Anger og “gruing”- bortkastet tid…

 

“Det er to ting man ikke bør drive med: Å angre, og å grue seg.”
( Sitat: Lise Fjeldstad)

Det er jeg jammen meg 100 % enig med henne i. Det er nemlig bortkastet tid! 

 

 

 

Når det gjelder det med å angre, så er det noe jeg IKKE gjør. Skikkelig flink der med andre ord. Jeg stoler på at fortids- Frodithen hadde sine grunner for de avgjørelsene hun tok den gangen. Uansett hva det var. Så ikke noe poeng å angre. Og jeg har gjort det minimalt i mitt liv.

 

 

Men når det gjelder “gruing” er jeg IKKE noe flink. Rett og slett skikkelig RÆVA…Jeg gruer og bekymrer meg ALT for mye. Ikke noe vits, masse bortkastet tid. Og det er virkelig plagsomt. Både hodet og magen blir SKIKKELIG gåen..Så der tar jeg gjerne i mot noen tips:

Hvordan unngå gruing??

 

 

 

#ordtak #anger #gruing

20 kommentarer
    1. Si i fra om du kommer over et genialt råd for gruing søs <3 Angre gjør jeg nesten aldri, går det skikkelig dårlig med noe er det bare en god erfaring å ha med seg videre 🙂 Stooor god klæm <3

    2. Jeg er nok også “verre” på gruing enn på angring…Det jeg øver på og gjennomfører mange ganger gruer jeg meg mindre til. Det er jo som regel ikke livet om å gjøre. Å gi litt slipp på perfeksjonisme, “Flink Pike” syndrom og overdreven ansvarsfølelse hjelper godt mot gruing. Nå skal jeg snart ut å reise til et sted jeg aldri før har vært. Før hadde jeg tenkt på alt som kunne gå galt og at jeg heeeelt sikkert hadde rotet meg bort, men nå er jeg mer avslappet fordi jeg har fått mer trening i å ta meg fram i “Storbyen”! 😉

    3. Meget kloke ord der og jeg er så enig at jeg måtte screenshotte for å huske meg selv på det 🙈♥️ Fullstendig bortkastet tid å angre og grue seg!! Hvordan unngå.. Hm, lykke øyne og handle og erfare at ting gikk godt. Så er det kanksje bare nødvendig å lukke et øye neste gang 😎😘

      1. Jeg har f eks holdt taler mange ganger etterhvert, og fått BARE gode tilbakemeldinger etterpå…Men er LIKE ille til å grue meg neste gang 😛 Samme med fjernundervisning på jobb. Blir IKKE vant til det skikkelig…

    4. Ikke lett å slutte å grue seg… Det kommer jo litt ann på hva det er, men hvis det er noe man skal gjøre, så tenker jeg det greit å gjøre det igjen og igjen… Det fungerte på meg når det gjaldt tannlegen 😉

    5. Å huff ja, det blir lett litt gruing. I dag trodde jeg, og gruet meg for en situasjon på jobb, som viste seg å bli helt annerledes enn jeg trodde. Bortkastet gruing altså 🙂 Håper du hadde en fin dag med ansiktsmaling. Husker at det var populært ja. Og tror du har et bilde med oss i røret og 🙂 Men det har blitt mage fine bilder der da! klem<3

      1. Jeg har sånn kaos i bildene at hvis de ikke ligger i foto, challenger foto, eller challenger…så gir jeg opp. Ja, det er helt klart et fra vi gikk langs kaia, men jeg fant ikke ut NÅR, hvilket år, årstid eller noe…Så ga opp 😀 klemmer <3

    6. Jeg kan nok også grue meg til ting, men år med erfaring på dette punktet har lært meg å fokusere på når det jeg gruer meg til er over. Så i stedet for å grue meg, kam jeg glede meg til jeg er hjemme igjen, eller timen/ting jeg gruer meg til er over etc. Og som regel går det bedre enn jeg tenker hvis jeg fokuserer slik.
      Men å ikke angre på ting, nei der er jeg dårlig 😉

      1. Heldigvis har vi litt av hvert alle mann 😀 Angringen har jeg i alle fall kvittet meg med. Ikke angret på noe siden jeg var 17 tror jeg 😀

    7. Ja, gruing og bekymring er jeg skikkelig dårlig på også, – der er samboeren mye flinkere. Man må nok tenke at det går mye bedre enn man tror, og rett og slett ikke ha så mye fokus på det. Men det er lettere sagt en gjort! Hjelper litt å ha noe å glede seg til, like før det man gruer seg til.

      1. Lurt, å ha noe å glede seg til RETT etterpå. Jeg prøver det også, og lover ofte IS som belønning etterpå 🙂 Men jeg GRUER meg likevel 😀

    8. Prøver å si at det klarer jeg. Prøver å tenke på noe annet. Skyve det vekk for som du sier bortkastet slit. Men ikke alltid lett. Men hjelper med årene… Tar ting mer lett nå.. På sparket 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg