Å tegne er utrolig moro!!

 

Jeg har tegnet MYE på blogg. 
Noen ganger for å illustrere innleggene mine. 
Andre ganger kom tegningene først, og satte i gang tankeprosess og et blogginnlegg. Jeg har tegnet på oppfordring. Jeg har tegnet til “sitater”, skrevet av mine bloggvenner. 
Noen ganger har jeg tegnet andre bloggere.. Og har en ganske stor samling av bloggfolk faktisk.

De siste årene har jeg også tegnet i jobben. Jeg har tegnet mange av kollegene mine. Tegnet et helt julebord da vi hadde digitalt julebord i hjemmekontor-tidene.

Jeg LIKTE å tegne som barn. 
Jeg lærte meg litt om tegning og oljemaling som 20-åring. 
Jeg tok forming som fag på lærerhøyskolen.
Så skjedde det liksom ikke noe mer… før jeg plutselig begynte å tegne igjen da jeg fikk blogg. Ustøe skritt i begynnelsen. Vanskelig å tegne med mus og digitalt. 
Etter hvert begynte jeg å beherske teknikken. Prøvde ut ulike “pensler”. Og jeg har virkelig hatt STOR glede av å tegne digitalt. Lært mye 🙂

Her er et lite  og tilfeldig utvalg av mine tegninger:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Digital tegning er skikkelig vanskelig, og dine blir jo så fine! 😀👏 Tegningene dine passer så bra til det du skriver, så fortsett med det! 😀🙏

    2. Det som er kult, er at du har det som broder’n (altså han som røsket med seg rubb og rake i hht kunstneriske evner fra både mor- og farsiden siden tidenes morgen) kaller for en ‘egen/individuell strek’. – Altså at du har en sånn særegen greie over det du gjør som gjør det gjenkjennelig som ditt hvor enn det måtte dukke oop. Dette er faktisk hva som skiller klinten fra hveten i følge de som har peiling på sånt 🙂

    3. Du er skikkelig flink altså! Jeg har prøvd litt, men syns det er veldig vanskelig…! Gleder meg til å se flere tegninger fra deg nå da! 🙂 klem

    4. Du er så flink til dette med digital tegning. For dette er vanskelig! Jeg har prøvd… og prøver …. men nei det er ikke enkelt. Så mange herlige tegninger du har! Og bloggeren: dvergpinschere i mitt hjerte, var vel den med hundene 🙂

      Ja kom igjen, med flere herlige tegninger!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg