4 rare ting om munnbind

 

 

Vel, nå er jo munnbind i seg selv ganske så rart. Men siden man er nødt å gå rundt med dette stadig vekk blir man oppmerksom på en del RARE greier også, som man kanskje ikke hadde tenkt på før. Og her er de:

  1. Man blir plutselig veldig klar over hodestørrelsen på folk. Både lengde, dybde og form blir liksom tydeligere når man ser det med maske. Noen får hele ansiktet dekket av munnbind. Hos andre dekker det knapt “snuten”
  2. Man kjenner på “munnbindpress” innimellom. Og vi kan HELT TYDELIG se økt bruk av munnbind siste uken, etter kraftig press både herfra og derfra.
  3. Det er rimelig vanskelig med tegnspråk med munnbind på. Mye av tegnspråket ligger i munnstillingen, så når munnen forsvinner helt er det som når noen MUMLER kraftig på talespråk. 
  4. Det er omtrent plent umulig å se “naturlig” ut med munnbind på, om man prøver aldri så mye. Jeg har stort sett lyst å le når jeg møter folk jeg kjenner med munnbind. Så hvis jeg ser litt “glisete” ut i øynene når jeg møter deg og du har munnbind på, så stemmer det nok. Jeg LER kraftig inni meg 😀 

 

 

 

 

 

#munnbind #merkelig

6 kommentarer
    1. Herover er det ganske uvanlig å se folk med munnbind, og jeg har ikke brukt det ennå. I begynnelsen av coronaen var jeg på apoteket, og da hadde den bak skranken både munnbind og glassvegg, og syntes det var både morsomt og rart. Nå bruker de ikke munnbind lenger, men det er glassvegger overalt så man må snakke høyt for å bli hørt. Likevel er det sikkert greit å være på den sikre siden.

    2. Litt morsomt hvordan fokus forandrer seg og man legger merke til andre detaljer 😀 Selv har jeg ikke brukt munnbind enda, siden jeg ikke har vært på steder eller til tider der det har vært nødvendig.
      Jeg visste forresten ikke at blått kunne være så fin! 😉

    3. Jeg har jo innimellom brukt munnbind på jobb, sånn før korona også. Jeg synes fremdeles at det er noe rart eller feil når jeg møter folk på Kiwi med munnbind
      På lørdag sto jeg på stand for Rødt. Det hadde vi munnbind med Rødt-logo. Det føltes veldig rart!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg