Om å gå på trynet med et smil…

Er DET mulig da? Å gå på trynet med et smil? Å gå på trynet med stil liksom…?
Jada…Det burde vi egentlig gjøre alle som en..

Det er et ordtak som heter: “Hvis du går på trynet, går det likevel framover” (Robert C. Gallagher)

Og det er jammen meg sant!
For det er nemlig sånn at vi går ALLE på trynet innimellom. Både i jobbsammenhenger og privat. Og når man faller sånn på snørra er det kanskje lett å tenke at man ALDRI skal prøve igjen. Hvis man har prøvd på noe nytt, og det ikke funka noe særlig, så er det lett å tenke at man heretter bare skal gjøre det man KAN..Så slipper man den “tryninga” liksom. 
Det er garantert mye mer behagelig. Gjøre det man kan…Slippe “blåmerker” og “grus mellom tenna”…  


Det er lett å tenke at man skal stå HELT i ro…så vil man jo garantert ikke falle…Ikke sant?
Men hvor komme man hen da?

 

Hva om man heller bare begynner å falle med et smil?
Lærer seg noen “fallteknikker”, så det ikke gjør så inn i grannskauen vondt..
Begynner å tenke at det er DETTE som får meg framover.

Det er bare å børste av seg å gå videre..
Prøve om igjen.
Og falle med et smil. 

 

 

#livet #utvikling #framskritt #ordtak

 

19 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Når jeg «tryner» er jeg den første som ler. Kan sjelden skylde på noe annet enn meg sjøl – å da snur jeg det om til moro, da kan andre le – å det kan nå tross alt lette dagen :-))

    2. Kjempebra innlegg til ettertanke. Alle mennesker går på trynet, men da er det viktig at vi reiser oss for å gå videre. Det er når vi faller vi lærer, og som gir lærdom.
      Falle med et smil er et godt poeng 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    3. Jeg synes det handler om å reise seg igjen, børste møkka av knærne, finne frem smilet, og tro på at man lærte noe denne gangen også 🙂

    4. Helt sant du,, applauderer 😀 Det er jo den tryninga i alle vinkler og himmelretninger som blir til de gode historiene 😀 Så hvorfor ikke være hovedperson i så mange som mulig 🙂

    5. Ja det er sant…man går jo fremover….og støv og sand kan som regel bare børstes av…Kanskje får man noen sår..men de gror som regel de også…:-) Ha en god søndag!

    6. Et veldig inspirerende innlegg med viktige poenger! <3 :o)
      Vet ikke om jeg kan falle MED et smil, men jeg kan finne igjen smilet og deretter reise meg igjen, og prøve på nytt - kanskje med en annen innfallsvinkel. Lærer mye nyttig av fallene hvis man ikke blir liggende.. ;o)

    7. Ja, det er bare å se på ungene, de gråter kanskje litt men reiser seg og stabber videre. Så det må vi gjøre. Føler selv at livet mitt er litt på pause, men vet at det er noe spennende som venter meg når pausen er over 😉 Da kan det nok hende jeg tryner litt igjen, men det har jeg gjort så mange ganger at jeg har fått træler og tåler mer nå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg