Om å reise uten å “komme fram”…

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

“Vi reiser til månen. Det er ikke særlig langt. Mennesket har en mye lengre vei å gå inn i seg selv.” (Sitat: Anais Nin)

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv pà sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÃss / NN / Samfoto

 

Noen ganger føles det kanskje som man aldri “kommer fram”, når man reiser i seg selv. Men jammen er jeg glad at jeg ikke er framme ennå. Tenk å skulle kommet fram  allerede NÅ da, med massevis av år igjen å leve.  Sitte å dingle ved MÅLET, uten å ha noe å “ta seg til”. Nei…Jeg skjønner gjerne litt mer underveis, og til SLUTT er det greit å ha “kommet fram”. Men nå vil jeg gjerne bare nyte “reisene”, både indre og ytre 😉
 


#utvikling #reise #livet #ordtak 

5 kommentarer
    1. Ja det er så sant…godt vi har noe å sikte mot…noe å jobbe mot og strebe etter….Så flott bilde av månene du har fått der! og så gøy med tegning oppå….Herlige bilder og flotte ord! Ha en god dag og vi sier bare…lykke til på ferden alle sammen! Det gjelder og nyte reisen!

    2. SÅ enig med deg. Jeg synes særlig den indre reisen er viktig. Den som lar oss lære og utvikle oss.
      Ønsker deg en god natt, solstråle.
      Klemmmmm <3

    3. Ååh! En del av mitt favorittsitat av Anais Nin! <3 <3 <3 STOR Anais Nin-fan jeg 😀
      Det er en veldig lang avstand å tilbakelegge og den ender ikke før vi tar våre siste åndedrag - og det er noe av det som er så spennende :o) God klem på deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg