Hvorfor er det ikke sånn…..

…at når man har trent EN gang… 

…så har man trent mer enn nok og i massevis, sånn at det holder for resten av livet…? Og man er “fit” og flott, og stram som en kanonkule både her og der..


Så hadde man sluppet å bruke unnskyldningen om ingen brukbare joggesko..uke etter uke…idet man ble slukt av sofaen..

….og man hadde sluppet problematikken med krampe og senebetennelse i armene hver gang man har tatt husvasken….

 


Trener du ofte?

Har du mange unnskyldninger for å slippe å trene?

 

 

#trening #unnskyldninger

24 kommentarer
    1. Jeg begynte å ta tak i når det gjelder kostholdsendring og trening for alvor i januar 2017 etter en operasjon jeg hadde i foten. Det var tungt å komme i gang, og de første to månedene var dørstokkmila lang. Unnskyldningene for ikke å dra på trening var mange, men jeg tvang meg til å dra, for de dagene jeg trente var jeg mye bedre i leddene mine. Merket etter hvert at jeg hadde mer energi
      Jeg har hatt avbrudd pga operasjoner og betennelser som har ført til at jeg har vært nøtt til å ta det med ro. Ved oppstart igjen har det vært tungt.
      I dag prøver jeg alt jeg kan å få til tre økter i uka, og hvis ikke to økter. I dag har det blitt en del av min daglige rutine å trene, og jeg synes det er kjempegøy. Det er kjempemoro å merke at jeg blir sterkere og at jeg øker med vektbelastning.
      Jeg kjenner at dørstokkmila er lang av og til, og det tror jeg alle sammen kjenner.
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Trente mer før enn nå. Men jeg går mye, så all aktivitet er jo trening. Så man trener så lenge man lever. Desto mere man trener jo bedre fungerer kroppen. Trening er bra for hjerte, blodomløp, balansen, musklaturen og psyken. Tar nok en spasertur i kveld tenker jeg. Ha en fin kveld.

    3. Dårlig med trening på meg, men går tur når jeg har anledning. Eneste er de anledningene det er for lite av da, kremt….

    4. Om jeg trener ofte?
      Trener nesten hver dag.
      Mandag trente jeg nesten,tirsdag trente jeg nesten,osv….. :p nei den er nok gammel nå!
      Jeg datt av treningslasset når det ble for mye kaos rundt og i meg…maange gode unnskyldninger for å la vær..

    5. Jeg synes også det der er kjempedumt! Har, som deg, trent i perioder og blitt kjempefornøyd etter en stund – så fornøyd at jeg har tenkt “Kan jo ta det litt mer med ro nå”. Dum tanke 😀
      Om jeg trener ofte..? I perioder trener jeg ofte kroppen, i andre perioder trener jeg mest hjernen (sudoku, leser bøker også) på sofaen 😉
      Unnskyldninger..? Næh, mer ulike grunner 😀

    6. Jeg trener nok ikke..men går turer….Kjøpte tredemølle som står ganske så ubrukt..men…skal brukes..snart…hihi..Bare ankelen blir bra..og hælene, og kneet osv…Skjønner?? Mange unnskyldninger…

    7. Har vel hatt det sånn i alt for lang tid. Men nå har jeg faktisk holdt det gående med et par økter på fysioen i uka 😀 Holdt jo på å bli klelaus, og har jo fått beskjed om at jeg visstnok har en prolaps jeg må stelle pent med 😛 Men nå har jeg jo et bestemt inntrykk av at du er veldig propell i dagene dine, og ikke mye sofasliter 🙂 Får liksom mer lyst å si ”ta det rolig,, enn ”peis på… liksom 😀 Men lykke til uansett 🙂 ,, og takk for klemmen i går 🙂 Klem

    8. Ja, dumt det der altså.
      Jeg har unnskyldninger for ikke å trene som mange folk kan trene. Men har ikke funnet ut enda hva jeg kan trene uten å få ettervirkninger ala sengeleie osv. Jeg går jo turer da. Kan bli ganske dårlig av det også. Men det gir jo glede til hodet, og jeg holder jo kondisen sånn noenlunde i gang, og jeg får frisk luft i samme slengen. Men blir fort litt sengeleie etter turer også. Og det er enormt leit og veldig frustrerende til tider.
      Men men, sånn er det.
      Denne uka har jeg ikke gått tur. Det har ikke vært anledning. Har ikke hatt nok krefter. Men håper på litt tur nå i helga 🙂
      Og tur er jo fin trening, og gir opplevelser også 🙂
      Målet er å gå tur minst 5 ganger i uken. Og det klarte jeg de to foregående ukene, da gikk jeg 6 turer i uka. Men så kom en tung smell…..
      Jeg tenker med trening, for jeg har erfart det tidligere da jeg var frisk, at hvis man bare klarer å droppe unnskyldningene, så kommer man sånn inn i treningen, og blir så hekta, at man må finne unnskyldninger for ikke å trene. Og det er faktisk vanskelig det også 🙂
      <3

    9. Heheheh
      jeg elsker jo å trene – OG muskler er jo ferskvare!!! Så de må holdes ved like hele livet 😀 Men nå har jeg ikke trent styrke på en stund men er snart tilbake og da er det alltid tungt i begynnelsen fordi det som var opptrent er borte……………. :_D

    10. Hehe, kanskje det ikke er meningen du skal trene 😁 Jeg har akkurat trent nå. Ingen unnskyldninger, 2 g PR uke og sånn ER det bare 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg