Frodiths mange ansikter

 

Vi har alle mange ansikter…

Man kan tenke seg i litt overført betydning: Hvilke “sider” man velger å vise av seg selv til folk. Altså: man oppfører seg kanskje litt forskjellige utifra ulike sammenhenger…..Man viser et “ansikt” som passer med situasjonen… Man oppfører seg som det forentes utifra sted, tid og sammenheng… 

Men vi har også mange ansikter sånn rent bokstavelig ;-D

Nå i disse “selfie -tider” er det jo mye fokus på dette ANSIKTET da… Hvordan man ser ut DEN dagen i forhold til DEN dagen osv… Akkurat som DET skulle være så himla forskjellig…. Spesielt når vi nå har lært at ALLE selfieer, eller ansiktsbilder blir best..om man tar de litt ovenifra… Så vi har jo alle fått et noenlunde LIKT utseende etterhvert… Store øyne, glatt hud (hvertfall litt) og smale ansikter….For det får man når ansiktet vendes oppover, tyngdekraften spiller inn, og drar huden ned så den sletter rynkene… (nesten….)
 


 

Og ingen vil vel vise seg fra sin verste side, eller hva…? Men nå er jeg ikke så redd for det, så her er den grusomme sannheten…  For faktisk er DETTE også meg:

Dette er når man er over 50 år og tyngdekraften har begynt å virke alle veier….. og da må man faktisk begynne å passe seg for hvor huden blir av ;-D (bildet tatt med ansiktet nedover mot bakken…)

Blir man avfotografert fra de rette vinkler…kan man ta seg riktig så godt ut i sosiale medier…

 Men er man uoppmerksom et sekund, kan man lett bli et offer for noen med onde foto-fingre…Og det kan man komme til angre bittert på senere…

Det beste er nok å bare være seg selv, ikke være så nøye på det, for tross alt har jeg mange forskjellige ansikter…og alle er meg ..

…uansett vinkel. (og NEI, jeg står ikke naken på dette bildet 😀 Bare litt lav skjæring på kjolen.)

Dette innlegget skrev jeg i 2015. Tenkte det fortjente en liten reprise, har bare byttet ut noen bilder, og endret alderen….Hm..

 


Ha en flott dag<3

 

 

#selfier #framstilling #alder #medier

 

15 kommentarer
    1. Ja vi har alle forskjellige ansikter…og det er helt utrolig hvor mye de kan forandre seg ja….hihihi..Jeg syns aldri jeg blir fin på bilder…så har gitt opp…man får være som man er, når man ikke ble som……Ha en god kveld!

    2. Jeg er ikke glad i å ta bilder av meg selv, syntes alltid jeg ser ut som en dust 🤓 Jeg håper at jeg har det samme ansiktet uansett situasjon, men hva jo aldri.

    3. Det er godt å våge å vise “De Uskjønne” sidene sin også, både når det gjelder utseende og personlighet. Dessuten å ha mennesker rundt seg som tåler det, og som aksepterer hele pakka. <3

    4. Det skal være sikkert at vinkelen har mye å si. Hver gang jeg skal ta et bilde og kamera plutselig er snudd mot meg, er det nesten så jeg skvetter 😉 Dobbelthake, mysende øyne og skrukkete både her og der 😀 Ikke så pent, men veldig normalt 🙂

    5. Ka du finner på 😀 Glemmer å ta bilder av meg selv.. og det er jo like greit 😛 😀 Men gidder i alle fall ikke være noen andre enn meg selv 🙂

    6. Hehe, måtte du rette på alderen? Nei det er ikke alle posisjoner som er like flatterende. Veldig gøy med nedoverhengende ansikt er det jo ikke, men heldigvis kan vi være vår beste utgave av oss selv, så langt det lar seg gjøre. Jeg later bare som jeg er modell, og det blir jo veldig fint, (Ref bilde fra i fjor, i bh og oljebukse ved elven) 😀 😀 Nå er du snart på vei! klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg