3 ting som gjør meg glad

 

Jeg liker å holde fokus på ting som gjør meg glad. Det har du nok fått med deg 🙂
Det er ikke det at det aldri skjer triste eller slitsomme ting i livet mitt. Jeg bare velger å ikke ha særlig fokus på det. Det får ikke lov å styre livet mitt, disse negative tingene. Jeg erkjenner at de er der: “Dette var fryktelig slitsomt!”. “Nå er jeg drittlei”. Det kommer som kastet over MEG OGSÅ skal jeg love deg. Og da er det litt sånn: “Ja vel, hva kan jeg gjøre med det?” Og så GJØR jeg noe med det.

Jeg gidder IKKE bruke bloggen min til å prate om det. Det blir som oftest ikke noe BEDRE om man har fokus på det negative for lenge av gangen. Dette er altså MIN måte å se på livet på.

 

Så når jeg så Hverdagsmagi sin utfordring om å lage et blogginnlegg om 3 ting som gjør meg glad, så tar jeg gjerne den. Bare at jeg vil ha med 4 😀

Akkurat nå er det som får meg glad: 

  • Å klare å gjennomføre jobben min på en kreativ og pedagogisk god måte slik jeg vil
  • Trening (tro det eller ei)
  • Være sammen med Hr Frodith og vennene mine
  • Dra på bittesmå mini-ferier (en overnatting inngår i det begrepet 😀 )

Det kan være andre ting som gjør meg glad også, så det blir nok ikke lenge til jeg setter opp en liten sånn liste igjen 😀

 

Hva gjør DEG glad nå om dagen?

 

 

9 kommentarer
    1. Leste nettopp innlegget ditt med link. Jeg er jo anonym i den forstand at jeg ikke legger ut bilde av meg selv på min blogg, så får se hvordan jeg løser utfordringen din 🙂 Men først må jeg få noe i posten – hehe

    2. Nå om dagen er jeg glad for koselige treff med folk som gjør meg glad, trening/turer i sola og en kopp varmt drikke i hendene mens resten av huset sover ❤

    3. Sånne miniserier er bare helt gull av og til altså 🤩 Selv jobber eg med å bli bedre på positive tanker, men akkurat denne vinteren ødelegger litt for meg. Å si man ikke skal tenke på det hjelper ikke, har bikkje med hyppig vannlating og bilen er gjennomfrossen hver dag 😂

      1. Mini-ferier er de beste. Man klarer å få puttet mye inn i en liten mini-ferie, og det gir en ekstra boost i hverdagen 🙂 Ja, positive tanker må jobbes med, og ikke alltid like lett. Jeg går meg litt bort om vinteren jeg også, og sutrer litt når jeg trenger det. Men veldig ofte trenger jeg det IKKE, og da tar jeg meg i nakkeskinnet og drar meg OPP igjen 🙂 Håper våren får orden på ting for deg også 🙂

    4. Jeg er helt enig med deg, man skal fokusere på det positive i livet. Om man kikker godt etter så er det ett eller annet som er bra med dagen som har gått. Det er en svensk blogg som har et positivt innlegg hver mandag, som heter “Glad mondag” Jeg fulgte den i mange år, men brått var den borte. Jeg er glad for at du kommer med utfordringer innimellom. Jeg har gjort endel grep med livet mitt de siste årene, så nå har jeg det veldig bra, godt fornøyd med de rundt meg og ikke minst med hvordan jeg tilbringer dagene mine. Utfordringen er ute nå, den ble lørdagsinnlegger… men kanskje ikke fult så positiv vinkling… Nyt lørdagskvelden med Hr Frodith

      1. Jeg synes det var morsomt innlegg jeg, og legger snart ut et lite innlegg som får link inn til ditt 🙂 Gøy at noen er i gang. Og din start var jo topp 🙂 Kos deg du også <3

      1. Jeg liker utfordringer. Og nå er noen i gang med MIN også. Kommer innlegg med link til førstemann snart 😀 God lørdag videre til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg