Tankefull… men glad..

 

Jeg har møtt venninnen min i dag. Hun jeg delte alt med fra vi var 15-16 år. Vi reiste sammen, bodde sammen, gikk på skole sammen, jobbet sammen, hadde utallige gode stunder sammen. En periode var vi nærmest som EN, selv om vi også var litt forskjellige så klart. Men vi hadde liksom “samme hode” en periode, delte tanker, så ting fra samme vinkel.
Så tok livet noen naturlige vendinger. Forskjellige veier ble gjort klare for oss. Sånn ER det bare…

Likevel, båndet har alltid vært der, i motgang og medgang.

Livet SKJER…Av og til rister det skikkelig i oss. Og gir “ørefiker”  man blir rød på ørene av.. Men når vi kjenner etter, så er båndene vi en gang skapte oss i mellom like sterke. Bare litt mer sjeldne i bruk. Fordi sånn ER det bare.

VI hadde en herlig ettermiddag sammen. Delte timer som betydde all verden, til vi sees igjen. Det var godt å se henne. Godt å merke at noen ting aldri forandres, selv om vi forandrer oss.

Her er et dikt jeg skrev om/til henne for noen år siden: 
 

 

 

Hvit og svart..

 

 


 

 

 

Har du noen som du vet alltid vil bety mye for deg, uansett hva som skjer?
 

 


#vennskap #samhold #bånd 

14 kommentarer
    1. Kjempe fint dikt! Jeg har en venninne som jeg har kjent i over 20 år, vi har et fantastisk bånd og er fortsatt like gode venner den dag i dag, som når vi var små om kanskje ikke bedre! 🙂 Vi ser hverandre ikke så ofte, men vi snakker hver dag. Er så deilig å ha en slik venninne som uten at du trenger å si noe, skjønner at du har det litt vanskelig! 🙂

    2. Jeg har også en sånn venn, og vi har kjent hverandre siden vi var 7.. og utpå nyåret fyller vi begge 47.. <3 Så glad du har også har en slik venn, en slik som var med før i tiden, i "gamle da'r" :o)

    3. Så nydelig dikt…og et sånt vennskap er gull verdt…Jeg har også en slik venninne…vi sees sjelden for tiden…men når vi sees, ja så er det som om vi så hverandre i går….

    4. Sånne venner er gull verdt! Og selv om det noen ganger kan ta litt tid mellom hver gang en ses er det liksom som før hver gang <3 Har et par sånne jeg og, og de skal jeg ta vare på for alltid <3

    5. Så fine ord til henne 🙂 Har nok en slik venn jeg også, lenge siden sist vi møttes, men av typen som jeg kan ta opp igjen «tråden» fra i går, selv om set var i fjor 🙂 Ikke helt som din venn kanskje, men godt :-))

    6. Jeg hadde en slik venninne, en gang…. Hun er død nå. Har vært det i mange år. Men fremdeles “snakker” jeg til henne. Savner henne og tenker “Hva ville hun ha ment? gjort? sagt?” Som regel tror jeg at jeg vet svaret

    7. En vakker hyllest til et vennskap som har vart. <3 I helga får jeg besøk av min bestevenninne. Et vennskap som har vart i nesten 35 år! I perioder har det vært mindre kontakt uten at det har vært noe "galt", men nå har vi bedre tid og oftere mulighet til å treffes igjen.Sånne vennskap blir veldig spesielle fordi man har fulgt hverandre det meste av veien og kjenner hverandres historie!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg