Alder – en relativ ting

 

Ja…det er vel ingen “bombe” sier kanskje du?

Neida…sikkert ikke, men likevel et interessant fenomen.

 

Noen ganger er jeg den yngste du kjenner! Jeg kjenner lekenheten inni meg, OMTRENT som jeg gjorde da jeg var 6 år. Jeg kjenner sommerfuglene kile, og fantasien blomstre og gro på en måte som overgår de små 6-åringene sin nesten..

 

 

Da kan de “voksne” himle litt med øynene og lure på om jeg aldri skal bli voksen selv. Så fortsetter de sin diskusjon om hvilke gardiner som er finest, hvordan dukene må vaskes og andre slike ting som interesserer meg midt i ryggen…

 

Noen ganger er jeg skikkelig gammel… Når jeg sitter og gror hårruller i sofaen på natterstid, fordi de UNGE sitter og hyler nedpå øl i bakgården med et stemmevolum som ikke passer gamle damer. Jeg er gammel som Metusalem når jeg får fnatt hver gang det dukker opp noe digitalt som jeg ikke lærer intuitivt, men IGJEN må ha hjelp til av “ungdommen” rundt meg..

 

 

Noen ganger er jeg bare UNG!
Når de 20 år yngre kollegene på jobben sitter og gir meg veiledning om hvordan jeg skal gå fram hvis jeg vil “flytte hjemmefra” (les: skaffe oss selveid leilighet)

 

 

Når jeg kjenner at jeg fremdeles har lyst til å klippe håret “pinnekort” på hver side av hodet, slik at jeg kan ha “viking”-look eller “slapp hanekam” jeg også.
Jeg kjenner meg ung når jeg ser at alder er ingen hindring for nesten noe som helst egentlig..

 

I dag er jeg sånn midt på treet! Rundt 30.. Som jeg pleier…
Skal gå meg en tur, gå på café, blogge litt..

 

Hva er din mentale alder? 😀
Endrer den seg i ulike situasjoner?

 

 

#alder

13 kommentarer
    1. Hmmm…..min mentale alder er vel 32 tipper jeg…. full av futt og sjelden i ro…… opptatt av gardiner og strikking, men også av trening, moro og tull….. klem 😘

    2. Jeg føler meg stort sett som rundt 30 år, hehe. 😁 Skjønner ikke hvordan jeg kan finne på å være samboer med en midt i 60-åra, hehe. 😂

    3. Spennende å høre om hvordan du plasserer deg selv aldersmessig i ulike settinger 😊 Jeg er litt som seg. Liker å tulle, leke og være barnslig noen ganger, andre ganger er jeg ung i hodet og vil være vill og gal. Det er bare kroppen som begynner å skrante og bli gammel 🤪

      1. Å ja..veldig forskjellig fra situasjon til situasjon synes jeg. Er nok noe med at jeg ikke har en “vanlig” familie, med barn, villa og voff-voff 😀

    4. 😀 Ja alderen varierer…. i det siste har jeg følt meg eldre enn jeg faktisk er hehehe slitenheten tærer på det meste 😀 Men generelt sett ser jeg på meg selv som 30 ish.. 😀
      Lag deg en fin dag 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg