Andeby bød på finvær

 

I dag har jeg vært i Andeby.
Det var et snabla bråk da vi gikk runden. Familiefest med Onkel Skrue, Donald, Guffen gårdsgutt og hele gjengen. De skvaldret i vei.

Ja, du har kanskje gjettet riktig. Jeg har vært ved Østensjøvannet. Med Karidansen. Vi skvaldrer og kakler litt vi også 😀

 

Fredelig og rolig i starten. Men etter hvert både folkeliv og fugleliv. Østensjøvannet er liksom kjent for sitt varierte fugleliv. 

 

 

Klatring må til. Mest for å trene lårmusklene. Ikke vært på treningssenteret i dag 😉

 

 

Det er bygget noen små bygg ved vannet der, som man kan stå litt usjenert og spionere på fuglene… 

 

 

 

 

På den ene siden så vi ingen gjess eller ender. 

 

På den andre siden var det så mange og så bråkete at jeg strevde litt med å “skille ut” en. 

 

 

 

 

 

 

Men fin var han. Det gjelder bare å stå lenge nok. Så viser han seg fram litt. 

 

 

En fantastisk dag ved Østensjøvannet. God mat hadde vi med. Varmt og godt var det, med litt ull under. Og grønt, blått og alskens farger som farget dagen min så vakker.

 

10 kommentarer
    1. Det er så flott nede ved Østensjøvannet, og i går var det jo også så fint vær 🥰 Jeg bor jo ikke mer enn maks 15 min gange unna, og jeg hører både gjess og ikke minst måkene opp til meg. Går man på den siden hvor det er mye gjess og svaner, bør man helst ha med noe til dem om man stopper opp. De kan bli litt irriterte og klype der de kommer til ellers 😉 Ha en fortsatt fin mandag 🤗

    2. Så flott turvær, med knallblå himmel! Var sikkert litt aktivitet i Andeby, kan jeg tenke meg, og trivsel for dere to! 😉

    3. Vakkert..Så mange flotte bilder fra turen deres. Aner ikke om jeg har vært der. Ikke nå nylig, men tidligere år..
      Da var jeg også mye i Oslo.

    4. Det er sååå fint ved Østensjøvannet! Har bare vært der en gang – og husker “ville” Andeby-tilstander! Du fikk fine bilder – og en flott dag med Kari! Tipptopp, det! Klem <3

    5. Så fint det er der! Godt å komme seg ut i frisk luft og betrakte fuglelivet! 🥰 Vi har også vært i skogen idag, og plukket tyttebær. Vi fant ganske mye, – synes det er så godt både til middag og på brødskiva! Ha en fortsatt fin søndag! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg