det var IKKE en privat vei, så det GJORDE de ikke…

Jeg hørte en irritert stemme fra mannen som eide dem… Han gikk etter og prøvde å rope dem tilbake. De hørte ikke noe mer på HAN enn på meg. Null respons faktisk, på ropingen hans.. De fulgte etter meg virkelig lenge, og det skal innrømmes at jeg var BITTELITT redd de skulle bite meg. For jeg gikk der i barleggene. Og har blitt “nafset” på av sånne hunder før.

Nå gikk det veldig bra til slutt. 
Den ene ga seg. Og tuslet tilbake. 
Den andre fortsatte noen hundre meter bortover, med mannen halsende etter seg. Til slutt fikk han tak i den. Og da fikk den både høre og “kjenne” tror jeg. Jeg hørte den klynket.

Jeg vet ikke om jeg likte reaksjonen til mannen. 
Det er HAN som ikke passer den, som ikke har den bak gjerde eller i bånd. Eller som ikke passer på den. Og når hundene da gjør som instinktet sier, så skal de fiket opp liksom. 

Vel…jeg er IKKE redd altså…Bare bittelitt kanskje….
 


Er du redd hunder?
Synes du det er greit med løse hunder?

 

 

#hunder #frykt #atferd #instinkter 

5 kommentarer
    1. Off ikke kjekt. Er ikke redd for hunder – men en vet aldri med fremmende. Absolutt eieren sitt ansvar. Bør kjenne til hvordan hundene oppfører seg og ta tak etter det. Bra det gikk bra da…..

    2. Usj, nei det er ikke greit med løse hunder man ikke kjenner, og i hvert fall ikke når de bjeffer og følger etter folk. Men det skjer jo dessverre, jeg har jo og Bonnie løs innimellom, men hun oppfører seg i hvert fall ikke som disse. Og når mannen pryler hunden når han får tak i den, så kommer den jo i hvert fall ikke til han neste gang han roper heller 🙂 God lørdag. klemmer <3

    3. Er ikke redd hunder, men er litt skeptisk til fremmede hunder, spesielt små hunder. Liker ikke at hunder går løse nei, har en nabo som bare slipper ut hunden når han kommer hjem, og med fugler som har bakkereir og vilt som føder rundt oss, er ikke det greit syns jeg :'(

    4. Skjønner jo at dette føltes litt ubehagelig. Og…det er eiers ansvar. Hunden ble straffet for at eier ikke hadde passet godt nok på, og det er jo ikke særlig ok. Bra du slapp unna med skrekken, 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg