Folk er rare…

Vi er noen underlige skruer vi mennesker. 
Om sommeren svinser folk gatelangs. Det er tjukt med folk på fortauer, på kafeer, på trikker, i butikker. Akkurat som om vi var et land med ca 5 millioner mennesker liksom…Som vi jo ER.  Men om sommeren VISES det i det minste.

 

Når sommeren er over går nærmest ALLE i Norge  bortevekk. Norge er halvert, hva antall innbyggere angår i det minste. Hvor de ER vites ikke. Men de er i alle fall søkk borte. Trikker, fortau og kafeer er renset for folk nærmest…. Man ser bare snurten på naboen, så VIDT, der han spurter gjennom Kiwi for å hamstre inn det aller mest nødvendige..
 

Men SÅ, plutselig er det desember…
Da er det liksom som om folk blir vekket av dvalen…Man kan nærmest se galskapen LYSE ut av øynene på dem.
Kjøpesentrene er fylt til randen, og man ser naboer, kjente og ukjente stå og rive og slite i hver sin ende av varer i butikkene. Trikken er det umulig å få plass på. Og det overfylt på alle kafeer, både innadørs og ute… 

I det vi går inn i et nytt år, sånn rett før års-skifte, så forsvinner folk igjen…og dukker ikke opp før i mars en gang…

Ja…vi er litt rare…

 

 

#tanker #adventsgalskapen #oppvåkning #desember

16 kommentarer
    1. Ja noen ganger i året er det smekkfullt av folk overalt.. Og ofte på fredagsettermiddager nesten hele året 😉
      Rare folk finnes overalt – uansett om vi er inne eller ute. Ja, det gjelder ALLE 😀

    2. Det er som jeg skulle sagt det selv, høsten og vinteren er som spøkelsesby, sommer og jul tyter vi frem i fra hulene våres!!

    3. Ja, vi mennesker er veldig rare! 🙂 merker det veldig godt her om dagen også at desember har kommet, å jeg bor på en bitte liten plass sånn sett, men gud så mye folk som plutselig skal ut døra på en og samme tid! 🙂

    4. Ja det er sant…akkurat som du skriver…vi er ute om sommeren…og så er vi hjemme ellers hele vinteren..bortsett fra i desember…..hihihi…

    5. Vi er rare sånn. Nå i desember er alle liksom våknet igjen, og det er kø i butikkene. Tror egentlig jeg liker de andre månedene bedre sånn handlemessig i hvert fall. Men det er koselig å se folk ute når ikke jeg skal handle <3

    6. Ja, er veldig lett å gå i dvale i den mørke årstiden. Utrolig fristende 🙂
      Men jeg er litt ute hele tiden. Men ikke denne uka som har vært. Nesten ingen tur eller noe. Men det ble et par kafebesøk i helgen da 😀 Pluss julebord.
      Julegavene er jeg ferdig med. Så det er ikke meg du vil se stå og slite i ting i butikkene denne måneden 🙂 Unngår handel i desember, så godt det lar seg gjøre i alle fall 🙂 Nettopp fordi folk går mann av huse, og ikke klarer å holde seg i dvalen sin…hihi 😀
      Synes jeg ser folk over alt uansett tid på året jeg. Men kanskje fordi jeg er Vestlending, og vi er vant til gufsevær og grå dager 🙂
      Klem <3

    7. hi hi ,kanskje det er noe med byfolkene :=) vi på bygda er flinke til å vise oss ute hele året vi hi hi,men du beskriver det så levande att jeg ser det nesten for meg,2 naboer som river i den samme tingen liksom hi hi ,da er det godt vi bare har en desember måned :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg