Om husvask og seig-pining og sånt…

Jeg har en egen evne til å “rote meg bort” når jeg begynner med husvask.
Hva jeg mener med det?
Jo….det er liksom sånn at når jeg begynner med vasking av flater og sånt….hvis jeg da plutselig skulle slumpe til å åpne en skuff f eks, DA er det gjort!! For da begynner jeg å styre med vask av skuffer , uten at jeg overhode er ferdig med det andre jeg gjorde… Jeg blir altså ALDRI ferdig!! Og siden jeg “roter meg bort” sånn hver gang jeg skal vaske, at jeg aldri blir ferdig, så blir det liksom ikke til at jeg ORKER så ofte heller.. 

 


Og spørsmålet jeg EGENTLIG skulle sjekke ut med dere, kommer nå snart.. 

Hva er verst av å holde på en hel DAG omtrent, å vaske og styre på for å få ferdig alt? ELLER å ta et og et rom hver dag i en uke??

Hvis man tar et og et rom gjennom hele uken, for liksom å slippe hardkjøret på lørdagen og en ødelagt fridag, vel da er det jo en form for SEIG-pining….Er det ikke? Man SMÅ-lider litt hver eneste dag hele uka….
Nei, ikke vet jeg hva som er verst.. 
Denne uka blir det seig-pining uansett, for jeg VIL ha det rent til helga, og jeg rekker ikke HARDKJØRET og en -dags-varianten!!

 

 

#husvask #seigpining

18 kommentarer
    1. Jeg er ikke så supernøye, men vasker gulvet i stue, kjøkken og gang én gang i uka. Vask av vegger/skap er sjelden…, men tørker over der jeg ser det ikke er rent. Vinduer når det trengs. Mottoet er: Rent nok til å beholde helsen og rot nok til å beholde lykken. 🙂

    2. jeg tenker aldrig over att det må vaskes en bestemt dag i uken ,ikke behøver jeg å vaske alle rommene hver uke heller,så her blir det litt sånn etter behov prinsippet og det fungerer fint det

    3. Ja sånn er jeg også..begynner et sted..og plutselig har jeg begynt på noe jeg ikke hadde planlagt…jeg prøver å dele opp..men er gjerne sånn at når man er i gang…ja da vil jeg ha det ferdig….så jobber med å dele opp litt…så tror det er lurt…kanskje ikke hver dag…men over to dager ihvertfall…Lykke til!

    4. Kjenner meg veldig igjen. Jeg deler det som regel i to – sjøl i denne lille leiligheten. Badet og soverommet en dag, og kjøkken/stue en annen dag. Da gjør jeg det nemlig mer grundig enn om jeg tar alt på en dag!:)

    5. He he he :-)) Jeg tar et rom ca hver dag i uka :-)) Før tok jeg hele huset i et «jafs» men det greier jeg ikke lengre. Men, så lenge jeg tar litt hver dag så er det veldig fort gjort å ta det – så sjøl jeg rekker liksom ikke rote meg bort, noe jeg også generelt er veldig flink til :-))

    6. Jeg går for seigpining varianten. Men så rekker jeg ikke hele rommet hver dag, og så må jeg ta et ordentlig grep på lørdag . Dårlig ordning

    7. Hehe! Lett å rote seg bort. Både med vasking, og spesielt rydding synest jeg for min del. Plutselig sitter man å mimrer over noe isteden for å rydde forrdi man fant noe i en skuff eller skal lage ett genialt nytt system 🙂

    8. Lykke til 🙂 Kanskje du skulle fått montert en gps på moppen din og programmert inn “vasjeruta” og litt kontaktlim på gummihanskene 😀 Ufff.. man skulle vel ikke erte når det gjelder sånne dydavennødvendighetsplager… men ble frista 😀 Alt av sånn gulvvask greier har vært min jobb i mange år 😀

    9. Ja hva er værst egentlig? Jeg pleier å ta skippertak men da ryker jo liksom en fridag i helgen. Men så er det sånn at det er da jeg føler meg opplagt og ikke er dødstrøtt, så da blir det gøy å vaske på en måte. Men det blir bare sånn overflatevask – jeg går slett ikke ned i alle skuffer og skap særlig ofte… På ettermiddager og kvelder velger jeg bort vasking, da blir det klesvask og litt smårydding…eller bare strikketøy i sofaen. Klem <3

    10. Jeg liker stort sett å ta “alt” på en gang, for hvis jeg tar ett og ett rom så rekker det første å bli rotete igjen før helgen kommer så da er jeg jo like langt 😛 ha ha..
      Men ellers er jeg også sånn som lett kan rote meg bort 😛

    11. Gjør litt forskjellig jeg. Men har blitt mye mer avslappa med vaskinga. Før gjorde jeg godt rent i hele huset i november, så kunne jeg kose meg med kakebaking i desember 🙂

    12. Jeg liker igrunn ikke sånn seigpining… men er så sliten om dagen, at jeg bare kan gjøre litt og litt… kjipt…. og ja, jeg vil ha ENGANGSVASK som varer eviiiig! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg