Vakre verden <3


Snart er det jul….Snart er det desember…Snart er det vinter igjen. Tid for gull og glitter. Tid for kalde nesetipper. Tid for pepperkakelukt. Tid for smerten fra snøballer som treffer deg i nakken på vei til banen, fordi en “valp” er lite treffsikker og skulle treffe han ved siden av…?

 

 


Men ennå er det høst. Ennå er det gyldne farger å spore der ute et sted. Ennå er det lukten av råtne blader her og der.  Ennå er det små varmegrader på heldige dager. Ennå er det fred å få i butikkene om du vil kjøpe en godt forberedt julegave. Ennå er det mulig å pynte seg litt en onsdag, med kjole og tights og en tjukk genser, uten å fryse rumpa av seg på vei til jobb.
 

 

Jeg husker fremdeles godt varmen fra i sommer. Den kiler fremdeles litt i magen, og passer på at jeg ikke blir en grinete kjerring i høstmørket. Jeg husker fremdeles godt badene man bare MÅTTE ta, fordi man var nær ved å svette i hjel. Det plasker fremdeles litt i saltvann på innsiden av skallen, og gjør at jeg setter pris på strikka-genseren nå uten å sutre.. Jeg husker fremdeles flagrende kjoler, bare bein i sandaler, smaken av markjordbær og null regn.
 

 



Lengst vekk sitter våren, og dingler med beina i nykjøpte joggesko. Lengst vekk sitter våren, der lukten av nytusprunget bjørkeløv pirrer deg i nesen. Lengst vekk sitter våren, med sin hær av hestehov som angriper hver grøftekant. Lengst vekk sitter våren, og oppvåkningen…

MEN…ikke lenger vekk enn at jeg husker den…Ikke lenger enn at jeg VET den kommer igjen…Og det er ikke SÅ lenge til 😉

 

 

Hvilken årstid liker du best?

 

#høst #vinter #vår #sommer #årstider

 

 

23 kommentarer
    1. Våren er den beste årstiden. Da alt begynner å renne når snøen smelter. Du lukter jord igjen. Jorden begynner å leve igjen etter at den har ligget en lang vinter i dvale. Trekkfuglene kommer og fuglene begynner å kvitre. Bladene begynner å vokse, jeg begynner å nyse (men det gjør ikke noe) skogbunnen blir blå av blåveis, hvit av hvitveis osv det livner til i lunden, nei det er nydelig. Og jeg og mannen begynner på blåturene igjen. Da lever vi

    2. Sommeren er best 😀 eller våren for da har man noen sommerdager og hele sommeren er foran 🙂 Sååå fin du er dansende i gresset. Det er litt sånn gull over bildene dine, vakkert, varmt .skinnende, herlig. Stooor godklæm <3

    3. Alle årstidene har sin sjarm, men jeg er nok et vår og høstmenneske…. Når det er sagt, så må jeg innrømme at sommeren 2018 var ekstraordinær ;o))

    4. Å nå gleder jeg meg til sommeren igjen 🙂 Jeg liker egentlig alle årstidene. Men må vel si at våren og høsten kanskje er den aller beste årstiden i mine øyne. Våren for at alt våkner til liv igjen. Og høsten på grunn av alle fargene 🙂

    5. Fine bilder. 🙂 Jeg er et sommermenneske vettu! Selv om jeg fint overlever de andre årstidene også. Men hadde ikke hatt noe i mot å bo en plass der det var evig sommer.

    6. Jeg liker igrunnen alle, og er glad vi bor her nord og får oppleve at de skifter. Liker godt høsten med fargene og ei travel tid er over, desember med jul og lys, februar med ski, april med begynnende blomstring og juli/august med bading og mindre klær.

    7. Så herlig skrevet 😀 Nå ble jeg piskade like gla i alle årstider 😀 Men jeg må bare tilstå at vinteren fasinerer meg litt mindre for hvert år 🙂 Tusen takk for en vakker fortelling i morgenstunden 😀

    8. Ååå så vakkert skrevet…og flotte bilder! ja…vi kan huske tilbake, og kose oss med tanken! En herlig sommer, på den ene eller andre måten..Ikke alle hadde så fint vær som oss, men de har kanskje andre god minner fra sommeren….Våren kommer, og om tiden går så fort som den gjør nå, ja så har vi snart vår igjen….må bare gjennom litt snø først…og DET klarer vi..er jo vakkert det også..på sin måte….Kos deg med høst og vinteren som kommer!

    9. Herlige årstider ja 🙂
      Jeg elsker høsten – og vinteren 🙂 Er glad i vår og sommer med de vakre farger som kommer frem – men mest av alt elsker jeg høstens fargesprakende eventyr og vinterens vakre lys, blåtime og av og til hvitkledde jorder.

    10. WOW, for er herlig bilde øverst i innlegget<3 det satte i gang tankene mine:))
      Herlig innlegg, og drømme tilbake- det gjør jeg idag:)
      Håper dagen din blir like fin som du er:))

    11. det er sant,det er ikke såååååå lenge til våren :=) jeg liker alle 4 årstider,jeg tror vi trenger dem for å sette ekstra pris på hver og en når dei dukker opp,for gleden over det som kommer ville jo ikke kommet om vi bare hadde hatt en årstid :=) men når det er sagt så kan vinteren gjerne være korte da :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg