Peter Pan-utstillingen 2018- Kom inn og stem!!

 

*Flapp-flapp-flapp!!Flakse, flakse, flakse* 

Hallooooooo! Hei der nede!!! Jeg er her oppe!!! Her oppe på himmelen!! Se opp da!! Her kommer jeg…. 
Skygge-Frodith, Miss Peter Pan, Frodith-Pan… Det er meg!Nå KOMMER JEG…Kom dere unna, jeg skal jo lande!!! Ser dere meg ikke?? 

Halllo!! Du med lyskasteren!! Det kan da ikke være noen bombe lenger at jeg kommer herfra??!..Jeg vil ha litt LYYYS!! Dette har vi da øvd på noen ganger før nå, har vi ikke?

 

Sånn ja, endelig mulig å få litt oppmerksomhet liksom!!

Ja, nå er vi her igjen da, tidlig på mårrakvisten..men det har dere vel blitt vant til nå.. Skal det bli noen utstilling, så må man starte tidlig.. Og her er jeg altså.. Og dere har nok vært spent på antrekket som vanlig??

Vel…de som var innom her i går fikk nok med seg at et av de gamle antrekkene mine var “stjålet” fra tørkestativet! Så her var det bare å sette i gang å sy om noen av de andre… Og som dere ser: Siden det har vært så varmt denne sommeren, og jeg har skjønt at moten nå er litt bar mage og korte skjørt igjen, så satset jeg på omsøm av en tidligere Frodith Pan-drakt, og satser på at dere tåler litt HUD… 
 


Så her er jeg!! Tada!!   *Flakse, flakse, flakse…. Bare ta en titt! Jeg er ikke så blyg..

Men pass opp!!! Nå kommer jeg!!!…Jeg skal lande snart!!

*Weeeeee!!! *
Jeg skal bare fly litt her -RETT opp!!

 

 

Her kommer jeg…Og så RETT opp!! svooosj!! Og så en liten sving……Ooops!! Der føk jeg HELT ut av lyset….Vent….Jeg kommer tilbake!!
 

Vekk-vekk-vekk! NÅÅÅÅÅ lander jeg!!! 

Akkurat der dere står…. Unna vei!! Jeg krasjer snart…

Men jammen bra det har blitt lys her i det minste…

 

 

Sånn…Der var beina sånn nesten i bakken….

 

Det er lov å se litt ekstra på antrekket, og kjenne på stoffet…fargerikt, lekent og Peter Pan-inspirert er det hvertfall. Men ikke dra i meg, eller kil, for det er det VERSTE jeg vet altså …

Som dere vet  er Peter Pan blitt pensjonist, og det er jeg som er hans erstatning på de ÅRLIGE Peter Pan utstillingene i Galleri Frodith.. Og der HAN mistet sin skygge, og måtte sy den på for å sikre seg at den ble…så har JEG fremdeles min intakt som dere vet..

Sånn….DER var den ja…

 

Men altså: 

PETER PAN-utstillingen er en hyllest til lekenheten i oss, den litt barnlige siden, som vi ikke bør glemme. Og i år som alle årene før har det kommet inn så mange fine bidrag, fra eminente kunstnere fra hele landet…SÅ MANGE at det til og med er rekord i antall bilder med i utstillingen: 27 bilder er med i år!!! Vi slo rekorden med 2. 
Det er en glede at SÅ mange er lekne, og vil være med på disse utstillingene…År etter år faktisk. For dette er SJETTE Peter Pan-utstilling som om litt er  i gang.Slå den da!! Her snakker vi tradisjoner!!

Og heldigvis har jeg klart å fått jaget alle paparazziene før dere kom!!

Sånn da er vi kommet fram til til Foajeen….​
Og her inne har jeg tradisjonen tro,  litt champagne til hver og en. Det er  Frodiths Champagne laget her i mitt eget Champagne-destilleri…., og den er alkoholfri… hvis noen skulle lure.. Jeg vil  ikke ha noe sjangling, søling og uklare hoder  i mitt galleri nei…når det skal stemmes og greier.

.

Bare forsyn dere mens dere rusler og ser på bildene…

Og nå tenker jeg dere er veldig spent på hva som befinner seg bak døren til utstillingsrommet?? 

Før vi starter vil jeg bare si:

Alle kunstnerene innenfor DENNE DØREN er VINNERE! Fordi de har lekt i forkant, knipset bilder, lett i arkiver, TENKT på lekenhet og skygger.

Galleri-direktøren, er verdens lykkeligste Frodith i dag,  og jeg  vil før vi starter si TUSEN MILLIONER takk til alle de flotte kunstnerne som har stilt opp og gjort denne utstillingen til kanskje den beste så langt. 

 

Bildene i utstillingen er anonymisert, slik at kunstnerne stiller mer likt. Det stemmes på bildet og ikke på navn på en måte.  Jeg avslører selvfølgelig kunstnernes navn når vinneren er kåret, og det avsløres på tirsdag tenker jeg.  OG jeg kommer da med hva som er premien 😉

SÅNN STEMMER man: 

-Når man har sett gjennom bildene, noterer man seg NUMMERET og går til  kommentarfeltet og sier hvilket nummer bildet hadde, som man likte best 🙂

ELLER

-Man kan også stemme pr mail: [email protected], hvis man vil være anonym. 

 

Det er kun EEEN stemme per person, så det er viktig å stemme på det bildet man liker best:-) Det er åpent for stemming fra NÅ og til i kveld (mandag) kl 23.59 .

Og er det noe du lurer på, bare spør. Jeg står nå her og henger i foajeen jeg 😉

 

 

Ok! Da er vi framme ved utstillingsrommet, og her er de fantastiske  kunstverkene!!!!  Det er så variert og flott 🙂 Værsågod tre inn i det aller helligste, NÅÅÅÅ begynner utstillingen:

 

 

1)

 

 

2)

 

 

3)

 

 

4)

 

 

5)

 

 

6)

 

 

7)

 

 

8)

 

 

9)

 

 

10)

 

 

11)

 

12)

 

 

13)

 

 

14)

 

 

15)

 

 

16)

 

 

17)

 

 

18)

 

 

19)

 

 

20) 

 

 

21)

 

 

All-focus

22)

 

 

23)

 

 

mon

24)

 

 

25)

 

 

26)

 

 

27)

 

 

 

Sånn- det var hele utstillingen 🙂 Takk for at dere kom!

DERE har vært med å gjøre dagen god som gull <3

Da håper jeg at alle  stemmer, slik at vi får kåret en vinner. Du tar altså tallet ved fotoet du likte best, og leverer til meg før du går hjem 😉

Ha en fin dag <3

 

 

 

#fotoutstilling #fotokonkurranse #foto #gallerifrodith #skyggefoto #peterpan #stemmegiving

33 kommentarer
    1. Så herlig å se så masse flotte “skyggebilder”. Utrolig fin utstilling! Takk Frodith! 🙂 Vanskelig å velge, men går for nummer 21. Stilig med “skyggefotografen” 🙂

    2. Det sto mellom 18 og 26, for jeg likte den gule fargen. Og for en oppslutning da! Og engasjement. Du har virkelig gjort det med antrekket og, smashing! Riktig med litt bar mage i denne varmen. Og fargene var nydelig.
      Takk for boblene, de smakte like godt som de alltid gjør.
      Vel, over til alvoret, min stemme går til nr 18! 🙂 God klem og takk for en fantastisk utstilling. Igjen! 6 året, Virkelig?? Shit som tiden flyr.

    3. For en herlig intro til utstilling! Ditt nye antrekk var flott 🙂
      Her var det mye fint å velge i. Jeg stemmer på nr. 7.
      Det var veldig stilig! 🙂

    4. Oi, her var det mye fint å se på 😀 Kreativt som aldri før, trur jeg 😀 Herlig 😀 Nesten umulig å velge, men etter mye tenking og frem og tilbake må min stemme gå til…. Nr. 8 😀

    5. For en flott utstilling :-)) Herlig forarbeid og atmosfære, du har virkelig ikke latt noe falle på tilfeldighetene 🙂 Jeg stemmer herved på nr 19, sommerfugler er vakre :-))

    6. God dagen frk Galleri Direktør, Frodith the one and only. 😀 En fasinerende dristig entrè, så lettkledd at skyggen nesten ble som skyggeløse Peter Pan 😀 Hjertelig takk for boblissen 😀 Det var ikke lett dette her, men jerg ble litt fasinert av nr 12. Det så ut som en forfriskende skyggedans 😀

    7. Nå har jeg vært innom og kost meg med å kikke på utstillingen mens jeg nøt et glass med bobler :)) Lekker og lettkledd galleridirektør som gjorde det hele til en flott opplevelse 🙂
      Bare kreative og fine bilder..men min stemme går til nr 14..likte så godt “blåtonen”i bildet :)) Takk for meg og klem til galleridirektøren <3

    8. Hei. Jeg rakk en snartur innom galleriet før jobben, men først nå har jeg fått sett nøye på bildene.
      Tusen takk for deilig sjampanje. Kjolen din var tøff og sommerlig. Bra du fikk laget nytt antrekk i løpet av natten 🙂
      Min stemme går til bilde nr 26. Det var mange flotte skygger å velge mellom men det var dette jeg landet på.
      Tusen takk til en fantastisk galleridirektør som tar seg bryet med å stelle i stand utstilling. Klemmer <3

    9. Det er en unik opplevelse å komme innom galleriet ditt, Frodith. Og champagnen smakte fortreffelig.<3
      Synd jeg ikke fikk med meg fristen, men jeg gjemmer bare bildet til neste år. :)))
      Som vanlig var det mange flotte bilder, men jeg velger nr. 5 - Piken på broen.
      En god dag til dere alle sammen! Klemmmmm

    10. Det var kjempeflotte bidrag, og nå har jeg sett mange ganger på alle de flotte bidragene du har mottatt.
      Champagnen var kjempegod, og den gikk rett i fletta på meg som ikke hadde spist frokost 🙂 Ha, ha, ha 🙂
      Min stemme går til nr.7 🙂
      Jeg ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    11. Så herlig<3 fantastisk intro<3 og så mange flotte bilder, dette var vanskelig, alle er vinnere, men det går jo ikke. Jeg opplever et bilde der jeg ser mange små og noen litt større «Peter Pan skygger», og for meg betyr han flere ting. Så dette passet godt. Det er bilde nr 26.
      Lykke til<3 ha en finfin dag:))

    12. Så mange flotte skyggebilder! Takk for titten..og drinken…jeg stod klar kl 0700…Så mange å velge mellom, og alle har litt forskjellige ting ved seg…jeg må nok lande på nr 7, det var nydelig!! Kunne godt hatt dette på veggen jeg….

    13. Så mange flotte bidrag! Veldig vanskelig å velge, men etter nøye overveielse blir det nr 7. Tusen takk for at du arrangerer og for nydelig champis!

    14. Såååå mange fine skyggebilder! Og for en ENTRE Peter Pan- Frodith gjorde idag!!!! Dette var spektakulært! Champagnen smakte forresten fortreffelig <3 Min stemme går til bilde nr 26 :)) <3 God klem til deg <3

    15. Her ble det rett og slett litt for mye å velge blant, så avgjørelsen ble vanskelig. Fort gjort å finne en favoritt blant de siste man ser, men det første som fanget mitt øye var nokså i starten….nr. 5, så da velger jeg det 😀
      Flott åpning også, og ja, viktig å være in i tiden med antrekket, så det antrekket kledde du godt 😀

    16. For en fantastisk stemning det er i galleriet i dag..og ikke minst alle de flotte skyggebildene.:-D Tusen takk for velsmakende champis, Direktør <3
      Min stemme går til bilde nr 3 ♥
      Ønsker direktøren en fortsatt strålende dag. ♥

    17. Her var det utrolige mange fine skygger. Gøy å være med på dette og godt laget 🙂
      Jeg fikk store problemer med å finne ut av hvem jeg likte best. Men jeg fant ut til slutt at jeg likte et bilde best av alle. Jeg stemmer på bilde nr. 7 🙂
      Håper at dagen din blir fin <3

    18. Må berømme direktørens forarbeid! Kjolen var dristig, men særdeles elegant! Her var det mye flott! Det står mellom nr 7 og nr 26…Jeg velger nr….7!😄

    19. Hei og god morgen!
      Tusen takk for fantastisk åpning i galleriet – med sprudlende champis i glasset på omvisningen 😀
      Du var lekker med lilla sjerf for anledningen 😀
      Min stemme går til nr 26 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg